Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-15, 02:01
  #229
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av secretupgrade
Kommer SD nu att inte längre motsätta sig moskébyggen i de kommuner man har inflytande?

SD är generellt emot storskaliga moskeér. Om man är muslim så kan man be var som helst eller i mindre lokaler. Man behöver inte bygga islamiststödda och nationsstödda enorma moskeér i Sverige för detta.

Liksom SD naturligtvis ser enorma problem med politisk islam, djursynen, människosynen, kvinnosynen osv. Det är alldeles självklart och Jimmie Åkesson har definitivt inte sagt någonting annat.

Dessa människor som gnäller i tråden, startar en sådan tråd och skriver en sådan löjlig artikel helt ur sitt sammanhang vill bara kasta skit och försöka lura en och annan utan koll, till diverse mindre partier som dessa tillhör och gapar om. Det är enbart det som det här tramset handlar om.
Citera
2021-09-15, 02:46
  #230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Folk som gnäller här är ju störtlöjliga. Ni kan ju omöjligt ha sett intervjun. Det är alltså ett ordval på en sekund helt taget ur sitt sammanhang. Oseriöst är bara förnamnet, att en del folk går på skiten är ännu värre. Det han säger omkring detta är helt rimligt och sant, ingen vill ha dessa delar av sådant som politisk islam, deras människosyn eller syn på djur i vårt land. Det är vad Jimmie Åkesson säger. Inget annat.

Titta på intervjun människor och se vad som sägs innan ni gnäller. Det är helt orimligt att övertolka som en del gör.

https://www.youtube.com/watch?v=OdrLAI27X4g

Sverigedemokraterna bör för övrigt dra in allt samarbete med sådana sajter om något sådant finns. Uppenbart att man avser vara fientliga mot SD och smutskasta inför senaste valen och så nu återigen. Oerhört oseriös vinkling och en artikel om en sekund av en helhet som är en lång intervju.

Håller med i din text.
Förstår inte varför Samnytt gör denna vinkling på sitt reportage!
Svaret kommer säkert att ges. Tror inte det går "RIKS" förbi...
__________________
Senast redigerad av Sine-metu 2021-09-15 kl. 02:49.
Citera
2021-09-15, 02:47
  #231
Medlem
Dom vill hålla en låg profil innan valet?
Citera
2021-09-15, 02:47
  #232
Medlem
sluskjohans avatar
Jag röstade SD pga deras politik och senast jag kollade så var den detsamma. Jag har inget emot invandrare eller religioner och vill ha mer poliser, mer utvisningar vid brott och att inte ta in mer invandrare. Är ni rasister som röstade SD?
Citera
2021-09-15, 02:47
  #233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Nej jag är djupt kristen..
musslor kan brinna i helvetet vad mig anbelangar. De som kommer hit vill säga, har inget emot musslor som musslar sig på hemmaplan, de skiter jag i.

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Politik min käre 12-12 politik. Ingen kommer att bli hemskickad när M- SD- KD Tar regeringen, Åkesson blir väl kulturminister eller idrottsminister eller något annat icke värt...

Men på 15 år har vi tagit oss från 2% till 20% och ökat för varje val. Nu tror jag personligen det stannar runt 20% Men förstår du vilken resa det är från inget till riksdagen och minister mindre än 15 år.. (tar nu inte ut någon ministerpost i förskott) Om ytterligare 15 år kan vi ha en Justitieminister eller en integrationsminister som är en SD.

Det blir inte heller då den stora återvandringen. Men förhoppningsvis har vi fått stopp på invasionen då

Jag för egen del har ingenting generellt emot vare sig judar eller muslimer eller andra hela grupper av folk.

Jimmie Åkesson kommer aldrig någonsin att kunna få helt stopp på invandringen, eller "invasionen" som du kallar det, så egentligen är det ganska ointressant vad han gör för uttalanden eftersom han i praktiken ändå inte har någonting att säga till om, inte heller om Islam eller muslimer som i det här fallet.

Han har en viss möjlighet att påverka storleken på partistödet genom att kapa åt sig någon extra procentenhet eller så.
Citera
2021-09-15, 02:51
  #234
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Han är en idiot.
Att så många ser upp till denna människan har jag aldrig förstått.
AfS är det partiet som gäller nu.
Med SD så har vi en spjutspets rakt in i riksdagen nästa år och du tänker sumpa det för han kammar de håriga musslorna medhårs?

SD banar sedan väg för AfS, tyvärr är det båda partierna som slåss om samma röster. Nästa år skall SD. In på regeringspost! Tyvärr blir det inga återvandringar, tänk realistiskt, tänk politiskt så tar vi hem det här!
Citera
2021-09-15, 02:56
  #235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Med SD så har vi en spjutspets rakt in i riksdagen nästa år och du tänker sumpa det för han kammar de håriga musslorna medhårs?

