Detta kanske låter konstigt, men för några år sedan var vi i Cypern och kranvattnet luktade rejält av klor så självklart var det vatten på flaska som gällde att dricka. Var på en restaurang där vi beställde Cola som kom ut i dricksglas och den var odrickbar eftersom isbitarna var gjorda på kranvattnet, var bara att beställa in en burk istället.
Dock märkte jag att jag svettades mycket mindre efter att ha duschat i det vattnet.
Har alltid haft lite fotsvett och blir svettig på ryggen, detta försvann där. Nu är det ju lika varmt här hemma och semester även här, vårt vatten är såpass rent att klorhalten är minimal (och det är ju såklart bra som fan).
Sedan tror jag inte man ska laborera med att klorera vatten och tvätta sig med, men är det bara slumpen som gjorde att man kände sig fräschare där och under mycket längre tid ?
Kanske någon annan som har liknande erfarenheter.
Kloreringen av vattnet dödar såklart bakterierna, men det är inte det jag snackar om här. Jag svettades mycket mindre där än här hemma, temperaturen var 28-30 grader precis som här hemma just nu, luftfuktigheten är som här vill jag minnas, semester och liknande. Drack lika mycket där som här (nåja

), några öl och läsk för att hålla vätskebalansen. Hyfsat samma förutsättningar alltså.
Något annat som kan spela in ?