2021-09-14, 17:15
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViscaCatalunya69
Det värsta som kan hända M är att de låter HB fortsätta i brist på bevis sen så kommer det ut prt screens som mer eller mindre tar all ära och heder ifrån HB och M.

Mm, tror det är det som dom vill försäkra sig om nu.
Eftersom det snart gått 1 vecka utan att "han har tagits ur arbete" "uppmanas lämna sin plats" eller dyl. utan fortfarande utreds och det är knäpptyst (förutom rykten som skräp "tidningen" etc sprider) tror jag det är jävligt tunt just nu.
Citera
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Hon var 15. Vilket jävla svin han är.

Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-m-ledamoten-bad--om-nakenbilder-fran-15-aring/
På gränsen till pedofil nu..herregud.

Ingenting av det som framkommit i dom nya artiklarna säger ju att de här kontakterna ska ha skett när hon var 15, snarare tvärtom.

Att en medlem i partiets ungdomsförening söker eller erbjuds hjälp med läxorna av en äldre partikamrat måste väl ändå vara normalt och vanligt i alla partier. Känns som att AB försöker bre på för att få det att låta värre än det är IMO
Citera
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Ja hon är verkligen lömsk den här tjejen, tänk dig att hon haft siktet inställt på att sänka Hanif Bali från att hon varit så ung att hon kunde inleda sin plan redan som 15-åring genom att be honom om läxhjälp, för att sedan grooma honom under flera års tid tills den stackars 35-årige riksdagsledamöten till slut inte kan stå emot hennes 17-åriga karisma längre och bara ber henne om nakenbilder och sex för att få slut på skiten!

Tror du att det rent kan vara så att vi kommer att få se fler höga (eller korta då Hanifs fall) politiker åka dit efter att ha fastnat i samma fälla? Bör man kanske börja gå igenom historiska fall också, tänk om hon har kört samma taktik sen hon var ännu yngre än 15, hur många potentiella offer kan det då röra sig om

På sikt är hennes ev. karriär i partiet lika körd som HBs. Liksom du gör nu, vill där också framtidigt letas efter eld med rökiga pinnar.
Citera
Medlem
Citat:
Inget övergrepp har skett och det finns ingen gärningsman då inget brott har skett.

https://polisen.se/delbart
Citera
Avslutad
I vilket fall som helst tycks det finnas två falanger i M — en som tvivlar på tjejens uppgifter och en annan som tycker det känns jobbigt nu. Personligen tycker jag timingen tyder på ett politiskt spel och möjligtvis även denna läcka som preciserar ytterligare vad det handlar om.

Redan nu känns det svårt att backa bandet, även om M kommer fram att han kan fortsätta jobba. Och jag kan absolut tänka mig att det också har varit syftet med senaste läckan.
Citera
2021-09-14, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Ett av mina krav för att ge min röst till en riksdagsledamot är att denne inte försöker ha sex med 15åringar eller att be om nudes.

https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-m-ledamoten-bad-om-nakenbilder-efter-laxhjalp/

Jag tror Moderaterna är rädda att detta ska även dra upp att Ulf Kristersson groomade sin fru i MUF när hon var just 15 år gammal och gick på högstadiet, han var 20.

Jag vet inte med er, men om någon av mina polare blev ihop med en 15-åring när vi var 20 år så hade jag tyckt det var jääääävligt konstigt. I den åldern är det så stor skillnad på 5 år.
Citera
2021-09-14, 17:17
Medlem
fattyacids avatar
Helt obegripligt att de ska ta hand om detta internt och inte lämnar över till polisen om det rör sig om sexbrott mot minderårig. Och också helt galet att personen inte läckt, trots att som säger sig veta.
Citera
2021-09-14, 17:18
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
På sikt är hennes ev. karriär i partiet lika körd som HBs. Liksom du gör nu, vill där också framtidigt letas efter eld med rökiga pinnar.

Är det personen som nämnts i tråden verkar hon ju redan ha lämnat partiet, så sin framtid där har hon väl avskrivit ändå. Sen återstår det väl en del uppgifter om närmanden som ska ha skett mot andra personer i MUF också, men dom är ju ännu mindre bekräftade.
Citera
2021-09-14, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Jag tror Moderaterna är rädda att detta ska även dra upp att Ulf Kristersson groomade sin fru i MUF när hon var just 15 år gammal och gick på högstadiet, han var 20.

Jag vet inte med er, men om någon av mina polare blev ihop med en 15-åring när vi var 20 år så hade jag tyckt det var jääääävligt konstigt. I den åldern är det så stor skillnad på 5 år.
Intressant perspektiv.
Det skulle dock inte funka ifall Ulfs Fru går ut med att han aldrig betett sig olämpligt osv.

Likaså behöver HB göra ett offentligt uttalande nu innan media helt o hållet avrättar honom med rubrik efter rubrik och drip-drip-drip läckor från M:s kansli.
Citera
2021-09-14, 17:20
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten

Fast skulle dom vara 50+ idag och fortfarande vara gifta och ha ett bra förhållande hade jag nog inte lyft det som något att tjafsa över 35 år senare heller....

Uppenbarligen var Ulfs syfte iallafall inte att få henne att skicka fittbilder och kanske knulla och sen skita i henne.
Citera
Medlem
Citat:
Byxmyndighetsåldern...?

Vilken okunnig pajas du är.
Läs på vad grooming är!!!
Senast redigerad av Snauzzer 2021-09-14 kl. 17:34.
Citera
Medlem
Salama-Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chuckprince
Inte bekräftat och JW är ett namn som nämnts i tråden. De flesta här, inkl undertecknad, har dock trott att det handlar om HB.

JW gick att identifiera, dock finns det några som ser suspekta ut, i kär gammal rasbiologisk anda
https://moderaterna.se/riksdagsledamoter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in