2021-09-14, 17:45
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Har du sett någon statistik på hur många av de som hamnat på iva eller dött som haft HIV/AIDS?

Ca 86% av gruppen <50 är ju iaf svagbegåvade
Citera
2021-09-14, 17:46
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Så du påstår att vaccin är bättre än kroppens egna immunförsvar? Jesus christ.
Nej, det säger jag inte om du läser. Du får i de flesta fall ett starkt skydd av genomgången sjukdom men det har visat sig variera där några inte får några antikroppar alls. Vacciner är en mer kontrollerad immunisering även om det inte lever upp till vad man kan få med genomgången sjukdom.
Citat:
Sjuka, svaga individer dör inom alla arter på planeten. Det är naturligt och skapar en balans och starkare gener överlever.

Det är likadant hos människor. Vi har dock eget medvetande och går emot detta.

En normalt frisk människa löper 0.3% chans att dö av corona. En normalt frisk kan dö av cancer, influensa, blodproppar, hjärtsjukdom, ja, listan kan göras lång.
Varför är du så fixerad vid död? De som dör slipper ju ifrån eländet och framförallt slipper samhället en massa kostnader i eftervården särskilt om det är äldre pensionerade som dör. De som drabbas hårdast är de som överlever svår COVID och de som får lång-COVID och det är några stycken I ett civiliserat samhälle gör man dock allt för att invånarna ska slippa att bli sjuka. Du vill inte leva i något annat samhälle kan jag garantera.

Citat:
Problemet är att vaccinet mot svininfluensan 1976 dödade över 500 människor och vaccinet stoppades, vilket är det etiskt och moraliskt rätta. Bara i USA har det dött över 10k av vaccinet, hundratals, om inte tusentals tonåringar har fått hjärtmuskelinflammation.
Det har inte dött några 10K av vaccinet och inga tusentals ungdomar av myokardit. Det du hänvisar till kallas för VAERS Dumpster Diving där man använder sig av siffror man inte förstår sig på. Det finns några ungdomar som dött i samband med vaccinering, samtliga med allvarliga sidosjukdomar:

Health Nerd
@GidMK
This preprint looking at the risk of vaccine-related side-effects vs COVID-19 infections for children has received a lot of attention, and people have been asking my opinions on it. So, a few thoughts 1/n
Tråd här: https://twitter.com/GidMK/status/1437241913677991937?s=20
Det alla andra hundratals biverkningar som Facebook, Twitter. Insta och Google försöker dölja är en annan femma.
Det pågår ingen mörkläggning. VAERS är offentligt och det är bara att surfa in där:

https://vaers.hhs.gov/data.html

Tänk på att läsa disclaimern:
Key considerations and limitations of VAERS data:

Vaccine providers are encouraged to report any clinically significant health problem following vaccination to VAERS, whether or not they believe the vaccine was the cause.
Reports may include incomplete, inaccurate, coincidental and unverified information.
The number of reports alone cannot be interpreted or used to reach conclusions about the existence, severity, frequency, or rates of problems associated with vaccines.
VAERS data is limited to vaccine adverse event reports received between 1990 and the most recent date for which data are available.
VAERS data do not represent all known safety information for a vaccine and should be interpreted in the context of other scientific information.
Citat:
Man får ta vaccinet. Det är upp till varje individ. Men när det börjar bli häxjakt på det som vägrar ta vaccinet så visar det hur sjuk mänskligheten blivit. Jag kommer reagera med extremt våld om jag skulle bli påtvingad vaccinet, särskilt när jag nu genomgått deltavarianten.
Jag har inte tänkt tvinga dig. Vad jag gör är att jag bedriver häxjakt på desinformation och konspirationsteorier kring vaccinet.

Citat:
En studie på 2.5 miljoner människor visar att naturlig immunitet är upp till 30 gånger effektivare än dessa "vaccin".
Forskningen är inte helt på det klara med hur immuniteten fungerar med COVID19. Som jag säger ovan ger genomgången sjukdom oftast ett bra skydd men vi vet inte för hur länge och vi ser även att vissa inte utvecklar antikroppar alls eller väldigt låga nivåer av dessa.