SD banar sedan väg för AfS, tyvärr är det båda partierna som slåss om samma röster. Nästa år skall SD. In på regeringspost! Tyvärr blir det inga återvandringar, tänk realistiskt, tänk politiskt så tar vi hem det här!

SD vet att om de inte lever upp till väljares förväntningar så har de 4 år och sedan är de borta!
Tror inte de vågar lura deras egna väljare!
Alla väljare har väntat på den dagen då SD kan vara med o bilda regering.
Men visst, det finns nya partier som skriker tuffare ramsor och några röstar på dem! Det är deras val.
Berts "Ny demokrati", varningstecken!
Citera
2021-09-15, 02:56
  #236
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Jag för egen del har ingenting generellt emot vare sig judar eller muslimer eller andra hela grupper av folk.

Jimmie Åkesson kommer aldrig någonsin att kunna få helt stopp på invandringen, eller "invasionen" som du kallar det, så egentligen är det ganska ointressant vad han gör för uttalanden eftersom han i praktiken ändå inte har någonting att säga till om, inte heller om Islam eller muslimer som i det här fallet.

Han har en viss möjlighet att påverka storleken på partistödet genom att kapa åt sig någon extra procentenhet eller så.
Har generellt inget emot folkgrupper heller annat än de som är här och ställer till oreda, kriminella och dyligt.

Är heller ingen nazist och har aldrig varit så, så judar har aldrig stört mig! Skiter faktiskt i vad folk tror och tycker, men beter de sig som svin så förtjänar de pisk, skit skall skit ha!
Citera
2021-09-15, 03:06
  #237
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
SD vet att om de inte lever upp till väljares förväntningar så har de 4 år och sedan är de borta!
Tror inte de vågar lura deras egna väljare!
Alla väljare har väntat på den dagen då SD kan vara med o bilda regering.
Men visst, det finns nya partier som skriker tuffare ramsor och några röstar på dem! Det är deras val.
Berts "Ny demokrati", varningstecken!
Du skall inte ha så stora förväntningar på politik min vän, förändringar kommer att ta många många år.
Dock har invandrargängen varit SDs största och bästa reklam. Tack shottis och dödspatrullen!
Det tar många många år att vända ett land, räcker inte med ett 20% parti som vill en sak när ett 3% partiet vill något annat... VI HÖJER BENSINSKATTEN!!! Ja då höjer vi bensinskatten då!

Förstår ni vinken? Edit: Hur många valperioder har inte miljöpartiet suttit och dikterat villkoren?
Kan lova er govänner, det blir inga jättestora förändringar om det SD+MKD nästa år Tar mer än en valperiod att förändra något.
__________________
Senast redigerad av Onanikrem 2021-09-15 kl. 03:12.
Citera
2021-09-15, 03:11
  #238
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Du skall inte ha så stora förväntningar på politik min vän, förändringar kommer att ta många många år.
Dock har invandrargängen varit SDs största och bästa reklam. Tack shottis och dödspatrullen!
Det tar många många år att vända ett land, räcker inte med ett 20% parti som vill en sak när ett 3% partiet vill något annat... VI HÖJER BENSINSKATTEN!!! Ja då höjer vi bensinskatten då!

Förstår ni vinken?

Inte sagt ngt annat, jag säger bara att rösta på ett parti som "kan" göra skillnad och inte på ngt som "kanske eller inte" kommer in i riksdagen! Då är den rösten värdelös! Hamnar precis bredvid FI rösterna!
Citera
2021-09-15, 04:27
  #239
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hood4life
sionisttråkeson

Sionist? Nä, jag är ateist. Jag förespråkar religionsfrihet, men den innefattar även frihet från religion om man så önskar. Be till vilken låtsaskompis du vill så länge du inte pådyvlar andra din psykos.
Citera
2021-09-15, 04:33
  #240
Medlem
Hamiritens avatar
Är Åkesson trovärdig här? Är det ett dåligt skämt från SD eller är dom så här (spelat) (pk-)förvrängda, eller vad fan handlar detta om?

Är det ett resultat och en uppdaterad bearbetning i kölvattnet av Jomshofs uttalande i SVT:s debattprogram, där han efteråt sa att han "menade" "islamism"?

Tror partiet att dom genom detta lajvade pk-kappvänderi ska ha möjlighet att nå 25% i valet 2022?

Vad är nästa högfärdiga manöver från Sverigedemokraterna innevarande valår?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback