Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Nej, det säger jag inte om du läser. Du får i de flesta fall ett starkt skydd av genomgången sjukdom men det har visat sig variera där några inte får några antikroppar alls. Vacciner är en mer kontrollerad immunisering även om det inte lever upp till vad man kan få med genomgången sjukdom.
Detsamma gäller vaccin, det är troligtvis samma personer som inte får antikroppar av infektion som inte får det av vaccin.
Kontrollerad immunisering stämmer alltså inte. Och naturlig immunitet uppvisar mycket större bredd, jämnhet och långvarighet.
Citat:
Det har inte dött några 10K av vaccinet och inga tusentals ungdomar av myokardit. Det du hänvisar till kallas för VAERS Dumpster Diving där man använder sig av siffror man inte förstår sig på. Det finns några ungdomar som dött i samband med vaccinering, samtliga med allvarliga sidosjukdomar:
Detsamma gäller de som dött av covid. I princip samtliga är gamla och sjuka. Med din argumentation ska man alltså inte vara rädd för covid.
Citat:
Jag har inte tänkt tvinga dig. Vad jag gör är att jag bedriver häxjakt på desinformation och konspirationsteorier kring vaccinet.
Jag bedriver häxjakt på hysteriker som försöker skrämma folk för ett virus som knappt dödar eller gör någon under 70 allvarligt sjuk. 0,25-0,5% av folk under 70 hamnar på IVA, 0,9-1,8 promille av folk under 50, inklusive riskgrupper.
Citat:
Forskningen är inte helt på det klara med hur immuniteten fungerar med COVID19.
Forskningen är inte på det klar med hur immunförsvaret fungerar. Vi vet dock att det kan hantera covid bra hos den absoluta majoriteten och att man sedan är långvarigt immun mot alla varianter.
Weasel-words kallas det du kommer med. Allt i syfte att lura i folk ett vaccin de inte behöver. Pfizer klappar händerna hela vägen till banken.
Citat:
Som jag säger ovan ger genomgången sjukdom oftast ett bra skydd men vi vet inte för hur länge och vi ser även att vissa inte utvecklar antikroppar alls eller väldigt låga nivåer av dessa.
Antikroppar är inte det enda måttet på naturlig immunitet. Hos vaccin verkar det vara det enda måttet. Förväxla inte vaccin med riktig immunitet. Naturlig immunitet r fortfarande >99% effektivt.
Vad vi vet är att vaccinen bara ger ~7% av skyddet som infektion ger. Eftersom vi kan jämföra två olika immuniteter, även om vaccin inte ens kan sägas ge immunitet, så kan vi dra slutsatsen att dessa vaccin sannolikt är de sämsta som någonsin använts på människor. Inga andra vaccin fungerar så dåligt. Med det sagt så ska de absolut användas på riskgrupper eftersom de är det enda vi har. Yngre och friska, yngre än 70, löper extremt liten risk med covid och behöver inget vaccin.