2021-09-14, 08:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Jo det vet jag men jag ville bara visuellt visa vad jag anser är ett eldinferno. Dina egna länkar till andra byggnader( som du visat som någon slags jmfr. tidigare) är det ju någon som är rejält eldhärjad.

Tittar du - åter - på Plasco Building så ser det ju inte ut att vara mer lågor där innan den kollapsade - men då väljer du förstås att utan bevis skylla på att de bygger dåligt i Teheran..
https://www.youtube.com/watch?v=Jf27GGZYT2s
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-09-14 kl. 08:21.
Citera
2021-09-14, 08:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Nu chansar jag bara men tror 45Lokar menar vrakdelar på olycksplatsen. Bara för att jag har en cykel i mitt förråd så behöver det ju inte vara den Greg LeMond vann Tour de France på 86.

Då var det ju bra att majoriteten av bilderna jag länkade visar just vrakdelar på olycksplatsen..
Citera
2021-09-14, 08:35
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Vad då ”händer ingenting i verkligheten”……..?

Det är mycket välkänt att konstruktionsstål fort tappar massor av bärighet vid brand, och redan vid 500 grader har det tappat ca hälften av sin bärighet. Hur tror du det påverkar balkar som ska bära upp massor av ton….? Till det kommer sen skjuvning och krökningar som kan knäcka svetsar och skruvförband. Där har du anledningen till att man mer och gått över till limträbalkar då dessa faktiskt är tåligare mot eld under längre tid än stål.

Du kan ju fråga din lokala brandmästare hur de agerar vid brand i t.ex. industrihallar vid brand. Du kom er att få svaret att de undviker att gå in i dessa då risken för kollaps är för stor….

Här har du lite att läsa och titta på i saken så ser du att ditt ”händer ingenting” är ett väldigt korkat påstående som bara visar att du är okunnig denna sak också…..

Källa: https://www.norgips.se/kunskapsbank/brandskyddsisolering-av-stalkonstruktioner/

Källa: https://tbt.se/om-konsten-att-brandskydda-stal/

Brand i Stavanger, byggnad i stål kollapsade
https://www.nrk.no/video/se-skadene-fra-lufta_83895b18-36c2-4b16-aa72-39b7d159ad6d

Här har du gott om bilder etc på hur brand har fått salbyggnader att kollapsa och på stålbalkar totalt förvridna av brand.
https://www.google.se/search?q=steel+building+damaged+by+fire&tbm=isch&v ed=2ahUKEwiFiaPVyf3yAhWDxIsKHYf3DjUQ2-cCegQIABAC&oq=steel+building+damaged+by+fire&gs_lc p=ChJtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1pbWcQAzoKCCMQ7wMQ6gIQJzoF CAAQgAQ6BAgAEB46BAgAEBM6BAghEAo6BAgeEApQ5TRYv KQCYPSqAmgFcAB4AoABgweIAeogkgEKMjIuMi41LTEuMpgBAKA BAbABBcABAQ&sclient=mobile-gws-wiz-img&ei=Dx5AYcXFAYOJrwSH77uoAw&bih=705&biw=1112&cli ent=safari&prmd=inmxv&hl=sv

En länk till där du kan se hur brand fått stålkonstruktioner att kollapsa
https://www.google.se/search?q=steel+girders+sagging+due+to+fire&tbm=isc h&ved=2ahUKEwixiJbZzP3yAhUCzaQKHb7tAnEQ2-cCegQIABAC&oq=steel+girders+sagging+due+to+fire&gs _lcp=ChJtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1pbWcQAzoHCCMQ7wMQJzoEC B4QClDGrAFYhPYBYLKEAmgAcAB4AYAB-QGIAbYekgEHMjAuM TQuMpgBAKABAcABAQ&sclient=mobile-gws-wiz-img&ei=PCFAYbH6HoKakwW-24uIBw&bih=705&biw=1112&client=safari&prmd=invx&hl =sv

https://www.google.se/search?q=steel%20girders%20sagging%20due%20to%20fi re&tbm=isch&hl=sv&tbs=rimg:Caq-HUgcM-LGYQKiVLtwvUmlsgIGCgIIABAA&client=safari&prmd=invx &sa=X&ved=0CCoQuIIBahcKEwiws8TxzP3yAhUAAAAAHQAAAAA QGQ&biw=1112&bih=705

Ett annat test...
Visst tappar stål bärighet men för att allt ska rasa symmetriskt i fritt fall (ja jag anser det var fritt fall) så ska alla bärande punkter släppa synkroniserat. Hur ska det gå till när belastningskalkylerna som T Szamboti visade för Mick West tydligt talar om att allt bärande klarar mer än dubbelt än vad det utsattses för? Videorna visar fritt fall och NIST simulationen visar dessutom stor skillnad mellan vänster och höger sida på huset vilket absolut inte överensstämmer med videorna från raset.
Var är den bromsande effekten när varje våningsplan möts?
Varför står wtc 5 och 6 upp fast de utsattes betydligt värre medans 7 är pulveriserad?
EDIT: Förklaras hur?

