2021-09-15, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Enligt rapporten så är 75% av de tillfrågade kidsen oroliga för framtiden. Galet.

45% sa dessutom att deras känslor för klimatförändringarna påverkade deras dagliga liv negativt. Sjukt.

58% säger till och med att regeringarna förråder dem. Wtf!

Detta barnperspektiv lär ge utslag. I alla fall är det vad jag tror.

Det finns väl undersökningar som där dessa sagt att nästan hälften har skurit sig själva. De kommer att växa upp och tänka på sina bostadslån. Tror det blir svårt för dem att bli ännu mer urspårade än sina föräldrar men Big Pharma och media jobbar på det så du kan nog sova lugnt.
Citera
2021-09-15, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Det går inte riktigt att diskutera trådens huvudämne utan att nämna hur sjutton regeringen tänker få igenom sin budget i Riksdagen.

S och MP måste först samsas sinsemellan, för att sedan samsas med V och med C som båda står långt ifrån varann i den ekonomiska politiken.

Den enda öppningen jag sett är att V kan tänka sig vissa skattesänkningar så länge man höjer andra.

Sedan har C en överenskommelse med regeringen som Löfven själv gick med på för att kunna sitta kvar som Statsminister, men som MP (som sitter i regeringen) inte gått med på!

Så dels har du budgeten, sedan måste även Löfvens efterträdare också godkännas av Riksdagen innan jul. Jag menar: What can go worng?

Eftersom både V och C släppte igenom Löfven utan något avtal så kanske de bara fortsätter på samma bana med en allt åt alla budget. C ställer inga krav, V reagerade på "marknadshyror" men inget annat innan. C har väl sagt att de inte kommer rösta på en M budget oavsett innehåll.....
Citera
2021-09-15, 01:55
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Det finns väl undersökningar som där dessa sagt att nästan hälften har skurit sig själva. De kommer att växa upp och tänka på sina bostadslån. Tror det blir svårt för dem att bli ännu mer urspårade än sina föräldrar men Big Pharma och media jobbar på det så du kan nog sova lugnt.
Ja, är det inte utmärkt då att t.ex. stockholmarna fått jävsomsusade Svenonius...som ryktas vilja kränga barnpsykiatrin till högstbjudande?

Sen dillar du om konspirationer, olyckligt. Men för all del, fortsätt...
Citera
2021-09-15, 02:07
Medlem
Citat:
Ja, är det inte utmärkt då att t.ex. stockholmarna fått jävsomsusade Svenonius...som ryktas vilja kränga barnpsykiatrin till högstbjudande?

Sen dillar du om konspirationer, olyckligt. Men för all del, fortsätt...

Orsak och verkan. Eller ungdomarna kanske spontant mäter Co2 i sovrummet utan att Tv:n har med detta att göra.

Det finns ett piller för allt även klimatångest vilken uppkom spontant utan yttre påverkan. Men 40 åriga Muhammed bär blöja och är apatisk och 14 år tills han har fått asyl så klimatLisa riskerar att dö i kön till barn- och ungdomspsykiatrin. Men du sitter här och skriver om ungas oro helt utan agenda, du är en mycket god och hedervärd människa.
Senast redigerad av 1ulvius9 2021-09-15 kl. 02:27.
Citera
2021-09-15, 02:31
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Orsak och verkan. Eller ungdomarna kanske spontant mäter Co2 i sovrummet utan att Tv:n har med detta att göra.

Det finns ett piller för allt även klimatångest vilket uppkom spontant utan yttre påverkan. Men 40 åriga Muhammed bär blöja och är apatisk och 14 år tills han har fått asyl så klimatLisa riskerar att dö i kön till barn- och ungdomspsykiatrin. Men du sitter här och skriver om ungas oro helt utan agenda, du är en mycket god oxh hedervärd människa.
Min agenda är harmlös. Jag har observerat ett fenomen, illavarslande sådant, samt underbyggt det med data. Tycker inte du att det är värt att ta notis av så förstår jag det.

Att blunda för barnens uppenbara påverkan och samtidigt inte tro att de känslorna spiller över, antingen på föräldrarna och/eller framtida meningsutbyten, är aningens naivt. För omvända förhållandet gäller också; vilket skulle innebära att det i många fall är föräldrarnas oro som kan ses speglas i barnens.

En gissning är att samvetslösa Moderater snappat upp detta, tillslut. Ja, varför skulle de annars ha bemödat sig till att göra ett synnerligen slätstruket klimatutspel?
Citera
2021-09-15, 02:38
Medlem
Citat:
Min agenda är harmlös. Jag har observerat ett fenomen, illavarslande sådant, samt underbyggt det med data. Tycker inte du att det är värt att ta notis av så förstår jag det.

