2021-09-15, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Nu när det visar sig att tjejen var 15, att de hade kontakt för att han skulle hjälpa henne med läxor och att han pressade henne att skicka nakenbilder så kanske alla Balif-apologeter kan gå hem och lägga sig. Det spelar ju ingen roll exakt vilka brott han begått, ingen vettig människa tycker att det här är ok.

Läser man aftonbladets rubrik, enbart, kan man tro att hon var 15 när han skickade ”sexuella meddelanden”.
Men av det som framkommit skulle väl detta ha skett vinner senare tillfälle, när hon var 17?

Men du önskar så klart att hon var 15. Gynnar din åsikt och din agenda.
Citera
2021-09-15, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Så långt är jag med, men det vore intressant att även se hur jurister tolkat det hela efter lagen trätt i kraft.

Det finns alltså redan en prejudicerande dom i HD
Citera
2021-09-15, 10:04
Medlem
turbobusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Efter all uppståndelse som varit vore det märkligt att inte svt
filmade på HB när han var i riksdagen.
Dom filmade alla andra.
I och för sig så ska det ju ha varit minskat antal pga Covid. Viktigare att ha med sig de som faktiskt gör något i riksdagen.
Citera
2021-09-15, 10:05
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Du är uppenbart inte juridiskt särskilt erfaren.

HDs domar gäller framför barnkonventionen.

Åklagaren som du själv har refererat till när du trodde att hen stödde din ståndpunkt höll inte alls med dig och du kallar mig juridiskt oerfaren? Är den åklagaren det nu med helt plötsligt?

Det har tillkommit flera lagar sedan 2005 och andra har ändrats. Att du på allvar hävdar att det är ovidkommande avseende tidigare prejudicerade domar är minst sagt bisarrt då det oftast är just därför man ändrar eller skapar nya lagar. Dvs just för att komma åt beteenden som anses vara brottsliga men där den tidigare lagtexten ej reflekterat detta tydligt nog.
Citera
2021-09-15, 10:05
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrDagSedel
Det är klart att det rör sig om Hanif Bali, och det är klart att han är totalt körd i alla politiska sammanhang om en bråkdel av uppgifterna stämmer. Om det begåtts brott i juridisk mening är på det stora hela irrelevant.

Som ett fan av Hanif (kryssade honom i valet 18, lyssnar på podden, följer på twitter osv) är detta en stor besvikelse. Jag när fortfarande ett litet hopp om att han är utsatt för en illvillig attack från politiska fiender, men läget blir mörkare ju mer som sipprar fram.

På mindre än ett år har högern i så fall tappat både Tino S och Hanif som publika debattörer. Ett stort bakslag i kulturkriget, tyvärr.

Det ska bli intressant att se om det kommer ett avsnitt av God Ton på fredag.
Citera
2021-09-15, 10:06
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Som ett fan av Hanif (kryssade honom i valet 18, lyssnar på podden, följer på twitter osv) är detta en stor besvikelse. Jag när fortfarande ett litet hopp om att han är utsatt för en illvillig attack från politiska fiender, men läget blir mörkare ju mer som sipprar fram.

På mindre än ett år har högern i så fall tappat både Tino S och Hanif som publika debattörer. Ett stort bakslag i kulturkriget, tyvärr.

Det borde väl isåfall kunna lära högern att inte sätta sin tilltro till husnegrer. Jag har hela tiden tyckt det är riskabelt att låta blattar föra vår talan bara för de har teflon mot att bli kallade rasister. För förr eller senare slår blatte-genen till och då sitter man där i samma båt.
Citera
Medlem
Citat:
Det är klart att det rör sig om Hanif Bali, och det är klart att han är totalt körd i alla politiska sammanhang om en bråkdel av uppgifterna stämmer. Om det begåtts brott i juridisk mening är på det stora hela irrelevant.

Jag är i samma situation som du, jag kan bara inte föreställa mig att han av alla kan vara så korkad, jag tycker lite att det faller på sin egen orimlighet. Faktumet att detta inte är case closed än signalerar att det saknas bevis och det är givetvis ett gigantiskt problem i dagens värld när allt finns sparat. Det ger mig hopp om att detta är en smutskampanj.
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Det är nog du som har svårt att läsa och förstå.

läs min text en gång till och spec att deras sida nog är stöd för att göra en förundersökning. Påstår jag att polisen alltid säger att det är brottsligt? Inte alls.
Men har jag ifrågasatt det du skriver då med min bild från polisen?
Jag la in den för att visa att det kan vara brottsligt att begära nakenbilder av en som är mellan 15-18 år nåt annat har jag inte motiverat.
Citera
2021-09-15, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Åter igen slirar du på sanningen. Du vet, lika väl som vi andra som tagit del av Aftonbladets granskning, att det är högst oklart om Littorin kände till vem han kontaktat, för att inte tala om att det så vitt jag vet är oklart vem den kontaktade faktiskt var. Till och med Aftonbladet skriver detta i sin granskning. Ditt påstående om att han skulle ha "försökt köpa sex av barnprostituerade traffickingoffer" håller alltså inte.

Nu är ditt inlägg off topic men får svara då du försöker förvränga mina ord: Det var ett så pass glasklart fall man kan förvänta sig men naturligtvis var man tvungna att gardera sig genom att skriva så, för en normalt fungerande individ råder ingen tvekan om vad som skett. Tjejens ålder stod i profilen och han kontaktade henne för att köpa sex. Man märker att du gärna slirar på sanningen när dina favoriter anklagas.

För Balis del så skadar moderaterna sig själva ju längre de drar ut på det. Troligtvis tror Hanif att det inte finns skärmdumpar eller liknande och har raderat sin posthistorik med barnen han utsatt. Narcissister tror alltid att de ska lyckas dupera omgivningen och ”snacka sig ur” alla situationer de försätter sig i.
Citera
2021-09-15, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Läser man aftonbladets rubrik, enbart, kan man tro att hon var 15 när han skickade ”sexuella meddelanden”.
Men av det som framkommit skulle väl detta ha skett vinner senare tillfälle, när hon var 17?

Men du önskar så klart att hon var 15. Gynnar din åsikt och din agenda.
Samma intryck får man om man läser artikeln, och SVTs artikel. Ingen aning varför jag skulle ha någon speciell agenda. Tycker det är väldigt tråkigt att den invandringskritiska falangen i M förlorar en högprofilerad företrädare med blattealibi, men man kan inte bortse från verkligheten.

Dessutom spelar det ju väldigt litet roll om exakt när han började pressa henne. Det är otroligt olämpligt i vilket fall.
Citera
2021-09-15, 10:14
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Samma intryck får man om man läser artikeln, och SVTs artikel. Ingen aning varför jag skulle ha någon speciell agenda. Tycker det är väldigt tråkigt att den invandringskritiska falangen i M förlorar en högprofilerad företrädare med blattealibi, men man kan inte bortse från verkligheten.

Dessutom spelar det ju väldigt litet roll om exakt när han började pressa henne. Det är otroligt olämpligt i vilket fall.
Enl den artikeln på SVT var den olämpliga händelsen förra året. Och hur gammal hon var då är oklart men första kontakten togs när hon var 15 år enl AB.
Citera
2021-09-15, 10:14
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:

Helvete vad cucked du är.

Vi får väl i första hand invänta vad som verkligen hänt. Har riksdagsledamoten brutit mot lagen så är det en sak. Annars ska du inte låta dig duperas av vänstern som anspelar på din moral medan de själva helt saknar den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in