2021-09-15, 01:24
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du har hört en svensk politiker prata om ett sådant avtal, mo ha ha. Sverige hade själv färdiga planer på kärnvapen, vi kan bygga ett imorgon om vi vill, vi behöver bara lite plutonium som vi gav bort. Finns säkert en stash någonstans om det skulle behövas. Även om de säger att de gett bort alltihopa.

Nu ska vi inte flyta iväg på konspiratoriska utomjordingar, covid är ett faktum, vaccinera dig så slipper du blir allvarligt sjuk eller dö.

Jag avvaktar tills vi vet om det var HIV som blandades med covid i labbet.
Vi vet svaret på frågan ganska snart om folk börjar få symptom av HIV helt plötsligt utan att förstå hur dom kan ha infekterats med ett sånnt virus.

Jag är inte speciellt rädd för covid eftersom jag är påläst om immunförsvaret och vet hur jag får det att mosa virus som myggor under en flugsmälla.
Citera
2021-09-15, 01:25
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Deras forsking handlar om att samla in och genmodifiera virus för att skapa nya virus för att forska på dom i "förebyggande syfte".

Dom samlade in fladdermössen för att dom visade sig ha något virus som kunde döda ett helt gäng och smittas genom luften.

När dom väl hade fladdermössen i labbet och isolerat viruset så började dom mixtra med virusets gener för att blanda det med gener från andra virus, för att koka ihop nya former av virus som är ännu värre än orginalen.

Man behöver inte blanda virusgener för att skapa nya former av virus.. men just det labbets forskning gick ut på just detta och att forska på de nya virus som man slänger ihop genetiskt.. fast ett av dom eller flera av dom smet ju från labbet och skapade en global pandemi.

Visst kanske man inte behöver skapa den här coviden som smet och spred sig men dom anser att dom ska hitta något som är så viktigt att det är värt att genetiskt skapa ett virus som är värre än ett gäng atombomber.

Hela forskningen är ologisk eftersom genmodifieringar händer inte i naturen så det är helt värdelös forskning som dom gör efter att dom har skapat de nya virusen.

Jag tror du har fel, men jag kan ha fel. Om viruset dödar ett helt gäng i en grotta så är det redan luftburet, varför skulle man då vilja förfina ett sådant virus? Snarare var det så att man hittade ett virus som hade potential att bli luftburet och sen genmanipulerade man det dit. Nu tror jag iofs inte att det var så det gick till men ok.
Citera
2021-09-15, 01:28
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag avvaktar tills vi vet om det var HIV som blandades med covid i labbet.
Vi vet svaret på frågan ganska snart om folk börjar få symptom av HIV helt plötsligt utan att förstå hur dom kan ha infekterats med ett sånnt virus.

Jag är inte speciellt rädd för covid eftersom jag är påläst om immunförsvaret och vet hur jag får det att mosa virus som myggor under en flugsmälla.

Nu vet jag ju inte hur gammal du är men du kan mycket väl få dig en runda i Myrphytvättmaskinen. Jag hoppas det går bra för dig. Du har ett val.
Citera
2021-09-15, 01:32
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Jag tror du har fel, men jag kan ha fel. Om viruset dödar ett helt gäng i en grotta så är det redan luftburet, varför skulle man då vilja förfina ett sådant virus? Snarare var det så att man hittade ett virus som hade potential att bli luftburet och sen genmanipulerade man det dit. Nu tror jag iofs inte att det var så det gick till men ok.

Jag ska inte säga att jag vet heller för det gör jag inte lol.
Men jag tippar på att om ett gäng kineser dog i grottan av något okänt virus som då blev intressant för labbet i Wuhan... så var det säkert för att dom förstod att virusets egenskaper är att det är luftburet och kapabelt till att döda ett fåtal direkt om dom är mottagliga för virus genom ett nedsatt immunförsvar.
Att sen blanda ett sånnt virus med ett mer långsamt verkande virus som tex. HIV.. hade väl varit den ultimata utrotaren eftersom när ett fåtal först dör av covidvirusets kraft så kommer typ halva Jordens befolkning att bli rädda och injicera viruset genom vaccin utan att förstå att det finns en hemlig del av viruset.. en del som kommer ifrån ett annat virus som tar lite längre tid att verka men som är minst lika dödligt som covid.
Citera
2021-09-15, 01:36
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag ska inte säga att jag vet heller för det gör jag inte lol.
Men jag tippar på att om ett gäng kineser dog i grottan av något okänt virus som då blev intressant för labbet i Wuhan... så var det säkert för att dom förstod att virusets egenskaper är att det är luftburet och kapabelt till att döda ett fåtal direkt om dom är mottagliga för virus genom ett nedsatt immunförsvar.
Att sen blanda ett sånnt virus med ett mer långsamt verkande virus som tex. HIV.. hade väl varit den ultimata utrotaren eftersom när ett fåtal först dör av covidvirusets kraft så kommer typ halva Jordens befolkning att bli rädda och injicera viruset genom vaccin utan att förstå att det finns en hemlig del av viruset.. en del som kommer ifrån ett annat virus som tar lite längre tid att verka men som är minst lika dödligt som covid.