Att blunda för barnens uppenbara påverkan och samtidigt inte tro att de känslorna spiller över, antingen på föräldrarna och/eller framtida meningsutbyten, är aningens naivt. För omvända förhållandet gäller också; vilket skulle innebära att det i många fall är föräldrarnas oro som kan ses speglas i barnens.

En gissning är att samvetslösa Moderater snappat upp detta, tillslut. Ja, varför skulle de annars ha bemödat sig till att göra ett synnerligen slätstruket klimatutspel?

Politiker kommer med utspel, hör till. Hänvisar till mitt förra inlägg som förklarar saken. Knyter mig nu. Jag kollar under sängen så att inte Moderat-målgan sitter där och trycker och ruvar på att sälja ut mig til den allmännyttiga Kommunist Annie.
Citera
2021-09-15, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Massor med folk tänker nog som jag inför valet 2018.
Ifall AfS ligger över ca 3 % i OM, då får de min röst, annars blir det SD.
Precis
Citera
2021-09-15, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Åh jösses. Ett nytt vänstertroll. Vad kul vi ska ha!

Det där tror du inte ens på själv, ditt starkt begränsade intellekt till trots, sopa.

Hahahahaha. 2018 års riksdagsval var viktigt.
Detta kyrkoval är en axelryckning i jämförelse.
Det är dock en bra möjlighet att räcka finger åt allt vansinnigt.
AfS KOMMER att växa ordentligt i detta val.
Gör dina framtida barn (förhoppningsvis inte) en tjänst nu och lägg din röst på det sunda förnuftets röst i etern, AfS.
Jag kommer börja tro på det när jag ser AFS som parti i opinionsundersökningar och inte som en del av ”övriga”
Citera
2021-09-15, 09:28
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Många mer radikala moderater har ju sett HB som beviset för att M blivit invandringskritiska och edgy. Om det visar sig att det är HB i grooming-skandalen hur kan det påverka de moderater som gillat honom och röstat M p.g.a. honom? Går de till soffan? Till SD?

Att det ens finns folk som tror detta bevisar hur hopplöst svenskar är när det gäller politik.

Ärligt talat bara för att en snubbe börjar låta som SD menar det inte till att hela partiet förändrats. Det är såhär man spelar KONTROLLERAD OPPOSITION.

Hur som helst om det stämmer kommer nog både KD och SD gynnas. Unga tjejer och barn är ett starkt nej från väljarna, speciellt högern.
Citera
2021-09-15, 09:42
Medlem
Haddock93s avatar
Ärligt talat vad håller Åkesson och SD på med? Har man helt tappat sina ideologiska rötter? Har makten korrumperat även SD?

Islamkramare (inget fel på islam men det är ett problem när de blir för många i vårt land), Orban/Polen hatare, härjar om vaccinpass och dylikt.

Nu får de fan ta och ge sig. Börjar låta som S/M.
Citera
2021-09-15, 10:18
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Ärligt talat vad håller Åkesson och SD på med? Har man helt tappat sina ideologiska rötter? Har makten korrumperat även SD?

Islamkramare (inget fel på islam men det är ett problem när de blir för många i vårt land), Orban/Polen hatare, härjar om vaccinpass och dylikt.

Det är positivt, och jag hoppas på mer av den varan. Svenskar har ingenting att vinna på att göra sig osams med den muslimska världen. Möjligt att Åkesson nu tar SD i en mindre sionistisk riktning, det lär dessutom bromsa ett framtida tapp till Afs.

Sverige åt svenskarna, svenskarna åt Sverige. Det är här svensk kultur och mentalitet ska vara suverän, inte i hela världen, och politiker ska för övrigt ge 17 i vilken tro svenskar vill anamma.
Citera
2021-09-15, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93

Kan tänka mig att de vill bli mer som andra partier för att det inte ska bli ett så stort steg att lägga rösten på SD. Många håller nog med SD i sak (därför de andra partierna inte vill diskutera sakfrågan). Minskar möjligheten något för angrepp från Msm som i abortfrågan etc., d.v.s. man vill kanske minska risken för angrepp i oväsentliga icke-centrala frågor och inte associeras till en del av dem som exempelvis skriver på FB och skrämmer bort många väljare (oklart hur många dessa är). Afs har ju redan bildats så risken för en ny sprängning så att nya individer kan få bli partiledare etc. torde vara liten. Man vill nog svetsa samman oppositionen också. Att fler ska bli öppna med sitt SD stöd på ett lugn sätt i privata sammanhang. Kanske försöka få ökar stöd bland skribenter med nu ljummet men ändå positiv stöd/acceptans av SD.
All taktiker har risker, den som lever får se. Mms och tidigare M:s motstånd var ju taktik och maktdrivet och hade inte med sakskäl att göra och dessa krafter bestämmer det mesta i slutändan.
Senast redigerad av 1ulvius9 2021-09-15 kl. 10:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in