Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
De vittnen du jämför med hör skotten. Tittar på mördaren.
Om SE var vittne så är det uppenbart att han inte kom fram 5-6 sekunder efter skotten. Situationen han beskriver stämmer bra med 30-50 sekunder efter skotten. Så om SE är vittne så är möjligheten stor att han inte var ute på gatan när skotten föll.
Vad är det i situationen som är fel, mer än hur lång tid det gott sen skotten?
Om Engström är där ca 30-40sek efter skotten (han ska ju även hinna se LJ) så är han ute vid Skandiaporten ca 8-12 sek efter skotten.....
Vi kan nog ändå slå fast att det borde vara omöjligt att när Engström tar sitt första steg på trottoaren att det borde märkas tydligt att någit hänt i den riktning han själv ska gå emot....
Såhär borde hans beskrivning se ut :
Jag kommer just ut från porten o ska börja gå mot T-centralen när jag inser att framför mig har något hänt...
Hör ur folk ropar till varann men hör inte riktigt vad dom ropar....En kvinna är nästan hysterisk o några verkar sitta på knä över någon som ligger...
Ju närmare jag kommer förstår jag att något allvarligt har hänt o jag ökar stegen ....
Det första jag frågar när jag kommer fram är : Vad är det som hänt ?
En ung kvinna o en som sitter i bilen svarar mig snabbt att denna man har blivit skjuten....
Lite åt det hållet....