2021-09-15, 13:19
Medlem
Spännande.
Senast redigerad av Rotweiler8201 2021-09-15 kl. 14:04.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Den här Ario har raderat sina tweets. Vem är det?
Kanske att han inser att han trampat i klaveret.
Hur framfördes anklagelserna?

Vi pratar om kanske 100 tweets under loppet av ett år där Hanif pekas ut som groomer och att avslöjande ska ske inom kort. Nu senast att ''slutet är nära'' för en månad sedan. Vi vet att han har koppling till tjejen som nu anklagat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Den här Ario har raderat sina tweets. Vem är det?
Kanske att han inser att han trampat i klaveret.
Hur framfördes anklagelserna?

En juriststudent med iransk bakgrund uppväxt i Billdal i Göteborg. Mycket aktiv på twitter. När ett intensivt hat mot högern i allmänhet och Hanif i synnerhet.
Citera
2021-09-15, 13:20
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Låter osannolikt att en 15 åring kontaktat Hanif så många gånger och vill ha sex. Hanif ljuger.

Jag har nu tipsat polisen.

Alla kan göra det på polisens hemsida eller ringa 11414.

Ett bra exempel (Richmoney) på ett vänstertroll som inte har ett case, inget scoop, inget att komma med men vill ändå att elden ska ta fart. Den här taktiken är så plump och så låg. Utan presenterade bevis ska vi ändå döma och verkställa dom? Lågpannevänsterns taktik är inte mer sofistikerade än så här.
Citera
2021-09-15, 13:20
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindgren31
https://twitter.com/ArioEbrahimpur
Tack! Det kommer att bli svettigt för den här snubben den närmaste tiden. Balisvansen + en hel del från den här tråden går på jakt.
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Om uppgifterna stämmer är han rökt, med rätta. Om det visar sig att det han ägnat sig åt inte är olagligt eller att det redan är preskriberat spelar ingen roll, det finns moraliska gränser att förhålla sig till. De gränserna passeras om man som vuxen sexchattar med någon som är under 18 år. En politiker som bär sig åt på det viset har förbrukat sitt förtroende.

Kan inte direkt påstå att jag är ett fan av Bali, så jag har inga problem med att han kanske tvingas lämna. Men det är inte utan att jag noterar två märkligheter i det här.
  1. Uppgifterna publiceras alltså samtidigt som Moderaterna håller sina interna provval inför att de ska spika sina riksdagslistor till nästa års val. Provvalen skall vara avslutade som senast i oktober i år. Det är en oskön timing för dem som inte tror på tillfälligheter när det gäller politik.
  2. Flera i tråden har noterat att det är en hel del nyreggade konton som är inne och eldar på och sprider rent skvaller som absoluta sanningar. Kan vara ett uttryck för hur illa omtyckt Bali är hos sina politiska motståndare, några passar helt enkelt på och tar chansen när de ser den blottade strupen. Eller är det kanske interna partifiender som legat redo och väntat? Ingen hemlighet att mjäkModeraterna är trötta på Bali, de har i princip redan tagit ifrån honom alla riksdagsuppdrag. Men mängden nyreggade konton som är här och eldar på är uppseendeväckande.
Personerna som ligger bakom det här hade uppenbarligen förberett sig på flera fronter. Redan den 10:e september noterade jag och många andra att flera helt nyreggade konton var inne och härjade i tråden och försökte styra den i en viss riktning.
Citera
2021-09-15, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Problemet är väl att det inte finns någon att anmäla då ingen privatperson gått ut enda hans identitet. Från och med nu kan han dock göra det eftersom han offentliggjort sig själv.

Hans identitet har tillkännagivits internt i samband med påståenden som har varit avsedda att vålla honom skada. Det räcker.
Citera
2021-09-15, 13:22
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Om vi förutsätter att det ens har frågats efter nakenbilder så skulle det brottsliga väl ligga i om tjejen anses vara i beroendeställning till Hanif. Och är det inte olagligt trots allt så är det ändå så pass klandervärt att karriären skulle vara över, alltså ett mycket värre straff än vad en domstol skulle kunna ge. Men nu finns egentligen ingenting som tyder på att Hanif frågat efter nakenbilder (men har du sett något av vikt så är jag nyfiken på vad det skulle vara).

Däremot känns det mer som att vänstersidan nu driver på, utan tjejens medverkan, för att få bort en obekväm motståndare. Detta utan att några som helst bevis kunnat presenteras.

Om det räcker att en ung tjej kastar ur sig en anklagelse och sen lämnar scenen, ja då har vi stora problem i samhället. Det kommer aldrig sluta väl om det är så enkelt att få en obekväm motståndare cancelerad.

Min poäng var om processen ska drivas offentligt, då en rättslig process kanske inte är aktuell och Hanif påstår att han har bevis för sin oskuld, så för all del presentera dem.
Citera
Medlem
majkenofdooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag är inte så säker på det. HB är inte någon dussinpolitiker. Det har alltid stormat kring honom och hans anhängare gillar det.

Framkommer det inga bevis i något led eller tom bevis som stödjer HBs version kommer han snarare gå stärkt ur hela grejen. Hans bild som motarbetad sanningssägare skulle ju bekräftas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Det är det ingen som gör iheller. En ung tjej får gärna prata med sin lärare/fotbollstränare/präst/politiska idol etc hur mycket hon ville Men om den som hon vänt sig till börjar efterfråga saker av sexuell karaktär är den ute på tunn jävla is.

Det är det ju ingen som inte håller med om. Problemet här är ju att varken du, jag eller någon annan på FB vet om det är sant. Hela problemet är att de flesta helt enkelt accepterar ett påstående helt utan grund som om det vore objektiv sanning.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Att DN inte har hakat på denna historia under hela tiden av vad jag har sett tyder nog på Hanif Balis oskuld.

Eller, vad säger ni?
Citera
Medlem
Thunderbolt11s avatar
Finns det någon som kan berätta vem tjejen ifråga är? Sociala medier etc? Det skrivs två miljoner inlägg per minut i denna tråd så lönlöst att leta bakåt.
Citera
2021-09-15, 13:23
Medlem
Det borde vara enkellt att lösa detta, med tanke på mobiltelefoner, sms, gps etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in