2021-09-15, 17:19
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av secretupgrade
Om det gått till så som Hanif påstår bör han kunna bevisa det genom utdrag ur chatt-historiken. Att det är hon som varit kontaktsökande och inte han. Att det är han som påtalat för henne det olämpliga i att hon söker en relation med honom och att hennes kontaktförsök är oönskade från hans sida.

Fast vad som är läget är ju att hon påstår att han efterfrågat sexuella bilder. Hon har inte sagt att han stalkat henne eller något i den stilen. Exempelvis om han sagt att de inte kan ha en relation, utesluter ju inte att hennes påstående stämmer.
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Det är oavsett hur Bali och hans svans vänder och vrider på det olämpligt det han gjort.

Enligt Balis egna utsaga så kan man se att han har agerat olämpligt som vuxen man och som riksdagsledamot:
Att agera "privatlärare" till en 15årig flicka utan vårdnadhavares samtycke eller vetande. Sen erkänner han att han fortsatte relationen/konversationen trots att 15åringen ville ha en "annan relation".

Bara det där är olämpligt beteende. Varför vara mentor åt en 15årig flicka? Finns många han kan vara mentor/privatlärare till men han valde en ung flicka. Han fortsatte trots att flickan enligt han själv visade ett sexuellt intresse. Mycket olämpligt beteende av han.
Citera
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Suck, jag tror vi släpper det här…
Hon vet alltså inte vad hon själv har skrivit och kan därför inte förbereda sig på det och därför ska HB inte visa bevisen för någon
Hanif Bali ska inte visa vad han har för då kan hon ändra historien.
Citera
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
De hade kickat honom på fläcken om de var sant eller bevisat.

Håller med. Han tvingades inte ens till en time out vilket är standard när tråkigheter skett.
Citera
Medlem
newsfilters avatar
Det är "meningsmotståndarna" som ska bevisa att han är skyldig, inte att han är oskyldig. Vi har inte omvänd bevisbörda i Sverige, det skulle vara absurt.

Och om det visar sig att det är falska anklagelser så borde inblandade själva dömas hårt, det är alldeles för låga straff för falsk uppvigling i landet. Tar så jävla mycket tid och resurser.
Citera
2021-09-15, 17:20
Medlem
Citat:
Hanif Bali polisanmäld för utnyttjande av barn för sexuell posering

En av de minderåriga flickor som anklagat Hanif Bali för olämpligt sexuellt beteende har nu polisanmält riksdagsledamoten. Anmälan gäller utnyttjande av barn för sexuell posering, ett brott som kan ge sex års fängelse om det bedöms som grovt. Polisanmälan lämnades in hos Sollentunapolisen vid ??-tiden under onsdagen.

https://aktuelltfokus.se/hanif-bali-...uell-posering/

Sexuell posering handlar det alltså om.
Citera
2021-09-15, 17:21
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tror han menar klaner från Afghanistan, Kurdistan med mera.
Han menar förstås att Sverige är en rättsstat Och inget primitivt skitland där lynchmobbar får döma efter eget huvud.

Sen om han har rätt i sak är en annan femma...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Faktum kvarstår att det finns ett offer, om uppgifterna stämmer. Det gör det inte i ditt exempel.

Likväl är båda exempel på omoraliskt och olämpligt beteende som inte nödvändigtvis är straffbart. Bara för att det finns ett offer så är inte en handling olaglig. Jag blir ett offer om någon tränger sig före mig i kön, olämpligt men inte ett brott. Jag blir ett offer om någon tar två pizzabitar på jobbet så att jag blir utan, olämpligt men inte ett brott.
Citera
Bannlyst
Ofattbart

https://www.friatider.se/hanif-bali-...ar-en-komplott
Senast redigerad av bovelen 2021-09-15 kl. 17:31.
Citera
2021-09-15, 17:22
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-hort-talas-om

Att försöka med sånt duger inte då flera artiklar citerat HB för flera dagar sedan.
Han visste ingenting och hade inget hört. Nu helt plötsligt är det en story som är över året gammal enligt hans nya uppgifter. Lägg ner bara.

Han försökte förneka allt, bevis presenterades. Han och hans rådgivare gör bedömningen det är olämpligt men inte olagligt. Han väljer gå ut och utmana till en polisanmälan så hans svans tror han är oskyldig. Faktumet är att jag är säker han höll sig inom lagens ramar men däremot inte inom Sveriges värderingar och normer där det är moraliskt fel att vuxna har sådan kontakt med 15åringar
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Det beror ju på vad internutredning har tillgång till och hur de ställer sig till det. HB är enligt folk här en väldigt populär figur inom vissa element i M. Om hans eventuella avgång inte sköts snyggt kan han nog frammana en storm som kan kosta M röster i det stundande valet och det kanske de inte vill riskera. Jag säger inte att det är så men det är en möjlig förklaring till att M har varit jävligt tysta om vad de funnit än så länge.

Jag tror att det faktum att han inte omedelbart överlämnades till polisen har kostat många gånger fler röstar för m. Borgarna har verkligen otur just nu. Ebba inför skranket, en sverigedemokrat som är mördare och nu detta.
Citera
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Just den här attityden gör att sexuella trakasserier kan fortgå. Tjejer vågar inte berätta om snuskgubbar eftersom de riskerar att inte bli trodda och att få sina karriärer förstörda. Om tjejen som det handlar om är medlem i MUF kanske Bali räknade med att hon skulle hålla käften eftersom hon var mån om sin egen karriär.
Jag syftade på hennes tweet hon skrev innan "hur fan kan Hanif Bali tjäna 67 lök i månaden för att trycka på en knapp"

Självklart ska hon ju ta upp detta om hon blivit sextrakasserad men hennes beteende innan har ju inte varit sådär klockrent från hennes sida. Man får ett intrycket av att hon inte är speciellt sympatisk och därför kanske inte mår så bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in