Citat:
Det folk heller inte förstår är att vaccinet driver smittan och folk blir dessutom sjuka av covid AV vaccinet.
Nej, det gör det inte. Samtliga nu förekommande mutationer har dykt upp innan någon större vaccintäckning i de länder man först har sett dem. Den indiska deltavarianten innan någon blev vaccinerad faktiskt:

Fact check: Did COVID vaccines cause the delta variant?

https://www.dw.com/en/fact-check-did-covid-vaccines-cause-the-delta-variant/a-58242263

Citat:
Har 2 i släkten som testa positivt för covid 2 veckor efter vaccin intag, trots att de klarat sig finemang i snart 2 år utan. Dundersjuka båda två, där den ena personen dessutom smittade ner hela min familj.
Ny variant på anekdoten. Alltid kul att höra. Vanligare är att arbetskamrat/polare eller annan bekant vaccinerat sig och blivit sjuk och kanske t.o.m. har dött. Det går att titta på kartor över vaccinationstäckning och smittspridning i USA för att se var någonstans de fortfarande har problem. Just USA är ett bra exempel då det är avgränsade delstater där vaccinoviljan är stor. Man ser detta om man inte är helt blind eller dum i huvudet:

https://www.mayoclinic.org/coronavirus-covid-19/vaccine-tracker
https://www.mayoclinic.org/coronavirus-covid-19/map

Citat:
Sluta hetsa. Det finns inget som heter "anti-vaxxers". Ungefär sådär höll tyskarna på med judarna på 1930-talet.
Vad ska vi kalla dem tycker du? Ignoranta fånar som snärjt in sig i konspirationer. Lättledda människor som inte har något försvar mot desinformation utan är sårbara för påverkan.

Citat:
Folk är skeptiska och tar sina egna beslut. Talar man emot strömmen med bra frågeställningar ska man inte bli stämplad eller hatad. Man ska bemöts dessa med sund diskussion.

Detta görs dock inte. Då stämplar man folk istället.
Men det är ingen sund diskussion att snurra till det med felaktig desinformation. Det är helt okej att vara orolig och rädd. Men stanna där och sjunk inte ner i 4chan-dyngan.

Citat:
Enjoy your vaccine.

Jepp! Och i kombination med genomgången sjukdom är jag nog helt säkrad för alla ev. elaka mutationer i framtiden.
Citera
2021-09-14, 18:06
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Utredningen presenterades i Augusti - svensk media valde TOTAL TYSTNAD.
Varsågod: https://gop-foreignaffairs.house.gov/wp-content/uploads/2021/08/ORIGINS-OF-COVID-19-REPORT.pdf
Den hade jag missat. Tackar.

Frågeställningen för mig blir direkt att om viruset är tillverkat i ett labb och vaccinet har en liten del av detta i sig så har man väl per automatik injicerats sig med något som tillverkats i ett Labb i Kina?
Citera
2021-09-14, 18:09
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
En tredje spruta är inte nödvändig säger de:

The Lancet: Tredje spruta behövs inte
Människor som inte befinner sig i riskgrupp behöver ingen tredje vaccinspruta mot covid-19. Vaccinet skulle göra större nytta i länder där befolkningarna ännu inte är vaccinerade, konstaterar en internationell forskargrupp i tidskriften The Lancet.

– Om vaccinen används där de gör störst nytta kan de påskynda slutet för pandemin, säger rapportens författare Ana-Maria Henao-Restrepo, som leder WHO:s initiativ för vaccinforskning.
https://www.dn.se/vetenskap/the-lancet-tredje-spruta-behovs-inte/

Considerations in boosting COVID-19 vaccine immune responses

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)02046-8/fulltext?rss=yes

Jag håller med. Det kommer att räcka med två doser för de flesta även efter lång tid. Vi kommer att se återinfektioner i framtiden och det även hos de med genomgången sjukdom. Skyddet man har kommer dock att räcka för att man inte ska utveckla någon allvarlig sjukdom i båda fallen. Viruset kommer inte att försvinna men det kommer att gå in i en endemisk fas i framtiden och bli en återkommande gäst som alla andra coronavirus vi har.

De enda som kanske kommer att behöva påfyllning är de med dåligt immunsvar på de två första doserna som de allra äldsta och de med svagt immunförsvar av olika anledningar. Möjligtvis kan man behöva ge åtminstone en vaccindos till de med genomgången sjukdom som inte utvecklat antikroppar.

