2021-09-14, 20:54
Medlem
Mingla101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Japp. Jimmy stöder koranen. Glöm inte att om din fru inte lyder dig så skall du först sluta ha sex med henne och först därefter slå henne.

Är du dum i huvudet ? Vet du ens vad tråden handlar om ?
Citera
2021-09-14, 20:54
Medlem
GoranPongs avatar
Det är nog dags för en ny partiledare annars kommer SD att tappa röster snart.
Citera
2021-09-14, 21:02
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anotherpieceofmeat
Kass, vilseledd artikel, SD har aldrig haft en åsikt om Islam som religion i sig. Sd har inte "vänt". Idioter.
Partiprogrammet kanske inte säger något men partiledaren har definitivt haft en åsikt om islam, därtill en sund sådan:
https://web.archive.org/web/20110901...cle12049791.ab
Citera
2021-09-14, 21:04
Medlem
karnstans avatar
Det är helt rimligt och jag tror det är rätt väg att gå. Människor som ställer upp på samhällets regler och sköter sig finns det ingen anledning att vända sig emot. På samma sätt som det finns alla sorters kristna (vi räknas som kristna fast knappt en jävel tror, i Texas är du satan om du gör abort, också kristna). Helt rätt att göra den här preciseringen idag, då det finns en stor grupp (relativt) sekulära muslimer (t.ex. jugoslaver som kom under 90-talet, högutbildade från mellanöstern). Dessa arbetar och gör rätt för sig och det finns ingen anledning att motarbeta dem. De fungerar i samhället. Vad de har för religion ska vi ge fan i, helt i enlighet med den grundlagsfästa religionsfriheten.

Att motarbeta islamism, den politiska grenen, är däremot sunt. Den behöver vi inte.
Citera
2021-09-14, 21:05
Medlem
Hmmm, Jimmie, snälla, ge en förklaring.
Citera
2021-09-14, 21:09
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mingla101
Är du dum i huvudet ? Vet du ens vad tråden handlar om ?
Ja, att Åkesson inte har någon åsikt om islam, till exempel:
Citat:
Men are the managers of women, because of the advantage Allah has granted some of them over others, and by virtue of their spending out of their wealth. So righteous women are obedient, care-taking in the absence [of their husbands] of what Allah has enjoined [them] to guard. As for those [wives] whose misconduct you fear, [first] advise them, and [if ineffective] keep away from them in the bed, and [as the last resort] beat them. Then if they obey you, do not seek any course [of action] against them. Indeed Allah is all-exalted, all-great.
https://al-quran.info/#4:34
Citera
2021-09-14, 21:12
Medlem
Detta är hårklyveri. Islamism är islam även om det är den extrema falangen. Vi vill inte ha det här.
Många av oss har offrat mycket och utstått hån och förnedring för att vi stått bakom SD och nu sviker SD. Vi förlorar vår identitet som människor som vill värna om och kämpa för frihet och medmänsklighet och som sätter sunt förnuft i högsätet.
Vad gör vi nu ?
Citera
Medlem
han säger väl fortfarande att de vill ha ut islam ur sverige, same thing
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Bs. En röst på Afs är att låta S ha kvar makten då Afs aldrig kommer få lika mycket röster som SD.

Det är just detta vänstertomtarna hoppas på, att fler sd folk helt plötsligt ska börja rösta på afs så Sd tappar makt man är bra korkad om man låter sig luras till detta.

Rösta SD 2022 !!

Jag tänker (eller tänkte, kanske, jag vet inte) som du, att SD kommer plocka fram hårdhandskarna när de väl har utrymme till det, men i takt med att de lismar till en allt större del politiskt korrekta tappar de också sitt ursprung. Deras nationalistiska grund bleknar bort. Först var det nationalism, sedan kulturkonservatism, sedan inte ens kulturkonservativt - men mot islams inflytande, och nu är inte ens islam ett problem. Jag menar, vad fan? Var drar vi gränsen? Hur vet vi ens att SD går att lita på, när de inte ens själva tycks veta var de står?

AfS är litet som fan, och de kommer inte få något inflytande, det har du rätt i, men de är konsekventa, och jag går hellre mitt öde till mötes vetande att jag röstade på det parti som bäst representerar det jag tror på, snarare än att taktikrösta för att kanske ge ett parti som man inte ens kan lita på mer utrymme att fika med rödvinsvänstern inne på Rosenbad. Nej, fuck det där.
Citera
2021-09-14, 21:13
Medlem
Ett år innan valet och denna motsägelsefulla förvirring... Det kanske är meningen också.
Citera
2021-09-14, 21:16
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Partiprogrammet kanske inte säger något men partiledaren har definitivt haft en åsikt om islam, därtill en sund sådan:
https://web.archive.org/web/20110901...cle12049791.ab

Felciterat av Aftonbladet i rubriken men det där har ju inte ändrats, SD kämpar mot en islamisering av Sverige, även idag.
Citera
2021-09-14, 21:17
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karnstan
Det är helt rimligt och jag tror det är rätt väg att gå. Människor som ställer upp på samhällets regler och sköter sig finns det ingen anledning att vända sig emot. På samma sätt som det finns alla sorters kristna (vi räknas som kristna fast knappt en jävel tror, i Texas är du satan om du gör abort, också kristna). Helt rätt att göra den här preciseringen idag, då det finns en stor grupp (relativt) sekulära muslimer (t.ex. jugoslaver som kom under 90-talet, högutbildade från mellanöstern). Dessa arbetar och gör rätt för sig och det finns ingen anledning att motarbeta dem. De fungerar i samhället. Vad de har för religion ska vi ge fan i, helt i enlighet med den grundlagsfästa religionsfriheten.
Bara ett litet krux: Det funkar inte.

De som söker sig till Sverige med världens högsta bidrag och skatter är inte högutbildade och vi vet facit, där t.o.m. polischef Erik Nord säger att alla som är med i gängskjutningar är från Balkan, Mellanöstern eller Afrika.

99% av afghanerna vill ha sharia-lagar. Du inser det lönlösa att säga: "Men vi får inte ha fördomar mot afghaner för 1% vill trots allt inte ha sharia-lagar."

Inget mångkulturellt land funkar för den delen. De 50 mest mångkulturella länderna finns i Afrika och Mellanöstern och skapar bara krig och migranter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in