2021-09-14, 01:29
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkaerlockHolm
Nej. Det är lika otroligt som att någon skulle springa in i en kniv 7 gånger.
Det var avrättning.
Säg inte det.
Dessa killar röker på och tar tramadol oftast. Generaliserar men väldigt ofta så missbrukar denna typ av unga mgm krets på det sättet. Att hävda sig är lika viktigt som några 1000kr, så de skjuter barndomskompisar osv.
Citera
2021-09-14, 07:04
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Njaeee.... det var ju flera skott.
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffeochbulla
Njaaa.. känns inte riktigt som att flera skott avfyras i ett och samma ansikte av misstag.
Citat:
Nej. Det är lika otroligt som att någon skulle springa in i en kniv 7 gånger.
Det var avrättning.
Jajo, bara en tanke som slog mig. Jag tycker väl bara att det låter lite väl brutalt och efterblivet men skulle ju absolut inte förvåna mig. Varför inte bara skjuta Sal3h isf? Sen vet vi väl inte om hon träffades av alla skott? Det har pratats om att en bildörr har hämtats och att det kan ha varit för att plocka ut kulor. Tänker då att pistolen kanske gick av, bilen drar iväg, ytterligare skott avfyras men träffar bara dörren.
Citera
2021-09-14, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Jajo, bara en tanke som slog mig. Jag tycker väl bara att det låter lite väl brutalt och efterblivet men skulle ju absolut inte förvåna mig. Varför inte bara skjuta Sal3h isf? Sen vet vi väl inte om hon träffades av alla skott? Det har pratats om att en bildörr har hämtats och att det kan ha varit för att plocka ut kulor. Tänker då att pistolen kanske gick av, bilen drar iväg, ytterligare skott avfyras men träffar bara dörren.

Det är korrekt att vi inte vet om alla skott träffade. Polisen kanske letade både kulor och hylsor med metalldetektorn.

Skott i bildörren är tveksamt. Vittnen rapporterar skott i snabb följd och ett sista skott efter kort uppehåll men inte om skottlossning när 5 personer springer från platsen eller när bilarna kör iväg.
Det är mer troligt att polisen letar gömda saker eller DNA i/på bildörren.
Citera
2021-09-14, 09:18
Medlem
Citat:
Det är korrekt att vi inte vet om alla skott träffade. Polisen kanske letade både kulor och hylsor med metalldetektorn.

Skott i bildörren är tveksamt. Vittnen rapporterar skott i snabb följd och ett sista skott efter kort uppehåll men inte om skottlossning när 5 personer springer från platsen eller när bilarna kör iväg.
Det är mer troligt att polisen letar gömda saker eller DNA i/på bildörren.

Nu har du fel. Vittnet "Gurktjejen" skriver följande:

Citat:
Ursprungligen postat av Gurktjejen
Då det är min man som filmat två av dessa vad som såg ut att va ungdomar. Men dem var 5st som kom springande dem delade på sig och sprang tre st på en sidan av huset och två som min man då fångade på film tog då en annan väg. Dessa tre som tog en annan väg var också och sprang runt och det såg ut som dom gjorde något vid tvättstugan som ligger där. Dem kom iaf springande upp på skolgården alla 5 sedan delade sig. Det va 5 skott. Först 2 skott sedan 3. Var väldigt tätt men vi bor en liten bit bort så kan ha varit 6skott men vi hörde iaf 5. Dom två killarna som höll ihop mötte en granne såg väldigt nervös ut och ena såg ut att fumla med något i fickorna.
Citera
2021-09-14, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Säg inte det.
Dessa killar röker på och tar tramadol oftast. Generaliserar men väldigt ofta så missbrukar denna typ av unga mgm krets på det sättet. Att hävda sig är lika viktigt som några 1000kr, så de skjuter barndomskompisar osv.

Vad försöker du säga? Är det tramadolen/rökat vi ska skylla på när en kvinna fick sitt ansikte bortskjutet med flera skott? Tanken var bara att få hävda sig lite, inte att hon skulle dö ? Är du lite dum eller?!
Citera
2021-09-14, 10:48
Medlem
Citat:
Nu har du fel. Vittnet "Gurktjejen" skriver följande:

Det vittnesmålet säger väl inte tydligt NÄR skotten avlossades, bara hur många skott det var?
Och BO hittades väl död på stranden? Lite märkligt att hon låg död där om det sköts under språng mot skolgården då?