Hur mycket av slutsatsen beror på forskningsresultat? Och hur mycket av slutsatsen beror på ett önskemål att omfördela doser?

Citat från Dagens Nyheter:
I en översiktsartikel i tidskriften The Lancet konstaterar en grupp internationella experter att människor som inte befinner sig i riskgrupp inte behöver någon tredje vaccinspruta mot covid-19. Även mot deltavarianten är vaccinets effektivitet mot svår sjukdom så hög att en så kallad booster-dos inte är nödvändig för hela befolkningen.
...
– De studier som hittills har gjorts ger sammantaget inget stöd för att skyddet mot svår sjukdom skulle avta väsentligt. Det begränsade utbudet av dessa vaccin kommer att rädda fler liv om de erbjuds människor som löper stor risk för allvarlig sjukdom och ännu inte har fått något vaccin alls, säger rapportens huvudförfattare Ana-Maria Henao-Restrepo, teamledare för WHO:s initiativ för vaccinforskning, i ett pressmeddelande.

– Även om det i slutändan skulle finnas viss nytta med en booster-dos kommer den inte att väga upp fördelarna med att erbjuda ovaccinerade en primär vaccinering. Om vaccinen används där de gör störst nytta kan de påskynda slutet för pandemin genom att hämma ytterligare utveckling av nya virusvarianter, fortsätter Ana-Maria Henao-Restrepo.
Rapportens författare, Ana-Maria Henao-Restrepo, uttrycker en stark vilja att stoppa doserna, för att kunna omfördela doserna till andra. Det leder till några frågor:
  • Dom doser som blir över i Västländerna, kommer dom att doserna att skickas till länder i behov av vaccin? Eller kommer vaccindoserna att läggas på lager, tills dom en dag har passerat utgångsdatumet?
  • Vilka länder kommer att få doserna som västländerna har avvarat? Kommer doserna att gå till hårt drabbade länder i Sydamerika och Asien? Eller kommer doserna att gå till Afrika?
Afrika har förvisso vaccinerat en mycket mindre andel av sin befolkning än andra kontinenter, men Afrika har också drabbats anmärkningsvärt lindrigt av epidemin. WHO's generaldirektör, Tedros Adhanom Ghebreyesus, vill gärna omfördela doser till Afrikas fördel.

Är det rättvist att ta doser från dom hårdast drabbade länderna, och ge dessa doser till länder som har drabbats mycket lindrigare?
Citera
2021-09-14, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nej, det säger jag inte om du läser. Du får i de flesta fall ett starkt skydd av genomgången sjukdom men det har visat sig variera där några inte får några antikroppar alls. Vacciner är en mer kontrollerad immunisering även om det inte lever upp till vad man kan få med genomgången sjukdom.

Varför är du så fixerad vid död? De som dör slipper ju ifrån eländet och framförallt slipper samhället en massa kostnader i eftervården särskilt om det är äldre pensionerade som dör. De som drabbas hårdast är de som överlever svår COVID och de som får lång-COVID och det är några stycken I ett civiliserat samhälle gör man dock allt för att invånarna ska slippa att bli sjuka. Du vill inte leva i något annat samhälle kan jag garantera.

Det har inte dött några 10K av vaccinet och inga tusentals ungdomar av myokardit. Det du hänvisar till kallas för VAERS Dumpster Diving där man använder sig av siffror man inte förstår sig på. Det finns några ungdomar som dött i samband med vaccinering, samtliga med allvarliga sidosjukdomar:

Health Nerd
@GidMK
This preprint looking at the risk of vaccine-related side-effects vs COVID-19 infections for children has received a lot of attention, and people have been asking my opinions on it. So, a few thoughts 1/n
Tråd här: https://twitter.com/GidMK/status/1437241913677991937?s=20
Det alla andra hundratals biverkningar som Facebook, Twitter. Insta och Google försöker dölja är en annan femma.
Det pågår ingen mörkläggning. VAERS är offentligt och det är bara att surfa in där:

https://vaers.hhs.gov/data.html

Tänk på att läsa disclaimern:
Key considerations and limitations of VAERS data:

Vaccine providers are encouraged to report any clinically significant health problem following vaccination to VAERS, whether or not they believe the vaccine was the cause.
Reports may include incomplete, inaccurate, coincidental and unverified information.
The number of reports alone cannot be interpreted or used to reach conclusions about the existence, severity, frequency, or rates of problems associated with vaccines.
VAERS data is limited to vaccine adverse event reports received between 1990 and the most recent date for which data are available.
VAERS data do not represent all known safety information for a vaccine and should be interpreted in the context of other scientific information.

