2021-09-15, 14:28
Medlem
Om någon vill ta tempen på flickans karaktär har hon deltagit i en längre intervju i podden Samtal. Om jag förstått det hela rätt att det ska vara A.S.
Citera
2021-09-15, 14:29
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Uppenbart att det var skrivet redan innan HB gick ut, och hon tryckte publicera direkt han kommenterade. Hon verkar inte ens ha läst vad han skriver

Artikeln är ju publicerad igår och HB gav sin redogörelse först idag så nej, uppenbarligen hade hon inte läst vad HB skrev när den där artikeln publicerades. Man kan förstås som Irene anse att allt omgående ska polisanmälas men åligger det verkligen den anklagades arbetsgivare att göra det? Om det nu är så att någon känner att den blivit utsatt för ett brott så är det väl i första hand den personen som ska vända sig till polisen?

Sedan kan man även tycka att journalister som Irene kanske själv borde ha tagit lite lärdom av metoo med tanke på vad vissa av hennes kollegor ställde till med när det stormade som mest kring olika personer, men just självinsikt är väl ofta lite av en bristvara.
Citera
2021-09-15, 14:30
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Etc släpper bevis på fredag. Det är kört för Hanif Bali.

Kört och kört. Jimmie kanske är räddningen?
Citera
2021-09-15, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindgren31
Vi pratar om kanske 100 tweets under loppet av ett år där Hanif pekas ut som groomer och att avslöjande ska ske inom kort. Nu senast att ''slutet är nära'' för en månad sedan. Vi vet att han har koppling till tjejen som nu anklagat.

Ario förekommer på Lexbase. Vet man varför ?
Citera
2021-09-15, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Artikeln är ju publicerad igår och HB gav sin redogörelse först idag så nej, uppenbarligen hade hon inte läst vad HB skrev när den där artikeln publicerades. Man kan förstås som Irene anse att allt omgående ska polisanmälas men åligger det verkligen den anklagades arbetsgivare att göra det? Om det nu är så att någon känner att den blivit utsatt för ett brott så är det väl i första hand den personen som ska vända sig till polisen?

Sedan kan man även tycka att journalister som Irene kanske själv borde ha tagit lite lärdom av metoo med tanke på vad vissa av hennes kollegor ställde till med när det stormade som mest kring olika personer, men just självinsikt är väl ofta lite av en bristvara.

Fast artikeln är ju uppenbarligen till viss del uppdaterad? Om inte enbart men namn?
Citera
2021-09-15, 14:31
Medlem
Stones avatar
Fram med bevisen att ett sms eller chatt kommit från Hanif Bali. Det skall inte vara en skärmdump utan en del av en längre konversation och vidimerat från telekombolaget i fråga. Ännu bättre om det tas med polisen och en rättegång där bevis måste visas.

Tror inte ett skit på ETC.
Citera
2021-09-15, 14:32
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Du hade alltså försöka få en minderårig person fälld för förtal?
Som med största säkerhet inte ens har uppfyllt rekvisiten för förtal. (spridning och dessutom om en offentlig person)

Inte en chans att det skulle lyckas.

Inte juridiskt.

Och absolut inte moraliskt. Det är bara att titta på alla inlägg här. Då blir det bara ännu mer synd om "offret".

Om anklagelserna är falska så hade jag använt de medel som står till hands för att rentvå mig. Hanif påstår att han har bevis som rentvår honom, använd dem då för fan.
Om han har vad som krävs för att bevisa sin oskuld så bör han göra det. Om det nu är i rättegång eller bara offentliggöra det han menar bevisar sin oskuld är egentligen skitsamma.

Jag ser inget moraliskt fel att försvara sig mot falska anklagelser. Att du använder vad folk skriver på FB som en objektiv skildring av dagens moral gör mig lite mållös.
Senast redigerad av AlabamaHotcakes 2021-09-15 kl. 14:36.
Citera
2021-09-15, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Kört och kört. Jimmie kanske är räddningen?

Det tror jag inte. SD vill inte ha sexbrottslingar i sitt parti.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Att det är en taktik som används är välkänt. Men det är sällan det kommer direkt från en tonårstjej skulle jag säga.
Det påstår inte heller Hanif att det gör. Han säger att hon används av andra.
Citera
Medlem
Citat:
ETC räknas inte som en trovärdig källa,så dom kommer behöva ha god bevisning.
Citera
2021-09-15, 14:34
Medlem
sverjevenns avatar
De verkliga makthavarna vet att utnyttja småbrudar som nyttiga idioter för sina syften.
Se bara Greta-Steffe och vad det ställt till inte bara i (S)we, utan i hela västvärlden i princip.
Citera
2021-09-15, 14:34
Medlem
padrons avatar
Citat:

Ehh, va? Varifrån har du fått detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in