Man får vara en rätt ok psykopat för att komma till den slutsatsen, du kanske borde söka jobb där? Jag kan förstå hur de tänker, de som genomför detta, men jag kan inte förstå hur de kan genomleva konsekvenserna. Det kan anses som viktig forskning, visst, men om det kan leda till det vi genomlider så nej. Det är fan inte ok.
Citera
2021-09-15, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jolter
"Just USA är ett bra exempel då det är avgränsade delstater där vaccinoviljan är stor. Man ser detta om man inte är helt blind eller dum i huvudet:"

Du vet om att denna smitta går i vågor va? Inte bara i land för land utan vågor inom länderna också. Dvs dom staterna som har problem nu är inne i en våg. Staten newyork osv är INTE i en våg för tillfället. Det är INTE vaccinet som tex gör så att staten newyork inte är i en våg just nu. De är pga dom nyligen varit i en våg och många haft smittan.

I US lever också ca 50miljoner pers som i ett U-land. Har inte råd med mediciner/sjukvård, odiagnosticerade o s v. Lätt byte för ett virus.

Ni behöver inte vara rädd för viruset sa Trumpen till sina `högutbildade` kärnväljare....
Citera
2021-09-15, 02:41
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Även dem som begår onda handlingar tror oftast att dom gör något gott.

Jag är varken psykopat eller intresserad av att jobba med idioterna i det där labbet lol.

Dom borde jagas lol för det dom har skapat och alla som dog av det som dom skapade.

Ja jag vill inte jobba där och bli påkommen med fingrarna i syltburken.
Citera
2021-09-15, 03:05
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ja jag vill inte jobba där och bli påkommen med fingrarna i syltburken.

Jag läser om symptom för HIV och AIDS.
Man får svårt att andas av det.. någon som jag vet att covid är kännt för.

Frågan är väl vilket det andra viruset är som dom blandade med covid.. och om man kanske kan lista ut det genom att förknippa symptomen med något virus som redan är kännt.

Det hade nog inte med andningsproblem att göra när kineserna dog i fladdermusgrottan..

men efter labbläckan så vet jag ju att andningsproblem har varit välkännt symptom av covid.. och AIDS lol.

Håll tummarna bara. För sånnt här vill man ju såklart inte ha rätt om även om jag tyvär tror att jag har rätt gällande detta.
Citera
2021-09-15, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu var det inte riktigt det som är frågeställningen. Det är om all naturlig immunitet ger steriliserande skydd livet ut. Jag tror att så inte är fallet då det inte fungerar så med alla andra coronavirus vi har omkring oss. Jag är ganska övertygad om att vi kommer att ha återinfektioner. Många kommer dock inte ens märka att de får det.

OC43:

Genetic drift of human coronavirus OC43 spike gene during adaptive evolution

https://www.nature.com/articles/srep11451
Edit:

Lite fler synpunkter som börjar dyka upp hos olika experter ute på nätet:

Prof Peter Hotez MD PhD
@PeterHotez
The immune response to COVID19 infection: some produce high levels of virus neutralizing antibodies, robust T cell/memory B cell responses. But many do not and are susceptible to reinfection. Vaccinating infected individuals provides robust immunity greater resilience vs variants
https://twitter.com/PeterHotez/status/1436148401431793668?s=20

Ska kolla efter flera exempel/studier.
I fallet med SARS-CoV såg man aktiva immunceller efter arton år.

Det tyder på livslång immunitet för, i varje fall ett coronavirus.

Dessa konvalecenter, efter SARS-CoV -infektion är dessuom sterila mot SARS-CoV-2.
Citera
2021-09-15, 03:24
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
I fallet med SARS-CoV såg man aktiva immunceller efter arton år.

Det tyder på livslång immunitet för, i varje fall ett coronavirus.

Dessa konvalecenter, efter SARS-CoV -infektion är dessuom sterila mot SARS-CoV-2.
Vi får väl se. Jag tror inte det utan situationen kommer att likna den med andra coronavirus vi har. Dessutom får inte alla samma immunsvar efter genomgången sjukdom vilket är min poäng.
Citera
2021-09-15, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vi får väl se. Jag tror inte det utan situationen kommer att likna den med andra coronavirus vi har. Dessutom får inte alla samma immunsvar efter genomgången sjukdom vilket är min poäng.
Varför tror du att T-celler mot SARS-CoV-2 inte skulle ge immunitet?
Citera
2021-09-15, 03:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Varför tror du att T-celler mot SARS-CoV-2 inte skulle ge immunitet?
Säger jag det? Det gör jag inte. Jag säger att i vissa fall får man inte ett tillräckligt immunsvar. Nu hittar jag vad Dr. Peter Hotez egentligen menar i sin Tweet. Så här säger han och jag har inget att invända:
If I’ve already had COVID-19, do I need to get a vaccine?

We're learning that the length of protection is not as long as we had hoped. For instance, in Manaus, Brazil, where people got infected at a pretty high rate early on, we're already seeing pretty high rates of reinfection. How much of that is due to the new variant versus the immunity wearing off, we don't know.

I was hoping the protective immunity would last longer, but all we really can say for sure is about four or five months. It probably does protect longer, but the point is, if you've been infected before, you still want to get vaccinated. It’ll give you stronger, more durable and more long-lasting protection.
https://communityimpact.com/houston/katy/coronavirus/2021/02/01/qa-vaccine-expert-dr-peter-hotez-shares-facts-dispels-myths-about-covid-19-vaccines/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in