Har problem med svettning, söker praktiska lösningar/lindringar.
Jag är typen som svettas lätt. Om det är vinter, och jag sätter mig i hallen och böjer mig fram över knät och knyter skosnörena på båda skorna, när jag kommer tillbaka upp så är jag lite lätt varm/fuktig i pannan. Det är inget extremt, som typ skyfall från pannan så fort temperaturen går över 20 grader, men det är tydligt mer än andra.
När det är varmt, som nu (hade 27 grader ute idag), och om man ska arbeta utomhus eller bära hem tunga matvaror från affären, eller bara har sex med tjejen, så svettas man så det droppar från ansiktet. Det känns rätt besvärligt och lite pinsamt rent ut sagt. Man framstår inte som särskilt fräsch när man är genomsvettig så hela T-shirten ser blöt ut, och alla andra är rätt torra och bra, och det är opraktiskt för det droppar ner i ögonen när man jobbar osv.
Förra veckan hjälpte jag till att sätta upp några datorer, och det var varmt i lokalen, och det var fullt med svettdroppar på bordet och datorchassin som jag försökte torka bort så ingen skulle bli äcklad.
Min kondition är åtminstone genomsnittlig, några enstaka kilon extra men inget som märks tydligt.
Att byta T-shirt funkar inte, för då måste man ha handduk med sig och dra av sig det värsta från överkroppen, men nya T-shirten är lika våtfläckad 10 minuter senare ändå.
Enda lösningen jag hittat hittills, när man ska jobba med kroppen och det är varmt, är att köra pann-band. Ser lite fucked up, Björn Borg anno 1977 typ, men det funkar i alla fall för att hindra skiten från att hamna i ögonen, i alla fall ett tag. Sex är det värre med, speciellt när tjejen ligger under, hud mot hud och hög energiförbrukning, blir smått blött kan man säga. Lagom mysigt.
Tänkte höra med andra som kan ha liknande upplevelser, om ni hittat praktiska lösningar i vardagen som kan lindra det här, vanor, tips och annat. Kanske finns det medel, eller olika kost som kan lindra med mera.
Tacksam för egna historier, tips, tankar, ja allt.
Jag är typen som svettas lätt. Om det är vinter, och jag sätter mig i hallen och böjer mig fram över knät och knyter skosnörena på båda skorna, när jag kommer tillbaka upp så är jag lite lätt varm/fuktig i pannan. Det är inget extremt, som typ skyfall från pannan så fort temperaturen går över 20 grader, men det är tydligt mer än andra.
När det är varmt, som nu (hade 27 grader ute idag), och om man ska arbeta utomhus eller bära hem tunga matvaror från affären, eller bara har sex med tjejen, så svettas man så det droppar från ansiktet. Det känns rätt besvärligt och lite pinsamt rent ut sagt. Man framstår inte som särskilt fräsch när man är genomsvettig så hela T-shirten ser blöt ut, och alla andra är rätt torra och bra, och det är opraktiskt för det droppar ner i ögonen när man jobbar osv.
Förra veckan hjälpte jag till att sätta upp några datorer, och det var varmt i lokalen, och det var fullt med svettdroppar på bordet och datorchassin som jag försökte torka bort så ingen skulle bli äcklad.
Min kondition är åtminstone genomsnittlig, några enstaka kilon extra men inget som märks tydligt.
Att byta T-shirt funkar inte, för då måste man ha handduk med sig och dra av sig det värsta från överkroppen, men nya T-shirten är lika våtfläckad 10 minuter senare ändå.
Enda lösningen jag hittat hittills, när man ska jobba med kroppen och det är varmt, är att köra pann-band. Ser lite fucked up, Björn Borg anno 1977 typ, men det funkar i alla fall för att hindra skiten från att hamna i ögonen, i alla fall ett tag. Sex är det värre med, speciellt när tjejen ligger under, hud mot hud och hög energiförbrukning, blir smått blött kan man säga. Lagom mysigt.
Tänkte höra med andra som kan ha liknande upplevelser, om ni hittat praktiska lösningar i vardagen som kan lindra det här, vanor, tips och annat. Kanske finns det medel, eller olika kost som kan lindra med mera.
Tacksam för egna historier, tips, tankar, ja allt.