2021-09-15, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Tror hon använder detta konto nu: https://twitter.com/ana_stas1a_
Dock är den privat nu.

Hitta detta hon skrivit om Bali i maj i år: http://web.archive.org/web/20210504160452/https://twitter.com/BrettoAke/status/1389611822425296897
Det är rätt Twitterkonto, hon bytte användarnamn och profilbild men allt annat är likadant.
Citera
2021-09-15, 16:07
Medlem
docentdisciplins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av docentdisciplin
Grymt instabilt intryck detta konto gav, kommer ihåg det, dök upp lite då o då...
tänkte bäst att hålla sig långt långt borta från det, mycket typisk honey trap risk.

otroligt att media gör en så stor grej ... psykiskt inte helt stabila personer stalkar RD ledamot... bedrövlig utveckling.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenHeligeAnders
Det är kanske inte så märkligt. Jag gissar att partiet bett honom vara tyst tills de fått lite bättre grepp om vad som hänt.

Naturligtvis de måste vara medvetna om att Bali är vänsterns största hatobjekt vid sidan av Sd. Precis allt är tänkbart för att skada moderaterna genom Bali.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Ehh, va? Varifrån har du fått detta?

Etc chefredaktor pa twitter
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Källa på att han någon gång aktivt bussat sin följarskara på människor baserat enbart på insinuationer och misstankar?

Och nej, som offentlig person är man inte värnlös eller utelämnad åt pöbeldrev och häxjakt. Har uppenbart inget brottsligt eller omoraliskt ägt rum så behöver han inte avsäga sig sin politiska karriär bara för att. Vi har fortfarande ett rättssamhälle, även om händelser som det här sätter det på prov.

Tja, han gillar ju att insinuera att förortskillar som klär sig på ett visst sätt per automatik är kriminella, Adidaskrigare eller vad han nu kallar dem. De flesta förortskillar med träningskläder är ju bara vanliga ungdomar som spelar fotboll, men det hindrar inte Bali från att misstänkliggöra dem alla kollektivt gång på gång.

Och nej, han behöver inte göra någonting. Men det är rätt stor skillnad mellan "behöver" och "bör". Personligen bryr jag mig inte, han får gärna hålla käft så kan alla fortsätta tro att han är en tonårskladdare.
Citera
2021-09-15, 16:08
Medlem
slashxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Vidare ger det inget förtroendeingivande intryck att han försöker blanda bort korten med polisanmälan etc istället för att bemöta den faktiska frågan, lämpligheten i hans beteende.
Att ha onlinekonversation med en partimedlem?
Finns fortfarande inga bevis eller liknande som har lagts fram utan enbart klagomål. Alltså står ord mot ord.
Citera
2021-09-15, 16:09
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Återigen så är det ju Bali själv som hävdar att han har gott om bevis på sin sida. Dumt uttalande att göra om man inte ens vet vad man behöver bevisa, i så fall.
Ja, på sätt och vis ett inkorrekt uttalande. Men alternativet hade varit att säga "beroende på vad de påstår så kommer jag eventuellt kunna motbevisa det".

Om jag exempelvis påstår att du är en äppeltjuv, så kan inte du motbevisa det, då det inte finns något specifikt att motbevisa.
Däremot kan du säga "jag kan bevisa att jag inte är äppeltjuv", i meningen att när JAG lägger fram ett specifikt påstående om när och var du stal äpplen, så tror du dig ha belägg som visar att det inte kan stämma.
Citera
Avstängd
Kul att han slår tillbaka. I en annan tid hade han pudlat. Men Lex Paolo Roberto förskräcker.
Citera
Medlem
Som jag misstänkte redan från början. En smutsig vänsterkomplott, de förnekar sig inte dessa vänsterdårar. Detta kommer HB klara sig undan.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Nu är det så att du väljer gå på vad Bali säger och tror därmed du haft rätt. Har du någonsin hört en politiker erkänna sina sexuella närmanden? Kolla på Coumo i USA eller Bill Clinton. Det är standard att förneka
Oskyldig tills motsatsen BEVISAS, för sjutton.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Borde veta bättre? Än att agera politiker och hjälpa folk ur ungdomsförbundet? Det är du som är del av anledningen varför män inte vågar prata med barn oberoende anledning, för man är rädd att få en fet stämpel i pannan.

Står det en hjälplös liten flicka i stan och letar efter sina föräldrar så tror jag inte du kommer vara nöjd över andras fördomar när du går fram för att hjälpa till.

Feministsverige tar ju fan död på era hjärnceller.
Se där, ännu ett intelligensbefriat och emotionellt styrt inlägg från någon som tydligen inte orkat läsa allt jag skrev.
Du verkar vara en sådan apa som slår ihjäl sin granne om denne är en minut försenad till tvättstugan, triggar på minsta skitsak.
Sök hjälp för dina besvär istället, och håll dig till ämnet.

Hanif är oskyldig tills motsatsen bevisas.
Senast redigerad av kato85 2021-09-15 kl. 17:08.
Citera
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Det kan naturligtvis vara aktuellt i ett tvistemål eller liknande men i en straffrättslig kontext är det ju helt befängt…

Framkommer det nya bevis under huvudförhandlingen i ett brottmål kommer man meddela hinder så att motparten får möjlighet att gå igenom den nya bevisningen (se rättegångsbalken kap. 46 § 2 p. 5). Det enda man skulle åstadkomma är således att försena huvudförhandlingen.

Mot denna bakgrund är ditt resonemang helt verklighetsfrånvänt.
Jag vet hur det fungerar och vad jag menade var att Hanif Bali inte skulle dela med sig av bevisen han har nu, utan låta åklagaren dela med sig när det är dags.

Lägger han ut det nu kommer hon få lång tid på sig att hitta på lögner och skaffa fejkade vittnen.

Hon ska inte vara förberedd när polisen tar in henne för förhör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in