Szamboti igen

En tomtehistoria som saknar all logik och speciellt när man börjar väga in att 3 skyskrapor gör 3 världsunika ras på en och samma dag. Så länge du inte kan svara logiskt på Szambotis frågor så håll dig borta...jag har ingen lust att diskutera med folk som tar övertygelser baserat på politisk ideologi före logik och sunt förnuft. Rationalwiki i en tidigare post....kom igen nu för fan. Tom. fact checkers slår ner på den
Senast redigerad av withnonam3 2021-09-14 kl. 08:41.
Citera
2021-09-14, 08:36
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Jag var där och överlevde, jag såg inga plan. De filma och intervjua mig men jag fick inte vara med på bild, undra varför

Du kanske inte bedömdes som trovärdig?

Som tur är så är händelsen väl dokumenterad. Många av klippen finns kvar på YouTube.

Det finns gott om vinklar när det andra planet flyger in i byggnaden. Här är en kompilation.

Ca 1:38 och framåt:

https://www.youtube.com/watch?v=d2wVb_AILso
Citera
2021-09-14, 08:51
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Vem som helst borde se/förstå att det är ISCENSATT.

Varför det?
Citera
2021-09-14, 08:53
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ett annat test...
Visst tappar stål bärighet men för att allt ska rasa symmetriskt i fritt fall (ja jag anser det var fritt fall) så ska alla bärande punkter släppa synkroniserat. Hur ska det gå till när belastningskalkylerna som T Szamboti visade för Mick West tydligt talar om att allt bärande klarar mer än dubbelt än vad det utsattses för? Videorna visar fritt fall och NIST simulationen visar dessutom stor skillnad mellan vänster och höger sida på huset vilket absolut inte överensstämmer med videorna från raset.
Var är den bromsande effekten när varje våningsplan möts?
Varför står wtc 5 och 6 upp fast de utsattes betydligt värre medans 7 är pulveriserad?

Szamboti igen

En tomtehistoria som saknar all logik och speciellt när man börjar väga in att 3 skyskrapor gör 3 världsunika ras på en och samma dag. Så länge du inte kan svara logiskt på Szambotis frågor så håll dig borta...jag har ingen lust att diskutera med folk som tar övertygelser baserat på politisk ideologi före logik och sunt förnuft. Rationalwiki i en tidigare post....kom igen nu för fan. Tom. fact checkers slår ner på den

Nu var det världsunika krafter som släpptes loss denna dag, vilket man tydligt kan se på alla videos.

WTC 5 var 36 meter hög och WTC 6 endast 28 meter medan WTC 7 var 190 meter. Alltså ofantligt mycket tyngre.

När strukturen hade försvagats tillräckligt skötte gravitationen resten.

Synkroniserat? Undersökningen visade en förskjutning i byggnaden och att ras hade skett på insidan, enligt Wikipedia:

"Over the course of the day, fires burned out of control on several floors of 7 World Trade Center, the flames visible on the east side of the building. During the afternoon, the fire was also seen on floors 6–10, 13–14, 19–22, and 29–30. In particular, the fires on floors 7 through 9 and 11 through 13 continued to burn out of control during the afternoon. At approximately 2:00 pm, firefighters noticed a bulge in the southwest corner of 7 World Trade Center between the 10th and 13th floors, a sign that the building was unstable and might collapse. During the afternoon, firefighters also heard creaking sounds coming from the building. Around 3:30 pm, FDNY Chief Daniel A. Nigro decided to halt rescue operations, surface removal, and searches along the surface of the debris near 7 World Trade Center and evacuate the area due to concerns for the safety of personnel. The fire expanded the girders of the building, causing some to lose their structural integrity. This led column number 79, a critical column supporting a large part of the 13th floor, to buckle, causing the floors above it to collapse to the fifth floor; however, this could not be seen from outside the building."
Citera
2021-09-14, 08:55
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Jag var där och överlevde, jag såg inga plan. De filma och intervjua mig men jag fick inte vara med på bild, undra varför

Om du förnekar att flygplan flög in i tornen så har du riktigt stora problem.
Så mycket filmer och ögonvittnen det finns som styrker detta så går det inte att förneka det faktum.
Är hela världen med på konspirationen menar du?
Citera
2021-09-14, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattstatyn
Eller för att det inte är superrelevant att en del kringliggande byggnader skadas. Inte så märkligt heller.
Ja allt utöver de två ”tornen” var collateral damage. Det var en symbolisk aktion. De två pelarna(tornen) var fundamentet av porten till den nya världs ordningen, för att öppna porten på vid gavel måste pelarna tas ned, för att förstärka denna symbolik så utfördes aktionen just 09/11, som på nummerologi vis blir 9+1+1=11 och då 1+1=2
Det var spirit coocking o andrenochrome party hela natten i vita-husets dungeons
Citera
2021-09-14, 09:19
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Japp! Det är något för foliehattarna att tugga på.

