2021-09-15, 11:24
Avslutad
Mycket utav det flummigaste såsom platt jord eller David Ickes rymdödle stollerier är planterat för att buntas samman med mer rationella teorier som kommer för obekvämt nära sanningen.

"Invaderade sonen Bush Afghanistan för att säkra poppy fälten åt pappa Bush som talibanerna höll på att elda upp tiden innan WTC helt plötsligt rasade ihop säger du? Finansierade judiska bankirer och sionister Hitler och nazisterna säger du? Haha du är säkert en sådan där som tror att Englands drottning är en rymdödla från Mars. Haha jävla stolle!"

Så det funkar. Det lilla vettiga, matnyttiga och resonliga folk kan ha att komma med i diskursen dränks i efterblivet nonsens.

Dessutom myntades själva uttrycket "konspirationsteori" en gång i tiden utav Warren-kommissionen för att idiotförklara och förlöjliga folk som inte gick på deras skitsnack om Kennedy-mordet.

För att ta ett exempel som ligger mer i tiden så pågår just nu en manisk kampanj utav världsregeringen för att både demonisera, avhumanisera och förlöjliga anti-vaxxare. Uppenbara false flags mot vaccin-center i länder som Frankrike och Australien har icensatts. I Holland har de till och med gått så långt som att klä ut ungdommar i nassekostymer och utföra en skenavrättning av en jude i en av de minst vaccinerade orterna i landet. Allt för att få vaccin-motståndare att se ut som galna idioter. Helst ska det heta och set ut som att det är högerextremister som nästan uteslutande är emot vaccinering så klart också.

Att kalla de människor som fortfarnade är kapabla till kritiskt tänkande i denna idiokrati för "foliehatt" eller "konspirationsteoretiker" eller likställa dessa med psykisk ohälsa, schizofreni, paranoia eller våldsbejakande extremism är i slutändan bara en härskarteknik i mängden utav de babyloniska/feniciska ormdyrkarna (ursprungligen från Indokina) och ekonomiska terroristerna som styr världen.
Senast redigerad av torstenferdinand 2021-09-15 kl. 11:55.
Citera
2021-09-15, 11:35
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Mycket utav det flummigaste såsom platt jord eller David Ickes rymdödle stollerier är planterat för att buntas samman med mer rationella teorier som kommer för obekvämt nära sanningen.

"Invaderade sonen Bush Afghanistan för att säkra poppy fälten åt pappa Bush som talibanerna höll på att elda upp tiden innan WTC helt plötsligt rasade ihop säger du? Finansierade judiska bankirer och sionister Hitler och nazisterna säger du? Haha du är säkert en sådan där som tror att Englands drottning är en rymdödla från Mars. Haha jävla stolle!"

Så det funkar. Det lilla vettiga, matnyttiga och resonliga folk kan ha att komma med i diskursen dränks i efterblivet nonsens.

Dessutom myntades själva uttrycket "konspirationsteori" en gång i tiden utav Warren-kommissionen för att idiotförklara och förlöjliga folk som inte gick på deras skitsnack om Kennedy-mordet.
Är det folk med makt som medvetet förvanskar relevanta alternativa teorier?
Citera
2021-09-15, 11:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Är det folk med makt som medvetet förvanskar relevanta alternativa teorier?

Svar ja. Enbart en härskarteknik i mängden. Precis som med false flag terrorism.
Senast redigerad av torstenferdinand 2021-09-15 kl. 11:40.
Citera
2021-09-15, 11:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
David Ickes rymdödlor tror jag är något annat än vad det verkar.
Jag tror inte Icke är en så kallad shill, däremot tror jag han är väldigt väldigt smart.

Han kan vara både en shill planterad för att förvanska och vilseleda och väldigt väldigt smart på samma gång serru.
Citera
2021-09-15, 11:56
Medlem
kibokos avatar
En salig blandning.

*) Medvetet trollningar som fått verkliga följare, exempelvis "platt jord", "vi var aldrig på månen".

*) konspirationer skapade och spridda av folk som tjänar på dessa eller på kaoset de medför(trollfabriker), exemelvis "Q", David Icke mfl.

*) verkliga virrhjäror som tappar kontakten med verkligheten och ser mönster i allt.

*) några få saker som faktiskt visar sig vara verkliga konspirationer och som tillslut blir en del av den etablerade sanningen. Vilket såklart är den minsta gruppen.
Citera
2021-09-15, 11:57
Bannlyst
Citat:
Han kan vara både en shill planterad för att förvanska och vilseleda och väldigt väldigt smart på samma gång serru.
Javisst, men jag tror helt enkelt inte han är en shill.
Jag tror "rymdödlorna" har en viktig funktion för honom.
Citera
2021-09-15, 11:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
En salig blandning.

