2021-09-15, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Så varför vill partiledningen att han avgår som det framgår i slutet av hans inlägg men som han motsätter sig?
Du läser inlägget hans väldigt konstigt. Står inget om att partiledningen vill att han avgår.

Tvärtom har partiledningen visat sitt stöd genom att låta honom fortsätta vara aktiv under utredningen.,
Citera
2021-09-15, 13:55
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Varför inte..?
Det är ju inte så att bevisen ”förbrukas” eller att han skulle bryta mot någon förundersökningssekretess.
Man ska inte ge motståndaren möjlighet att förbereda sig.
Citera
2021-09-15, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Det är exakt det jag menar är misstänkt.
Varför skulle han behöva köpa sig tid och varför skulle han hindra dom från att namnge honom om han är oskyldig?
Han köper inte SIG tid. Han köper PARTIET tid.
Citera
Medlem
Afghanpojkens avatar
Hur kan man rösta på (M) med sina pedofila husblattar i spetsen.
Citera
Medlem
Carnills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Stackars alla patetiska människor som så gärna vill fälla Bali. Det här är ett bottennapp utan dess like för svensk politik.

Glöm heller inte bort alla nya konton som suttit här inne med en tydlig agenda från början. Och avfärdat det som nu visar sig vara sanningen som konspirationsteorier. Jag hoppas innerligt att ni skäms över er själva, men det är nog att hoppas på för mycket.

Tyvärr kan inte såna känna någon skam. Själv tror jag på Bali och han kommer inte att ge sig här.
Citera
Medlem
Aftonbladet skriver

Citat:
Det här utvecklades småningom på hans initiativ till en allt mer sexuell förbindelse där han bad om nakenbilder och sex, säger en uppgiftslämnare med insyn i fallet.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Hela skiten handlar ju om huruvida Bali har bett den unga tjejen om sexbilder eller ej. Om så vore, så skulle han få svårt att slingra sig ur det här även om inget olagligt förelegat. Då hade det varit fråga om ett "olämpligt" beteende som hade gjort honom stekt hos Moderaterna för all framtid. Det var samma sak med Malmömoderaternas starke man Tegnhammar. Han kanske inte hade gjort sig skyldig till något olagligt, men däremot hade han betett sig olämpligt och avgick därför på eget initiativ.

Men om nu inga bilder är efterfrågade eller avsända har Bali varken gjort något olagligt eller olämpligt alls. Och han har gjort det lätt för oss genom att skriva som han gör på Twitter:

Citat:
När det framkom att personen i fråga ville ha en annan relation borde jag avslutat konversationen direkt. När påstötningarna blev mer explicita gjorde jag det däremot klart att något annat än en vänskapsrelation där jag agerat som mentor inte kunde bli aktuell. Jag har på inga sätt bett om några opassande bilder eller gjort något annat olämpligt. Personens kontakter upphörde en tid när jag vänligt men bestämt förklarade att hon inte kan fortsätta höra av sig då jag är betydligt äldre än henne, har flickvän och inte är intresserad av något annat.

I och med detta är caset uppställt: De som misstror Bali säger att han efterfrågat nakenbilder av en tonårstjej och riksdagsmannen förnekar att så varit fallet. Bollen ligger nu hos hans fiender: kan de prestera det minsta lilla bevis för att nakenbilder begärts, så är Bali helt rökt som snuskgubbe och lögnare - annars kan han andas ut och gå stärkt ur det här.
Citera
2021-09-15, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Sedan när gäller omvänd bevisföring i Sverige?

Nu är det ju han själv som nämner att han har bevis som kan rentvå honom, så självklart kommer folk undra varför han inte presenterar dem om han nu har dem. Kommer ju uppfattas som jätteskumt att välja att bli betraktad som en sexbrottsling hela livet istället för att posta bevis på motsatsen på Twitter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meeku
Ska man dra in deras utgivningsbevis för att de publicerar ett öppet brev från en politiker? Ingen har väl nämnt honom vid namn eller liknande innan han själv gick ut med det här?

Jaha okej. Du kanske kan reflektera över varför han gick ut med informationen och hans namn. Varför skulle han göra det? Ingen visste ju vem det var och påståendena verkar ju inte innehålla någon sanning enligt en utredning. Konstigt.
Citera
Medlem
Zitilitess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ja eftersom det finns några miljoner fler tonårstjejer än politiker är kanske inte det så konstigt.

Eller så tar du ett normalt resonemang istället för att själv lukta gymnasieelev.

Jämför 1000 politiker med 1000 tonåringar så ser du snabbt vilken hög som är mest autistisk
Citera
2021-09-15, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afghanpojken
Hur kan man rösta på (M) med sina pedofila husblattar i spetsen.

radera trams
Citera
2021-09-15, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Aftonbladet skriver
Aftonbladet har publicerat från tveksamma källor.

"Enligt en uppgiftslämnare"

En begäran om skickad bild är enkelt att bevisa - om man vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in