2021-09-13, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppbostad
Here we go again...

Nu börjar det likna något.

Antar att denna Saleh hade många fiender om det ovan stämmer. Kanske blåste han och Frida fel person tillsist.

Intervju med Saleh: https://kuriren.nu/nyheter/migrationsverket-utreder-barnaktenskapsbrott-efter-23-ar-nm4561770.aspx

Faktiskt varit lite synd om honom. Byråkratin har skapat ännu en brottsling och potentiell framtida terrorist. Vad nu än beslutet blivit borde det ha skett snabbare.
Citera
2021-09-13, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkaerlockHolm
Det går sakta men säkert framåt i tråden.
S*leh är 19 år, snart 20. Han är ”försvunnen” nu. Och han var enligt utsaga i tråden med på platsen.
Då är det väl ganska sannolikt att den 5:e personen är identifierad och att det är denne som sitter i skydd.
Och det är en person som stod FL nära och som skulle bli utsatt för stor psykisk press om FL blev skjuten.

Då är frågan: På vilket sätt stod S*leh i skuld till gänget eller ”ärver” FL:s skuld?
Genom den gängse ”somaliska rättvisan”, att kan inte den berörde betala så får någon i familjen/nära vän göra det?

Stämmer detta så har vi hittat den 5:e personen som några av oss saknade. 😊
Och polisen behöver inte leta mer eftersom de redan har honom.

Alldeles enastående bra jobbat i tråden, i så fall.
Ken D, Refraktor mfl, synpunkter?

Ja, om det stämmer. Har vi något som kan knyta honom till FL eller någon av de finkade? Annars förblir han ett väldigt osäkert alternativ.
Citera
2021-09-13, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Har han inga bekräftade diagnoser? Känns som om halva Järvafältet sitter på alla former av diagnoser.

Ja, nära nog. I Bs fall verkar föräldrarna ha gett upp och faktiskt bett om hjälp. Det är ju en ganska stark indikation på att han har något som behöver behandlas mer professionellt. Lite som Poy.
Citera
2021-09-13, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja, nära nog. I Bs fall verkar föräldrarna ha gett upp och faktiskt bett om hjälp. Det är ju en ganska stark indikation på att han har något som behöver behandlas mer professionellt. Lite som Poy.

Senaste åren har jag tänkt om inte flera av dem har hemlängtan till kriget.
Men efter BRÅ:s senaste rapport så är ju majoriteten faktiskt födda här.
Något går fel här i Sverige.

Många familjer har mer i bidrag än min mor får i pension. Uppväxten?
De flesta av oss måste jobba 20-30 år innan vi har råd att köpa Rolexklocka.
Dessa grabbar vill ha en innan de slutat skolan.
Citera
2021-09-13, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkaerlockHolm
Senaste åren har jag tänkt om inte flera av dem har hemlängtan till kriget.
Men efter BRÅ:s senaste rapport så är ju majoriteten faktiskt födda här.
Något går fel här i Sverige.

Många familjer har mer i bidrag än min mor får i pension. Uppväxten?
De flesta av oss måste jobba 20-30 år innan vi har råd att köpa Rolexklocka.
Dessa grabbar vill ha en innan de slutat skolan.

Man måste nog tillbringa lite tid i byn för att få en ordentlig förståelse för det här. Ett besök är en bra början. I grunden gäller att den som bygger getton får getton.
Citera
2021-09-13, 23:25
Medlem
Missismys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Du sa att hon blev skjuten för att de ville få ut Sa*leh ur bilen. Det stämmer inte med vittnesuppgifterna som sett 5-6 personer springa från stranden. Hon blev väl f.ö. skjuten på stranden oxå.
Nä det är allt bra märkligt. Man har sett flera personer springa från platsen samtidigt som ett antal bilar har kört i väg.
Det jag har fått höra är att det var två bilar. F. L satt i den bil som S. V/W körde tillsammans med dem som sedan avrättade henne.
Sa*eh satt i den andra bilen och B gick fram till denna och ville att S skulle kliva ur. Då han inte gjorde det ska B gått tillbaka till den andra bilen, dragit med sig F och skjutit henne i ansiktet.
Jag hävdar inte att detta är sant, men det är inga spekulationer utan kommer från en person som talat med föraren i den bil som S satt i.
Varför han inte blev skjuten direkt eller varför man ville klippa dem båda vet jag inte.
Citera
2021-09-13, 23:36
Medlem
Gruppbostads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missismy
Nä det är allt bra märkligt. Man har sett flera personer springa från platsen samtidigt som ett antal bilar har kört i väg.
Det jag har fått höra är att det var två bilar. F. L satt i den bil som S. V/W körde tillsammans med dem som sedan avrättade henne.
Sa*eh satt i den andra bilen och B gick fram till denna och ville att S skulle kliva ur. Då han inte gjorde det ska B gått tillbaka till den andra bilen, dragit med sig F och skjutit henne i ansiktet.
Jag hävdar inte att detta är sant, men det är inga spekulationer utan kommer från en person som talat med föraren i den bil som S satt i.
Varför han inte blev skjuten direkt eller varför man ville klippa dem båda vet jag inte.

Vilka fler satt i Simons bil då förutom Frida och Banan?

Kan du höra om det var fler än två bilar som deltog i detta möte?
Citera
2021-09-13, 23:48
Medlem
Citat:

Som jag har förstått det var allihop nere på stranden, sen small skotten och ett vittne i ett av husen ser 5-6 personer springa till bilarna som står på andra sidan huset. Därefter kör de iväg.
Citera
2021-09-13, 23:51
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Om det stämmer känns det nog ändå lite som att pistolen avfyrades av misstag.
Citera
2021-09-14, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren

Njaeee.... det var ju flera skott.
Citera
2021-09-14, 00:30
Medlem
Citat:

Njaaa.. känns inte riktigt som att flera skott avfyras i ett och samma ansikte av misstag.
Citera
2021-09-14, 01:04
Medlem
Citat:

Nej. Det är lika otroligt som att någon skulle springa in i en kniv 7 gånger.
Det var avrättning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in