Jag har inte tänkt tvinga dig. Vad jag gör är att jag bedriver häxjakt på desinformation och konspirationsteorier kring vaccinet.

Forskningen är inte helt på det klara med hur immuniteten fungerar med COVID19. Som jag säger ovan ger genomgången sjukdom oftast ett bra skydd men vi vet inte för hur länge och vi ser även att vissa inte utvecklar antikroppar alls eller väldigt låga nivåer av dessa.

Nej, det gör det inte. Samtliga nu förekommande mutationer har dykt upp innan någon större vaccintäckning i de länder man först har sett dem. Den indiska deltavarianten innan någon blev vaccinerad faktiskt:

Fact check: Did COVID vaccines cause the delta variant?

https://www.dw.com/en/fact-check-did-covid-vaccines-cause-the-delta-variant/a-58242263

Ny variant på anekdoten. Alltid kul att höra. Vanligare är att arbetskamrat/polare eller annan bekant vaccinerat sig och blivit sjuk och kanske t.o.m. har dött. Det går att titta på kartor över vaccinationstäckning och smittspridning i USA för att se var någonstans de fortfarande har problem. Just USA är ett bra exempel då det är avgränsade delstater där vaccinoviljan är stor. Man ser detta om man inte är helt blind eller dum i huvudet:

https://www.mayoclinic.org/coronavirus-covid-19/vaccine-tracker
https://www.mayoclinic.org/coronavirus-covid-19/map

Vad ska vi kalla dem tycker du? Ignoranta fånar som snärjt in sig i konspirationer. Lättledda människor som inte har något försvar mot desinformation utan är sårbara för påverkan.

Men det är ingen sund diskussion att snurra till det med felaktig desinformation. Det är helt okej att vara orolig och rädd. Men stanna där och sjunk inte ner i 4chan-dyngan.

Jepp! Och i kombination med genomgången sjukdom är jag nog helt säkrad för alla ev. elaka mutationer i framtiden.

Men vet du vad. INGEN vet vad detta vaccin kan medföra på sikt. Vilka biverkningar/men som kan börja visa sig snart eller om något år. Vaccinet är nödgodkänt. Vilket betyder att det inte borde vara godkänt såhär snabbt. Dvs dom vet betydligt mindre om hur farligt det kan vara jämfört med ett ej nödgodkänt vaccin. Aldrig någonsin har ett vaccin tagits fram såhär snabbt. Ja du såg ju problemet med Astra vaccinet. Ändå låter miljontals "sheep" sig injiceras med detta "vaccin" som dessutom är helt värdelöst. Snacka om hål i huvudet.
Citera
2021-09-14, 18:20
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Hittills i september har det registrerats 65 inläggningar (unika personer) på IVA

Så här ser fördelningen ut

43 ovaccinerade = 66 %
15 fullvaccinerade = 23 %
1 halvvaccinerade = 2 %
6 med okänd vaccinationsstatus = 9 %

Antal personer <50 år = 21

18 ovaccinerade = 86 %
1 fullvaccinerad = 5 %
1 halvvaccinerad = 5 %
1 med okänd status = 5 %
(avrundningsfel, 1= 4,7 %)

Antal personer 50-59 år = 15

13 ovaccinerade = 87 %
1 fullvaccinerade = 7 %
1 med okänd status = 7 %

Antal personer 60-69 år = 10

6 ovaccinerade = 60 %
3 fullvaccinerad = 30 %
1 med okänd status = 10 %

Antal personer 70-79 år = 14

6 ovaccinerade = 43 %
6 fullvaccinerade = 43 %
2 med okänd status = 14 %

Antal personer 80+ år = 4

4 fullvaccinerad = 100 %

Edit: länk till rapporten med mitt urval (alla åldersgrupper inkl i standardurvalet
https://portal.icuregswe.org/siri/re...7-1acb4b853f7b

Som synes om man jämför mitt "bokslut" för augusti några inlägg upp så är det redan nu fler fullvaccinerade 70+ som lagts in i september än vad lades in för hela augusti. Det kan vara tillfälligheter, men det kan ju också vara en indikation på att skyddet för vissa börjat avta.