*) Medvetet trollningar som fått verkliga följare, exempelvis "platt jord", "vi var aldrig på månen".

*) konspirationer skapade och spridda av folk som tjänar på dessa eller på kaoset de medför(trollfabriker), exemelvis "Q", David Icke mfl.

*) verkliga virrhjäror som tappar kontakten med verkligheten och ser mönster i allt.

*) några få saker som faktiskt visar sig vara verkliga konspirationer och som tillslut blir en del av den etablerade sanningen. Vilket såklart är den minsta gruppen.
Att vi aldrig var på månen är väl den enklaste konspirationsteorin som faktiskt går att bekräfta.
Citera
2021-09-15, 12:02
Avslutad
Citat:
Javisst, men jag tror helt enkelt inte han är en shill.
Jag tror "rymdödlorna" har en viktig funktion för honom.

Så du menar att det där Annunaki svamlet bara är kod för något annat? Okej....

Jag får fortfarande ihop det.

Med tanke på att han faktiskt är helt transparent och förnuftig i mycket annat han pratar om så fattar jag inte varför han inte bara droppar det där alien tramset helt och hållet. Så jag vet inte vilken funktion det egentligen fyller bortom att det planterats utav honom och hans handlers för att få allt annat verklighetsförankrat han pratar om att likställas med schizo flum.
Citera
2021-09-15, 12:06
Bannlyst
Citat:
Så du menar att det där Annunaki svamlet bara är kod för något annat? Okej....

Jag får fortfarande ihop det.

Med tanke på att han faktiskt är helt transparent och förnuftig i mycket annat han pratar om så fattar jag inte varför han inte bara droppar det där alien tramset helt och hållet. Så jag vet inte vilken funktion det egentligen fyller bortom att det planterats utav honom och hans handlers för att få allt annat verklighetsförankrat han pratar om att likställas med schizo flum.
Du får klura på det.
Kom ihåg att han var en av dom första vilket nog gjorde honom hälsosamt paranoid...
Citera
2021-09-15, 12:18
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Du får klura på det.
Kom ihåg att han var en av dom första vilket nog gjorde honom hälsosamt paranoid...
Däniken var långt före men har tog inte upp vilka här på jorden var rymdödlor.

David Icke går genom väldigt mycket och mer därtill när det gäller vissa familjer och "bevisar" med foton, diagram, intervjuer, läckta dokument, visselblåsare och annat hur han kommit fram till det han vet och så avslutar med att de är rymdödlor. Alla "bevis" är som bortblåsta då det finns inte många som kan eller ta till sig sådan information, mig inkluderat.
Men bara för att hans punchline är fel betyder det inte att en avslöjande intervju exempelvis inte existerar längre bara för att han kommer till en slutsats som misskrediterar allt det andra.
Att han är en kontrollerad opposition är för mig ganska uppenbart.

Samma upplägg ser man även i Flat Earth som enligt mig också är en kontrollerad opposition.
Citera
2021-09-15, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Däniken var långt före men har tog inte upp vilka här på jorden var rymdödlor.

David Icke går genom väldigt mycket och mer därtill när det gäller vissa familjer och "bevisar" med foton, diagram, intervjuer, läckta dokument, visselblåsare och annat hur han kommit fram till det han vet och så avslutar med att de är rymdödlor. Alla "bevis" är som bortblåsta då det finns inte många som kan eller ta till sig sådan information, mig inkluderat.
Men bara för att hans punchline är fel betyder det inte att en avslöjande intervju exempelvis inte existerar längre bara för att han kommer till en slutsats som misskrediterar allt det andra.
Att han är en kontrollerad opposition är för mig ganska uppenbart.

Samma upplägg ser man även i Flat Earth som enligt mig också är en kontrollerad opposition.
von Däniken ansågs nog vara fullkomligt harmlös av etablissemanget.
Han behövde nog inte vara särskilt paranoid.
Citera
2021-09-15, 12:26
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
von Däniken ansågs nog vara fullkomligt harmlös av etablissemanget.
Han behövde nog inte vara särskilt paranoid.
Så är det. Eftersom han pekade inte finger på någon. Men det som David Icke tar upp kan folk inte relatera till eftersom de inte köper premissen och då avfärdar allt annat han säger också. Att David Icke är paranoid tror jag inte heller. Om han hade varit "The real deal" skulle han bland annat ha stoppats från att hyra lokaler precis som den riktiga oppositionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in