Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil.Enstoring
Ok!
Så sommaren börjar nu då menar du?
Jag skrev just att smittan minskar just nu i Skåne i SAMTLIGA åldersgrupper.
Detta trots att skolan varit igång i fyra veckor.. Borde det inte öka i alla åldersgrupper nu eftersom skolan är helt drivande i pandemin enligt er?
Vad det gäller att gruppen 10-19 är den största gruppen smittad just nu förstår ju t.o.m. helt efterblivna individer att det är pga att ALLA andra grupper har blivit vaccinerade under sommaren.
Vilken störning (förutom särskrivning) har du som gör att det inte går in i din skalle?
Du jag är en individ med egna åsikter och du sitter likt en polis och enbart kommer med förolämpningar.
Det är väl klart att smitspridnigen beror på många olika faktorier. Liksom smitspridnigen är påverkningsbar.
Om du vil veta vad
jag tror, jag och inte en klunga av olika individer som du kan buntat i hopp . Så tror jag att covid påverkas mycket av årstiden och vädret. En lång fin sensommar eller en tidig vår verkar minskande på smittspridningen.
I slutet av förra sommaren såg vi en smittopuckel, det var hemvändande turister som skapade den. Samma såg vi nu, men denna gång har den inte riktigt klarat att vända ner igen. Själva fjärde vågen borde inte starta för en i oktober. Det vi ser nu är en effekt av slutet av sommar puckeln och att det är deltan vi nu har. Att vi ser mycket smittoutbrott i skolorna och att 10-19 år igen är den största gruppen smittade har med skolan att göra, men skolan är inte ensam om att påverka smittspridningen. Men i höst ställer deltan till det lite värre en vad den tidigare varianten gjorde förra hösten.
Men det är mycket smitta i skolorna nu, du verkar leva under en sten men de personer som har barn i skolan ser nog verkligheten lite annorlunda en du. Det är uppenbart att skolan just nu genererar smittspridning. Hur du kan förneka det faktum är ju helt otroligt.
Utöver detta så är ju smiNet under uppdatering och FoHM har flaggat för att det påverkar rapporteringen.