2021-09-15, 17:13
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Nu låter det som att målstolparna börjar flyttas. Eller så har du generellt sett dålig koll på hur det svenska rättssystemet fungerar. Om vi då utgår från att det hela är en stor komplott så borde hon väl då rimligen vara medveten om hur verkligheten ser ut? Eller ska hon magiskt ha glömt allt det för att sedan överrumplas när förhörsledaren visar vad hon skrivit?

Nej, det här får du allt ta och tänka om.
Hon vet inte vad Hanif Bali har för bevis.
Citera
2021-09-15, 17:13
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Ja osäkra tonåringar speciellt brudar som vill ta sig fram genom genvägar i livet.

Har de inte någon jävla pli på vilka ungdomar som ska få vara med i dessa förbund?
Hade jag varit ordförande och sett att en medlem smutskastar en egen RD-politiker på Twitter så hade jag kastat ut den jäveln direkt.

Just den här attityden gör att sexuella trakasserier kan fortgå. Tjejer vågar inte berätta om snuskgubbar eftersom de riskerar att inte bli trodda och att få sina karriärer förstörda. Om tjejen som det handlar om är medlem i MUF kanske Bali räknade med att hon skulle hålla käften eftersom hon var mån om sin egen karriär.
Citera
2021-09-15, 17:14
Medlem
Gizurs avatar
Något ångerfull tycks han ändå vara, över att inte snabbt ha avslutat konversationen och blockerat henne. Den fullständiga chattloggen skulle kunna vara lite pinsam för honom. 15-åring säger något i stil med ”vill du se mina bröst”, Hanif ”nej, verkligen inte”. Tjejen ”aha, vi hörs imorgon”, Hanif ”ok, sov gott!”.

Det är lite konstigt att fortsätta ha kontakt med en ung tjej som visar sexuellt intresse över honom (om man går på Hanifs version). Något svårt att förstå.
Citera
2021-09-15, 17:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Om inga nya bevis framkommer tror jag det kommer fortgå som vanligt. Vänstern hatar HB, HB falangen stöttar honom, de mitt i mellan låter han vara. Bortglömt och begravet om ett halvår. Kanske vaknar till liv i någon hetsk debatt men sedan är vi tillbaka på ruta 1 igen.

Så länge han inte kandiderar till ledarrollen inom M kommer inget större att hända tror jag

Vi får se. Inte vanligt att speciellt politiker kan fortsätta efter sådant här. Förtroendet är bränt. Enda skulle vara om Hanif lyckas bevisa att det är en komplott men inte säkert ens då.
Citera
2021-09-15, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-hort-talas-om

Att försöka med sånt duger inte då flera artiklar citerat HB för flera dagar sedan.
Han visste ingenting och hade inget hört. Nu helt plötsligt är det en story som är över året gammal enligt hans nya uppgifter. Lägg ner bara.
citatet från Bali är att han förnekar anklagelserna INTE att inte skulle känna tjejen.
Kämpa!
Citera
2021-09-15, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Ett ganska korkat exempel på berusning i sig inte skadar någon. Senast jag kollade så var sexuella övergrepp (om det nu rör sig om sådana) något som drabbade andra. Men jag kan ju ha fel.

Det är väl trots allt så att ingen (utöver vissa användare i denna tråd) har påstått att det skett några sexuella övergrepp så jag föreslår att vi håller oss till saken.
Citera
2021-09-15, 17:16
Medlem
För några år sedan var Hanif Bali väldigt het även för SVT, han inbjöds till debattprogram. Ni minns väl kärringen som skrek: "Det gäller barn, det gäller barn" och Hanif ser förvånad ut.

Det verkar som om SVT inte vill ha med en sådan vass debattör och det finns krafter som vill neutralisera honom.
Han får nog återupprättelse av M, men vad hjälper det, misstankar kommer alltid att finnas. Ingen rök utan eld säger kanske hans motståndare som inte är beredda att röka fredspipa.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det tror jag inte. De hade kickat honom på fläcken om de var sant eller bevisat. Det är inte centern vi pratar om

Det beror ju på vad internutredning har tillgång till och hur de ställer sig till det. HB är enligt folk här en väldigt populär figur inom vissa element i M. Om hans eventuella avgång inte sköts snyggt kan han nog frammana en storm som kan kosta M röster i det stundande valet och det kanske de inte vill riskera. Jag säger inte att det är så men det är en möjlig förklaring till att M har varit jävligt tysta om vad de funnit än så länge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Hon vet inte vad Hanif Bali har för bevis.

Suck, jag tror vi släpper det här…
Hon vet alltså inte vad hon själv har skrivit och kan därför inte förbereda sig på det och därför ska HB inte visa bevisen för någon
Citera
2021-09-15, 17:17
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Det är väl trots allt så att ingen (utöver vissa användare i denna tråd) har påstått att det skett några sexuella övergrepp så jag föreslår att vi håller oss till saken.
Faktum kvarstår att det finns ett offer, om uppgifterna stämmer. Det gör det inte i ditt exempel.
Citera
2021-09-15, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindgren31
Mycket tyder på det

https://twitter.com/ArioEbrahimpur/s...09588445532166
''Jag säger det igen: the 33 year old groomer. Ni hörde det här först.''
Dec 13, 2020

https://twitter.com/ArioEbrahimpur/s...22483467968515

https://twitter.com/ArioEbrahimpur/s...90276985626630

Känns som den där Ario har gjort sitt konto låst och tagit bort alla kommentarer som hintar om att HB är en groomer för att han insett att det inte finns någon substans öht i anklagelserna och att han nu riskerar att bli anmäld för förtal.
Citera
2021-09-15, 17:18
Medlem
Okej, detta var ju något helt annat.

Jag trodde han hade pratat med en 17 (nästan 18åring) i någon form av gruppchatt och typ sagt något.

Nej, riksdagspolitikern har alltså sysslat med "läxhjälp" till 15åringar och därefter blivit anklagad för att ha betett sig olämpligt...

Från Läxhjälp till Lexbase på mindre än ett år...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in