Citat:
Ursprungligen postat av
Browser
Jag kan däremot se att det finns en poäng i det han skriver gällande barnkonventionen där personer under 18 år räknas som barn. Alltså tvärtemot vår sk byxmyndighetsålder. Men vi har tagit barnkonventionen till lag så att det finns som sagt en poäng.'
Han drar på i djupet av den svenska lagstiftningen i sammanhanget för att klargöra att inbilla er inget även om flickan fyllt 15 år. Helt beroende av sammanhang då givetvis. Du trodde kanske att åsikter är förmer än en utbildad jurist som har professorstiteln?
Du är pinsam och inte värdig ett samtal.
Lambertz är också högutbildad jurist, har var justitieråd och JK, om än inte professor.
Som jag sade, utbildning är ingen garanti för vett, varken hos Schultz eller Lambertz. Schultz är fö professor i civilrätt, ursprungligen vid UU, som den beryktade tokkvinnan med de nedgrävda barnen. Detta fall handlar inte om civilrätt, så han är inte mer expert än vi andra här i tråden.
Jag tvivlar inte på att Schultz kan lagen, och jag tvivlar inte heller på att han använder den för att driva sina personliga åsikter, snarare än att vara en lagens oväldige tjänare.
Mer lik Anne Ramberg än en riktig jurist, alltså. Fast du kanske tycker Anne Ramberg är ett bra exempel på hur advokater bör bete sig?