Citat:
Ursprungligen postat av
hajpadeg
Hon verkar ju inte ha någon intresse av att hänga ut Bali offentligt, utan har bara berättat vad som hänt för partiledningen. Hade hon velat förstöra hans karriär eller anmäla honom för brott hade hon väl gått till media och polis. Så jag tror inte hon kommer försöka bevisa någonting alls.
Så bollen ligger ju trots allt hos Hanif Bali. Han är ju den ende som har ett intresse av fakta på bordet, om han är oskyldig. Han tjänar ju ingenting på att tiga.
Nej kanske inte just hon, men hon verkar ju styras av en annan person. Flera har nämnt dom i tråden. Och den tjejen är verkligen inte helt stabil, har man följt henne på twitter senare åren märker man att nått står fel till. Kan säkert lätt manipuleras av nån annan som vill hänga ut honom.
Såhär skriver Hanif
Citat:
Jag har gott om bevis som visar att jag är oskyldig till det jag anklagats för och att detta snarare rör sig om en komplott av meningsmotståndare där en ung person fått agera som bricka i spelet.
Jag förutsätter att han inte ljuger. Han skriver vidare att han vetat om detta ett tag och hans fästmö också. Jag antar hon fått se allt för vem vill gifta sig med en pedofil? När hon dessutom har barn sen innan. Och hon har inte dragit än.
Partiledningen har förmodligen fått se allt då dom utrett detta under en veckas tid och antar dom kommit till samma slutsats som Hanif.
Men det är inte omöjligt att anklagelserna stämmer, men när jag såg vilka som riktar anklagelserna tror jag rätt starkt på Hanif.