Ojdå! Tack för svaren - iallafall er som inte sagt åt mig att dra något gammalt över mig. Känns dock som att det krävdes lite förtydliganden?
Jag bor i en bostadsrätt och äger alltså min lägenhet. Det innebär att jag inte har något direkt hyresvärd eller störningsjour - och grannen som äger lägenheten som nu hyrts ut i andra hand är dessutom medlem i styrelsen i föreningen i huset så vet inte vad som skulle bli följden av att kontakta dom. Historiskt är det inte direkt högprioriterat med mail eller kontakt från medlemmar som har frågor eller funderingar :/
Dessutom är jag inte en snubbe som försöker imponera på en brud. Jag råkar vara tjej själv och har varken varit tjackad eller pårökt och definitivt inte igårkväll när detta hände. Vi fick ett skrattanfall som inte varade länge, och eftersom jag bara varit hemma i ca en timma innan hade jag inte varit högljudd under längre tid. Före skrattandet hade vi pratat som normala människor utan skrik, musik, eller annat stör.
Vet inte om det ändrar er åsikt eller uppfattning? Men jag kommer alltså inte kunna bli vräkt ur min bostad oavsett om de nya hyresgästerna tycker att jag är störig eller om jag knackar på grannen och kollar vad fan som händer… jag kan givetvis säga att jag inte ÄR en störig granne med hög musik sent eller bröliga fester - men misstänker att alla säger det iomed att människan inte är speciellt självkritisk