2021-09-14, 17:58
Medlem
Heh.. Snart fylls tråden med trogna väljare från SD-Thailand avdelningen. Deras förklaringar kommer att handla om allt från "3d-chess" till att "Moderaterna har visst svängt i invandringsfrågan".

Inse att SD kommer att bli ett stödparti åt en borgerlig regering, som bara kommer att klubba igenom några obetydliga/kosmetiska restriktioner i invandringspolitiken. Man kan lika gärna personkryssa någon tillhörande högerfalangen inom M eller KD.
Citera
2021-09-14, 17:58
Medlem
Pippipipparpippins avatar
PK! Jimmie är PK! För var dag som går blir Jimmie mer PK! Trall all la!
Citera
2021-09-14, 18:01
Medlem
BIB3ls avatar
Vilket magplask. Åkesson kommer ut som en invandrarhatare. Det är nämligen främst utomeuropeiska invandrare som drabbas av islamism.

Nu vet vi att även SD är köpt.
Citera
2021-09-14, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://samnytt.se/akesson-om-sds-sy...-vi-har-ingen/

[b]

Varför vänder han om islam då? Vad tycks?

SD kommer att gå all-in på majotitetspopulism nu fram till valet. En populism som kommer vara lite mer PK än tidigare. Nu gäller det att ta fler väljare från S och samtidigt bli accepterade av M+KD för att få så mycket makt som möjligt efter nästa val. Sen 2023 kommer den riktiga nazismen. Tvångsdeporteringar pga hudfärg, kön och religion och annat nazimysigt.
Citera
2021-09-14, 18:08
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
SD kommer att gå all-in på majotitetspopulism nu fram till valet. En populism som kommer vara lite mer PK än tidigare. Nu gäller det att ta fler väljare från S och samtidigt bli accepterade av M+KD för att få så mycket makt som möjligt efter nästa val. Sen 2023 kommer den riktiga nazismen. Tvångsdeporteringar pga hudfärg, kön och religion och annat nazimysigt.

Man kan ju hoppas , men de kommer förlora kärnväljare på vägen.
Citera
2021-09-14, 18:09
Medlem
Jimmie är supersmart och OM han sagt ngt som kan missförstås är det inte hans fel. Det ligger ju i ALL medias intresse att missförstå allt han säger. Jag röstar på Jimmie i nästa val utan att tveka en sekund.
Citera
2021-09-14, 18:09
Medlem
AlWpLxdjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary

Här kör vi med copium med den högsta renheten. Oj, vad du copar.

Folk tror såklart att detta är en 4D chess move. Dessa existerar inte i politik.
Citera
2021-09-14, 18:18
Medlem
SithMasters avatar
Citat:

[b]

Klokt av Åkesson att minska träffytorna mot partiet. Min röst går dock till M.
Citera
2021-09-14, 18:18
Medlem
kodapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
OM han sagt ngt som kan missförstås är det inte hans fel.

Vems fel är det om Jimmie säger något som kan missförstås? Moder Teresas?
Citera
2021-09-14, 18:19
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:

[b]

Åkesson har väl insett att SD klarar sig utan den hårdföra, men lilla skaran av kärnväljare som bara torde vara ett par procentenheter av SDs väljare. De allra flesta av SDs väljare är vanliga människor som är trötta på de vanliga partierna för att de inte gjort något åt den ohållbara invandringspolitiken. Många är som några av mina arbetskamrater. Förr röstade de på sossarna, men säger att de numera röstar på SD för sina barn och barnbarns skull. Så från och med nu skiljer det i stort sett ingenting mellan SD och Liberalerna, Moderaterna och Kristdemokraterna. Alla är emot det man kallar "islamism".

Om Åkesson tappar lite kärnväljare från sekelskiftet spelar ingen större roll. Han kan vinna väljare från andra partier och det finns större chans att allianspartierna kan tänka sig att ge SD lite mer inflytande när de blir lite mer mainstream. Åkesson vet att de inte vill ge honom inflytande om de verkar för extrema. Det här är nog början till att göra sig av med Jomshof och Söder som är lite av ok för SD när det gäller att kunna samarbeta med andra partier och få politiskt inflytande på riktigt.
Citera
2021-09-14, 18:19
Avstängd
Jag förstår inte vad folk är förvånade över? Detta har vi vetat sedan SD-partiet startade, nämligen att den genomsnittliga SD-röstaren anser att samtliga araber och afrikaner runt om i världen är välkomna på svensk mark för att ta för sig av svensk mus, svenskt pass och svensk allemansrätt, så länge de har ett arbete och inte begår kriminella handlingar. Ingen gillar gängkriminella, klankriminella eller religiösa extremister. Hudfärg och ursprung spelar ingen roll, så länge du har ett jobb är du välkommen!

Carl XVI Gustafs homogena Konungarike Sverige är över som land. Jimmie Åkesson kommer ut och erkänner Khalifatet Swedistan. Detta är officiellt nu, vi måste komma överens och dela gemensam mark med 3 miljoner afrikaner och araber som faktiskt bor och lever här idag. Fler är på väg och det går inte att stoppa. Detta är ingen landyta unik för svensken, se min tråd där jag utvecklar resonemangen.

(FB) Sluta förgäves kämpa emot. Acceptera att folkutbytet är fulländat och oåterkalligt.

Khalifatet Swedistan är härmed officiellt utropat!
Senast redigerad av tvarfetafickorhah 2021-09-14 kl. 18:27.
Citera
2021-09-14, 18:21
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Verkar dumt att förneka världens största religion som aspirerande regeringsparti. Det är inget konstigt i Jimmies uttalande kring att det är islamister han har något emot.

Betänk BSS och sedermera SD för vad de tyckte i slutet/början. Jag är definitivt ingen SD-väljare och att rösta på ett parti som, sedan de blev invalda i riksdagen, successivt blir till de nya ”nya moderaterna” skulle irritera mig rejält. Det är lite som att vänstern skulle släppt på det här med marknadshyror, man kan fan inte släppa på det man gick till val på.

Där kan jag tycka att SD gör fel. Som regeringsparti kommer de behöva ta ansvar och kommer därav inte kunna agera såsom man kan i opposition. Nu vill Jimmie in i regeringen som ett sista arv, han vill bli ihågkommen. Därav är muslimer och islam numera okej till skillnad från islamism förstås, något samtligt andra riksdagspartier alltid sagt.

Nu gäller det för SD att spela korten snyggt. Hängivna SD:are bryr sig nog inte, andra överväger att rösta AFS. De eventuellt nya väljarna kanske backar nu när partiet erkänner islam och muslimer, samtidigt som fler kanske tillkommer.

Efter en regeringsperiod tror jag SD är körda i botten. De kommer svika löfte efter löfte. Men allt för Jimmie! Inte ska vi missunna grabben en ministerpost.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback