Citat:
Ursprungligen postat av
1ulvius9
Orsak och verkan. Eller ungdomarna kanske spontant mäter Co2 i sovrummet utan att Tv:n har med detta att göra.
Det finns ett piller för allt även klimatångest vilket uppkom spontant utan yttre påverkan. Men 40 åriga Muhammed bär blöja och är apatisk och 14 år tills han har fått asyl så klimatLisa riskerar att dö i kön till barn- och ungdomspsykiatrin. Men du sitter här och skriver om ungas oro helt utan agenda, du är en mycket god oxh hedervärd människa.
Min agenda är harmlös. Jag har observerat ett fenomen, illavarslande sådant, samt underbyggt det med data. Tycker inte du att det är värt att ta notis av så förstår jag det.
Att blunda för barnens uppenbara påverkan och samtidigt inte tro att de känslorna spiller över, antingen på föräldrarna och/eller framtida meningsutbyten, är aningens naivt. För omvända förhållandet gäller också; vilket skulle innebära att det i många fall är föräldrarnas oro som kan ses speglas i barnens.
En gissning är att samvetslösa Moderater snappat upp detta, tillslut. Ja, varför skulle de annars ha bemödat sig till att göra ett synnerligen slätstruket klimatutspel?