Citat:
Ursprungligen postat av
TonyBergman
Absolut, jag förstår vad du menar. Men låt oss förutsätta att anklagelserna är falska och AB ringer och frågar om hur han ställer sig till att han groomar minderåriga vad ska han säga? Han ljuger inte då det kan vara första gången han hör om just grooming och sexinviter eller vad det är. Förmodligen har partiledningen också bett han hålla käft tills dom utträtt allt som går internt.
Jag förstår din poäng men alla politiker oavsett färg hade gett samma svar i den situationen tills det tagits internt först. Eller vad tror du?
I sig är det inget konstigt svar men det är klart det påverkar hans trovärdighet. Han visste såklart mycket väl vad det gällde vid det laget och valde att ljuga tills han en vecka senare, säkerligen i samråd med diverse PR- och partimänniskor, presenterar en tillrättalagd version av vad som hänt.
Det gör det svårare att tro på det han säger.
Hade trott mer på om han varit ärlig vid första uttalandet och sagt "Jag vet vad det gäller men inget av det stämmer och jag kommer uttala mig om det snart". Nu framstår det som att hans första reaktion var att slingra sig vilket sällan ger ett oskyldigt intryck.