2021-09-14, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Du menar snacket om praktikanten som bara var exakt vad som sas i filters podcast?

Det där är en halmgubbe att ni inte går säga nått nytt. Det är ingen här som kommit med nåt nytt. Kartlägg. Det påminner om det här klassiska "man får inte säga neger i Sverige", guess what - you just did.

Allt har en orsak.

"Kartlägg"

Berätta vad du skulle tycka vara relevant för vad som hände på mordkvällen. Vad för nytt kan få dig att fatta misstankar mot SE?
Citera
2021-09-14, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det ÄR inte klarlagt enligt allt tillgängligt material plus TPs envetna och trägna försök att etablera sådant sedan år 2007.
De uppgifter som finns är att SE ogillade Palme och Socialdemokraternas politik,vilket knappast ter sig förvånande då SE gjorde tid som Moderat i Täby.
Han ogillade inte att Palme blev mördad,men han var alltför harig till personlighet för att kunna utföra ett dåd som detta enligt den person som torde känna honom bäst..hans mångåriga hustru.

Tänk om man skulle tro alla mammor o fruar som skulle säga att min son eller man aldrig skulle göra något sådant.....

Händer ju hur ofta som helst att närstående blir otroligt förvånade när dera anhörig blivit dömd för något...

Detta var inte ditt stoltaste ögonblick på fb....
Citera
2021-09-14, 19:26
Medlem
"Jag avskriver heller inte CP helt"

Som fått sitt fall prövat och blivit friad? Är det inte fult att hänga ut oskyldiga eller gäller det bara SE?
Citera
2021-09-14, 19:28
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
"Kartlägg"

Berätta vad du skulle tycka vara relevant för vad som hände på mordkvällen. Vad för nytt kan få dig att fatta misstankar mot SE?

Jag har misstankar mot SE. 0,5% som sagt.

Relevant? Nåt palmehat... Nån rimlig anledning till en 30cm revolver på 1 kg.... En analys som visar hur SE redan på natten och förmiddagen visste det han verkar veta... Något som tyder på kris hos SE efter mordet...

Men vad som helst som inte är Filter-baserat. Här har du en hint om nåt jag inte sett i denna tråd: Är det Palme?
Citera
2021-09-14, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Tänk om man skulle tro alla mammor o fruar som skulle säga att min son eller man aldrig skulle göra något sådant.....

Händer ju hur ofta som helst att närstående blir otroligt förvånade när dera anhörig blivit dömd för något...

Detta var inte ditt stoltaste ögonblick på fb....

Det är ett referat av materialet gällande den ytterst svaga motivbilden som omger SE.
It is what it is.
Citera
2021-09-14, 19:33
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Fast det var ju även rörelsemönstret som var väldigt likt så rent logiskt bör detta försvaga teorin om CA?
Påverkar inte det jag sa det allra minsta.

Som sagt, tre år efter, andra sidan stan.
Citera
2021-09-14, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen

Den missade LP när hon mötte SE i TR…😉

Finns det några faktiska belägg för att LP har mött SE I rätten? Eller att hon har sett honom när han figurerat i media? Eller är detta bara ständigt återkommande gissningar?
Citera
2021-09-14, 19:36
Medlem
Citat:
Jag har misstankar mot SE. 0,5% som sagt.

Relevant? Nåt palmehat... Nån rimlig anledning till en 30cm revolver på 1 kg.... En analys som visar hur SE redan på natten och förmiddagen visste det han verkar veta... Något som tyder på kris hos SE efter mordet...

Men vad som helst som inte är Filter-baserat. Här har du en hint om nåt jag inte sett i denna tråd: Är det Palme?

"En analys som visar hur SE redan på natten och förmiddagen visste det han verkar veta"

En analys utan bevis blir spekulationer och då har jag en gissning om hur det kommer att låta.

"Nån rimlig anledning till en 30 cm revolver på 1 kg"

Vapensamlaren.

"Något som tyder på kris hos SE efter mordet"

Tilltagande alkoholbruk.

"Är det Palme?"

Du får gärna förklara vad du menar.
Citera
2021-09-14, 19:37
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
"Jag avskriver heller inte CP helt"

Som fått sitt fall prövat och blivit friad? Är det inte fult att hänga ut oskyldiga eller gäller det bara SE?

Jag avskriver inte SE helt heller. Finns ju isf bevis mot CP - utpekad av fyra personer.

Har du något mer on topic än att konstant bittert gnälla om hur orättvist allt är?
Citera
2021-09-14, 19:41
Medlem
Citat:
Jag avskriver inte SE helt heller. Finns ju isf bevis mot CP - utpekad av fyra personer.

Har du något mer on topic än att konstant bittert gnälla om hur orättvist allt är?

"Jag avskriver inte SE helt heller"

Jaså? Vad är det som får dig att tänka så?

"Finns ju isf bevis mot CP-utpekad av fyra personer"

Fast bevisen höll inte. Vilka fyra pekade ut honom som mördare?

"än att konstant gnälla om hur orättvist allt är?"

Jag tycker att det är mer tjat om hur hemskt det är att spekulera kring SE som är död. Fast det verkar inte gälla CP och CA. CP är dessutom bevisligen oskyldig. Är jag gnällig ber jag om ursäkt och ska försöka att sluta med det.
Senast redigerad av Makarov.24 2021-09-14 kl. 19:44.
Citera
2021-09-14, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det är ett referat av materialet gällande den ytterst svaga motivbilden som omger SE.
It is what it is.

Så CA o VG hade en mkt stark motivbild då dom inte gillade politiska beslut ?

Idag skjuter ju unga personer varann för små kränkningar....Så GM när det gäller spontandåd brukar sällan faktiskt ha så starka motivbilder...Kränkt...svartsjuk o annat brukar faktiskt räcka...

Läste för ett tag sedan någon blev skjuten i en bilkö i USA för någon tutade
Citera
2021-09-14, 19:54
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
"En analys som visar hur SE redan på natten och förmiddagen visste det han verkar veta"

En analys utan bevis blir spekulationer och då har jag en gissning om hur det kommer att låta.

"Nån rimlig anledning till en 30 cm revolver på 1 kg"

Vapensamlaren.

"Något som tyder på kris hos SE efter mordet"

Tilltagande alkoholbruk.

"Är det Palme?"

Du får gärna förklara vad du menar.

Hur kan du redan i förväg veta att analysen saknar bevis? "i nyheterna 04 kan han snappa upp detta", "på radion 08 kan han snappa upp detta". Saker han sagt på Skandia vid midnatt är ju svårare. Men man kan gå djupare än "han kan ha mött ett vittne bortanför mordplatsen som sagt det", man kan då försöka berätta vem detta skulle kunna vara.

Men fokusera på hur han kan veta allt han vet 1 mars istället då. Förhöret och RB. Bara det vore ju viktigt. Lägg väktarna åt sidan.

Är vapensamlaren en anledning att SE går runt med 1kg revolver i rocken? Det förstår jag inte.

Alkoholismen blir väl värre först på 90-talet. Men jag var otydlig med att jag menade veckorna efter mordet. När det bör vara kris och panik. Att alkoholismen blir värre med åren för en alkoholist är ingen ögonbrynshöjare i min värld.

"Är det Palme?". Det finns nåt runt dom orden. Hittar du orden så hittar du nog vad jag tänker på relaterat till SE:s varande på platsen. Inget världsomvändande, men ett tydligt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in