Här en annan vy! Verkligen jättekonstigt att den föll ...

https://www.youtube.com/watch?v=IjvlO3PEVz4

P.S. Lustigt att dessa klipp har så få views. Borde inte hattarmén kasta sig över dem? Men men, de passar väl inte in i det heliga narrativet ...

Hittade en annan del av ett av de klipp som Snake Plissken postade. Flera våningsplan brinner kraftigt. I synnerhet från 3:49 och framåt.

Omgivningen påminner om vyerna i introt till "Terminator 2: Judgment Day"

https://www.youtube.com/watch?v=gyPkCybsi5Q

Världen är inte svart o vit min vän.
Diskussionen handlar inte enbart om att huruvida tornet borde falla eller inte, utan även HUR den föll. Är det så att begripa?
Citera
2021-09-14, 09:31
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Nu var det världsunika krafter som släpptes loss denna dag, vilket man tydligt kan se på alla videos.

WTC 5 var 36 meter hög och WTC 6 endast 28 meter medan WTC 7 var 190 meter. Alltså ofantligt mycket tyngre.

När strukturen hade försvagats tillräckligt skötte gravitationen resten.

Synkroniserat? Undersökningen visade en förskjutning i byggnaden och att ras hade skett på insidan, enligt Wikipedia:

"Over the course of the day, fires burned out of control on several floors of 7 World Trade Center, the flames visible on the east side of the building. During the afternoon, the fire was also seen on floors 6–10, 13–14, 19–22, and 29–30. In particular, the fires on floors 7 through 9 and 11 through 13 continued to burn out of control during the afternoon. At approximately 2:00 pm, firefighters noticed a bulge in the southwest corner of 7 World Trade Center between the 10th and 13th floors, a sign that the building was unstable and might collapse. During the afternoon, firefighters also heard creaking sounds coming from the building. Around 3:30 pm, FDNY Chief Daniel A. Nigro decided to halt rescue operations, surface removal, and searches along the surface of the debris near 7 World Trade Center and evacuate the area due to concerns for the safety of personnel. The fire expanded the girders of the building, causing some to lose their structural integrity. This led column number 79, a critical column supporting a large part of the 13th floor, to buckle, causing the floors above it to collapse to the fifth floor; however, this could not be seen from outside the building."

Varför måste man överhuvudtaget fuska när man ska skulle visa hur det gick till med datorsimulation?
Vart tog motståndet i form av stål fördelat på 81 kolumner och 47 våningar av bommar och balkar vägen när det rasade neråt? Ska inte varje våningsplan bromsa upp det som kommer ovanför? Hur funkar det med belastningskalkyler som visar att stålet klarar mer än dubbelt än vad de utsattes för?
En förskjutning orskar knappast ett symmetriskt fritt fall. Eftersom alla måste göra gigantiska antaganden baserat på observationer utifrån så är video och vittnesmål det enda som finns. Det finns vittnen och videor som bekräftar explosioner men i NIST utredningen så tas inte dessa upp.

Den alternativa utredningen med Alaska Universitet om hur man kom fram till att brand inte kan ha varit orsaken. Den är bra även om man inte gillar vad den kommer fram till...
Senast redigerad av withnonam3 2021-09-14 kl. 09:49.
Citera
2021-09-14, 09:59
Medlem
Citat:
Varför måste man överhuvudtaget fuska när man ska skulle visa hur det gick till med datorsimulation?
Vart tog motståndet i form av stål fördelat på 81 kolumner och 47 våningar av bommar och balkar vägen när det rasade neråt? Ska inte varje våningsplan bromsa upp det som kommer ovanför? Hur funkar det med belastningskalkyler som visar att stålet klarar mer än dubbelt än vad de utsattes för?
En förskjutning orskar knappast ett symmetriskt fritt fall. Eftersom alla måste göra gigantiska antaganden baserat på observationer utifrån så är video och vittnesmål det enda som finns. Det finns vittnen och videor som bekräftar explosioner men i NIST utredningen så tas inte dessa upp.

Den alternativa utredningen med Alaska Universitet om hur man kom fram till att brand inte kan ha varit orsaken. Den är bra även om man inte gillar vad den kommer fram till...

Då tiden för sjuans kollaps var 40% längre än för fritt fall så har du väl svar på det mesta där….? Alltså bidrog den underliggande sargade strukturen till att bromsa raset så pass mycket, 40%…
Citera
2021-09-14, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattstatyn
Eller för att det inte är superrelevant att en del kringliggande byggnader skadas. Inte så märkligt heller.
Skadades? WTC 7 "skadades inte". Byggnaden rasade ner till marken på 10 sekunder. Eftersom den helt uppenbart hade preparerats för att sprängas i en Controlled Demolition.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in