2021-09-14, 17:21
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxynglet
Vilka bevis finns mot HB om vi bortser från känslor och inlägg på Twitter?
Nånstans måste man ändå ta i beaktning att folk hatar HB och skulle gotta sig riktigt stort om det var han. Och att folk även lätt anklagar honom av samma orsak.

Är bevisen påståenden på Twitter och hans egen frånvaro från sociala medier? Är det bekräftat att läxhjälpen gällde persisk historia eller är det en trådsanning? Känns ganska tunt.
Känns som om det är locket på från moderaternas håll, och man kanske även har lyckats få HB att vara tyst om fallet för att skydda partiet (förutsatt att det inte är han).

Ja, påståenden och frånvaro från sociala medier är det som pekar åt HB:s håll, plus att det här väl med största sannolik handlar om en relativt ung ledamot och så många sådana finns det väl inte i riksdagen.
Citera
2021-09-14, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Läs på vad groaming är!!!

Det har jag gjort, däremot så har uppenbarligen inte du gjort det. Vilken pajas du är.
Citera
2021-09-14, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Fast skulle dom vara 50+ idag och fortfarande vara gifta och ha ett bra förhållande hade jag nog inte lyft det som något att tjafsa över 35 år senare heller....

Uppenbarligen var Ulfs syfte iallafall inte att få henne att skicka fittbilder och kanske knulla och sen skita i henne.

Det är fortfarande jävligt märkligt hur som helst. Detta skedde också inom MUF. Verkar vara någon sorts groomingfabrik där vuxna män söker kontakt med 15-åriga småflickor som går på högstadiet.

Jag förstår inte hur folk röstar på Kristersson, alla kan väl se på honom att han är fake ut i fingerspetsarna.
Citera
2021-09-14, 17:23
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Jag vet inte med er, men om någon av mina polare blev ihop med en 15-åring när vi var 20 år så hade jag tyckt det var jääääävligt konstigt. I den åldern är det så stor skillnad på 5 år.

"Bli ihop med" är lika tydligt som en gummisnodd är lång...

Inget ovanligt i något ungdomsförbund, och det är ju skillnad på att ibland dela täcke, och ha med till middag länsförbndets orförande ?
Citera
2021-09-14, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
"Bli ihop med" är lika tydligt som en gummisnodd är lång...

Inget ovanligt i något ungdomsförbund, och det är ju skillnad på att ibland dela täcke, och ha med till middag länsförbndets orförande ?

Du menar att det är vanligt i ungdomsförbund att vuxna män groomar småflickor på högstadiet? Då måste vi genast lägga ner dem.

MUF speciellt verkar ha blivit någon sorts pedofilcentral.
Citera
2021-09-14, 17:25
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Att ge läxhjälp är väl inget konstigt alls, jg antar att detta är möjligt också om man är riksdagsman...
Henns intresse för historia betraktar jag som belagt, att detta då kunnat driva över i något personligt relevant finnar jag inte långsökt alls. Tvärtom vill jag påstå att om ungas enda kunskap ville vara den som stipuleras i läroplanen är sverige närmare avgrunden än jag befarat !

Med det sagt, jag har inte en aning vilka läxor det handlat om, matematik, geografi eller sex och samlevnad, jag spekulerade bara i att HBs enda kompetens som kunde vara svårfångad rent allmänt, kunde vara något om Persien/Iran.

HBs betyg i samlevnad lämnade nog en del övrigt att önska kan jag gissa mig fram till, hans lilla, ganska nya, familj rämnar nog inom kort, alldeles oavsett hur långt den här läxhjälpen nu sträckte sig.
Att en 15-årig tjej kontaktar en vuxen man hon inte känner för att få hjälp med läxor verkar lite märkligt, om det inte specifikt rörde sig om nån sorts intervju till ett samhällskunskap-projekt eller liknande. Detta skulle man ju dock normalt sett inte kalla för "läxhjälp"
Citera
2021-09-14, 17:25
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salama-Blixt
JW gick att identifiera, dock finns det några som ser suspekta ut, i kär gammal rasbiologisk anda
https://moderaterna.se/riksdagsledamoter
Öshötare läxhjälper inte i Sollentuna.
Citera
2021-09-14, 17:27
Medlem
Handlar det om att efterfråga nakenbilder på en 15-åring lyder det väl under allmänt åtal och om kansliet har känt till det är det skäl att häkta samtliga där för skyddande av brottsling.
Citera
2021-09-14, 17:27
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Öshötare läxhjälper inte i Sollentuna.

Var framkommer att läxhjälpen skedde i Sollentuna?
Citera
2021-09-14, 17:28
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salama-Blixt
JW gick att identifiera, dock finns det några som ser suspekta ut, i kär gammal rasbiologisk anda
https://moderaterna.se/riksdagsledamoter
JW är ju bara 26 år. Handlade det inte om en 34-åring?
Citera
2021-09-14, 17:29
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Du menar att det är vanligt i ungdomsförbund att vuxna män groomar småflickor på högstadiet? Då måste vi genast lägga ner dem.

MUF speciellt verkar ha blivit någon sorts pedofilcentral.

Jag menar att 20-åringar inte backar när det kommer till tjejer som lämnat högstadiet bakom sig. Men man tar inte hem dom och presenterar dom för familjen, där skall de i vart fall kunna nosa på ett körkort.

Om jag menar att en på 34 bör det samma.. ? Nä, men det var du som nämnde 20.
Citera
2021-09-14, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Och där kan Hanif Bali avskrivas som misstänkt...

Begreppet "jobba" skall du nog inte se som någon bekräftelse, Det kan innebära dyka upp i riksdagen eller svara på mail.

Politiker jobbar inte särskilt hårt om de inte har någon form av ministerpost.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in