”Gurktjejen” kanske kan förtydliga?
Citera
2021-09-14, 10:53
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Om det stämmer känns det nog ändå lite som att pistolen avfyrades av misstag.
Som de ovan säger så avfyras inte en pistol 7 gånger av misstag.
Citera
2021-09-14, 11:09
Medlem
Citat:
Som jag har förstått det var allihop nere på stranden, sen small skotten och ett vittne i ett av husen ser 5-6 personer springa till bilarna som står på andra sidan huset. Därefter kör de iväg.

Så här skrev du själv tidigare om ”Missimys” inlägg.
Citera
2021-09-14, 11:27
Medlem
Och Yax. Förlåt.
Missade en sak.

Om du menar hur skotten sköts, så finns det ett vittnesmål från media som tidigt beskrivs i tråden där det talas om 5 snabba skott, kort uppehåll och 1 skott till.
Det stämmer ju inte med det andra vittnesmålet om 3 skott, uppehåll och sedan 2 skott till.

Men vi skall nog inte haka upp oss på exakt hur många skott vittnen hört. Någon kan ha missat det första, någon annan det sista och någon har räknat/kommit ihåg fel. Vittnesuppgifter kan slira i sådana här ”heta plötsliga situationer”.
Om vi håller oss till flera skott (4-6) avlossades och att det fanns ett kort uppehåll, så verkar det gemensamt för vittnesmålen.

Uppehållets längd vet vi inte heller säkert. Var det några sekunder eller någon minut?
Jag har uppfattat det som några sekunder men det kan vara fel.
Citera
2021-09-14, 13:01
Medlem
Citat:
Det vittnesmålet säger väl inte tydligt NÄR skotten avlossades, bara hur många skott det var?
Och BO hittades väl död på stranden? Lite märkligt att hon låg död där om det sköts under språng mot skolgården då?

”Gurktjejen” kanske kan förtydliga?

Nu kan jag ha fel men jag har uppfattat att hon sköts en bit upp från stranden.
Citera
2021-09-14, 13:25
Medlem
Missismys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nu kan jag ha fel men jag har uppfattat att hon sköts en bit upp från stranden.

Korrekt
Citera
2021-09-14, 13:27
Medlem
Efter lite närmare efterforskningar kan konstateras att två personer dömdes för ett grovt brott mot S@leh Larsson den 30 juni 2021, alltså bara en månad före mordet på Frida.

De dömda, Ayman Alksh och Obida Sabbagh, kommer båda från Syrien. De stod åtalade för försök till mord, men dömdes för grov misshandel till fängelse i fyra år respektive tre och ett halvt års fängelse för grov misshandel, samt utvisning i tio år för båda personerna.

S@leh blev angripen den 5 mars 2021 och fick då mottaga flera sparkar, slag samt hugg med en machete. Motivet var att S@leh vittnat mot Ayman Alksh i samband med ett uppmärksammat knivmord i Boden 2019:

Citat:
Vintern 2019 utfördes ett mord på resecentrum i Boden. Ayman Alksh – tillsammans med två andra – misstänktes för att ha utfört mordet. I förundersökningen hördes, bland många andra, Saleh Larsson och denne lämnade i polisförhör uppgifter som inte var till Ayman Alkshs fördel. Tingsrätten höll huvudförhandling i målet som rörde mordet under sommaren 2019. Vid huvudförhandlingen hördes inte Saleh Larsson. Ayman Alksh fälldes för mordet vid tingsrätten. Dock blev han sedermera av hovrätten frikänd för mordet. Han dömdes endast för att ha misshandlat den dödade. Alksh dömdes till fängelse 1 år och 6 månader. Under hösten 2020 verkställde han fängelsestraffet och blev villkorligt frigiven den 15 december 2020.

Såvitt är känt bodde Ayman Alksh efter fängelsevistelsen i södra Sverige. Den 3 mars 2021 tog han nattåget från Uppsala till Luleå, med ankomst i Luleå runt lunchtid den 4 mars 2021.

Tråden om knivmordet i Boden finns här:
(FB) 19-åring mördad i Boden 2019-12-19

Domen mot Ayman Alksh och Obida Sabbagh finns här:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in