Det där är jätteintressanta siffror som alla borde begrunda. Vaccinet gör onekligen enorm nytta för yngre/sent vaccinerade. Tycks skydda något sämre för äldre eller tidigt vaccinerade. Jag tror på en kombo. Äldre har i allmänhet sämre immunrespons på vaccin, men samtidigt var det de som fick vaccin först. Man borde massvaccinera äldre NU med tredje dos, sedan alla andra?
Citera
2021-09-14, 18:30
Avstängd
KungPungPats avatar
Tänk hur sjukt hela situationen med covid egentligen är... att ett labb blir påkommet och avslöjjat som skaparna av ett nytt virus som jämförs med en atombomb..

och att media kunde få typ halva Jordens befolkning att injicera viruset genom vaccinering.

Där kan man snacka IQ-befriat.

Halva Jordens befolkning ba -injicera det där nya mystiska viruset är ni snälla för jag vill inte drabbas av det där viruset som ni injicerar.

Medias makt är enorm.

Om media sa imorgon att folk skulle hoppa ut för ett stup för att bli immuna mot covid så hade typ halva Jordens befolkning rusat mot närmaste stup.
Citera
2021-09-14, 18:38
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Hur vet du det? Då menar jag vaccinerar sig mot Covid.
Jag har dragit den slutsatsen då majoriteten av vaccinerade de facto inte avlidit av att bli infekterade av de miljontals microorganismer som kroppen hanterar varje dag. Om immunförsvaret havererar efter en vaccination torde det åligga upphovsmannen till det tramsiga påståendet att tillhandahålla någon form av bevis för den tesen, snarare än att andra skall bevisa att det INTE sker

Har du förresten någon form av bevis för att det inte växer horn under fötterna på den som äter geléhallon? Inte? Då betyder det att det är sant, således....
Citera
2021-09-14, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jag har dragit den slutsatsen då majoriteten av vaccinerade de facto inte avlidit av att bli infekterade av de miljontals microorganismer som kroppen hanterar varje dag. Om immunförsvaret havererar efter en vaccination torde det åligga upphovsmannen till det tramsiga påståendet att tillhandahålla någon form av bevis för den tesen, snarare än att andra skall bevisa att det INTE sker

Har du förresten någon form av bevis för att det inte växer horn under fötterna på den som äter geléhallon? Inte? Då betyder det att det är sant, således....
Du påstår att en sak sker men kan alltså sålla bort dig själv från att ha bevisbördan då du har en magkänsla. Folk har verkligen tappat det helt och du är en av dom.
Citera
2021-09-14, 18:40
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Den hade jag missat. Tackar.

Frågeställningen för mig blir direkt att om viruset är tillverkat i ett labb och vaccinet har en liten del av detta i sig så har man väl per automatik injicerats sig med något som tillverkats i ett Labb i Kina?

Det resonemanget kan du tillämpa på viruset också, men det gör du inte. Varför då?
Citera
2021-09-14, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jolter
Men vet du vad. INGEN vet vad detta vaccin kan medföra på sikt. Vilka biverkningar/men som kan börja visa sig snart eller om något år. Vaccinet är nödgodkänt. Vilket betyder att det inte borde vara godkänt såhär snabbt. Dvs dom vet betydligt mindre om hur farligt det kan vara jämfört med ett ej nödgodkänt vaccin. Aldrig någonsin har ett vaccin tagits fram såhär snabbt. Ja du såg ju problemet med Astra vaccinet. Ändå låter miljontals "sheep" sig injiceras med detta "vaccin" som dessutom är helt värdelöst. Snacka om hål i huvudet.

Det är extremt ovanligt att vaccin skapar biverkningar som yttrar sig först efter att lång tid förflutit. Vad finns det för studier som tyder på att det riskerar att ske med de vaccin som vi använder idag?
Citera
2021-09-14, 18:58
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det resonemanget kan du tillämpa på viruset också, men det gör du inte. Varför då?
Tänkte inte ens tanken då jag känner ingen som har haft covid. Ser inget ute i samhället som pekar på att det är speciellt utbrett.
Endast på nyheterna eller radion som jag upplever problemen.
Så, om jag skulle få det så tar jag det då. Inte injicera mig för att vara säker på att få ta del av detta labbvirus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in