Citat:
Ursprungligen postat av
Orkanuz
Detta låter helt sjukt men jag har en kyldyna för små hundar som jag tejpar fast på rygg/bröst under en lös t shirt om jag måste göra något och se proper ut i denna värme.
Det hjälper något jävla enormt. Blir ej varm alls.
Utan den så forsar svetten.
Låter knäppt, jag vet.
Edit: att fukta kalsingarna (ska ej vara blöta, bara fuktiga) och lägga dem i frysen hjälper också förvånansvärt bra!
Har småhundar själv och sommaren 2018 (när det var tropisk värme 😮💨 ) köpte jag 4 stycken kyldynor åt dom som jag la ut lite varstans hemma, helt slutsålt i Sverige så fick beställa från Danmark 😅.
Dessa var hyfsat stora trots att jag tog den minsta storleken, ca 1m* 60cm.
Hundarna var inte så intresserade av dessa så jag tog en själv och la under lakanet i sängen, så jäkla härligt!
Sen dess använder jag den varje sommar 🥱🛌.
Gav bort en till den äldre granntanten som använder den i fåtöljen hon har när hon sitter och tittar på tv, den blev väldigt uppskattad 😌..
Nåväl, läste nyss dagens Aftonbladet och kom direkt att tänka på ditt inlägg i denna tråden, har hört många tips genom åren för att lindra svettningar men ditt tar nog priset 🤔😅.
Du tror inte botox kan vara värt att testa..?
Har som sagt redan tipsat om det i tråden, men fått noll gehör, var samma gällande mina vänner men som till slut (efter att ha testat varenda tips, trix och husmorsknep) testade just botox och det blev en enorm förändring för dom, precis som för tjejen i artikeln jag länkat i ett annat inlägg här.
Det gör inte heller speciellt ont om man nu är rädd för det, dessutom är det ju det ”lilla” i sammanhanget om man tänker på vilket resultatet blir.
Jag har själv botox men inte pga svettningar (svettas typ aldrig och har aldrig ens köpt en deodorant nånsin 😂 ), och har läst att det behöver fyllas på ca var 6:e månad, dock sitter mitt i upp till ett år.
Sen är det också så att ju längre man använder det, ju längre sitter det i per gång.
Värt att tänka på kanske, jag menar tänk att slippa behöva gå runt med en kyldyna runt magen varje sommar..😶🌫️💦
Lycka till 🍀