2021-09-16, 15:13
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
CD brukar kännetecknas av ett flertal höga och skarpa detonationsljud i serie snarare än en enskild dov explosion och om alla sprängladdningar istället vore synkade i en gemensam smäll torde ljudnivån bli mycket hög snarare än dov, men om det du identifierar som en dov explosion 1 sekund innan Penthouse åker igenom taket nu är den sprängning som fäller WTC7 så är det lite konstigt att Penthuse svävar typ 2 sekunder innan det faller...
- ca 2 sekunder eftersom du hävdar att explosionen hörs 1 sekund innan Penthuse faller och kameran verkar vara några hundra meter bort så det tar även 1 sekund för ljudet att nå fram = ca 2 sekunder

Vem sa att jag har identifierat just den smällen som enskilt ansvarig? du? det finns ju vittnesmål om flera höga explosioner(denna tex) och de är inte med i den där upptagningen och inte heller i NIST utredningen. Det går inte heller säga vilken typ av sprängning det handlar om men avancerat förmodligen. Penthouset åker i backen på helt perfekt delay i förhållande till det där dova ljudet för det lär väl ta lite tid innan motståndet är borta också...
Citera
2021-09-16, 15:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Vem sa att jag har identifierat just den smällen som enskilt ansvarig? du? det finns ju vittnesmål om flera höga explosioner(denna tex) och de är inte med i den där upptagningen och inte heller i NIST utredningen. Det går inte heller säga vilken typ av sprängning det handlar om men avancerat förmodligen. Penthouset åker i backen på helt perfekt delay i förhållande till det där dova ljudet för det lär väl ta lite tid innan motståndet är borta också...

Lugn och fin nu - det är givetvis ingen som tror att du verkligen har identifierat någonting alls eller gjort någon som helst "egen forskning". I alla fall är jag fullt medveten om att du kör den vanliga truther-taktiken att i stort sett enbart ifrågasätta så mycket som möjligt.
Citera
2021-09-16, 15:37
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Lugn och fin nu - det är givetvis ingen som tror att du verkligen har identifierat någonting alls eller gjort någon som helst "egen forskning". I alla fall är jag fullt medveten om att du kör den vanliga truther-taktiken att i stort sett enbart ifrågasätta så mycket som möjligt.

Vad du tror och vad katten skiter...

Du kan ju förstås också förklara vad brandmannen har uppfattat vid 1:02 och framåt. Ännu en gastank?
Citera
2021-09-16, 16:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vad du tror och vad katten skiter...

Du kan ju förstås också förklara vad brandmannen har uppfattat vid 1:02 och framåt. Ännu en gastank?

Jag kan förklara att den där smällen skedde nån gång runt 10:30 på förmiddagen, så det var ju märkligt om det var en sprängning i WTC 7 eftersom den stod kvar 7 timmar till sen...

(Detta är sedan evigheter bevisat genom att folk helt enkelt har tittat på skuggorna från brandmännen och kollat riktningen på gatan...)

. I alla fall är jag fullt medveten om att du kör den vanliga truther-taktiken att i stort sett enbart ifrågasätta så mycket som möjligt.
Citera
2021-09-16, 16:44
Medlem
withnonam3s avatar
Jag menade inte något om den explosionen (ja det var dumt att skriva gastankar för då syftar det till en explosion såklart) utan vad brandmannen säger och hans uppfattning om vad som händer på platsen när han uttalar sig som han gör.
Senast redigerad av withnonam3 2021-09-16 kl. 16:52.
Citera
2021-09-16, 17:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag menade inte något om den explosionen (ja det var dumt att skriva gastankar för då syftar det till en explosion såklart) utan vad brandmannen säger och hans uppfattning om vad som händer på platsen när han uttalar sig som han gör.

Ljudet är extremt svårt att uppfatta - jag vet inte vad de säger och jag litar garanterat inte på textningen. Men filmklippet ska komma från en dokumentär som heter "9/11 Stories From The City", och i dokumentären ska klippet tidsmässigt vara inpassat nånstans mellan 10:15-10:28 (Norra Tornet kollapsade 10:28) - men jag har inte sett dokumentären och vet inte hur säkra uppgifter det är.
Citera
2021-09-16, 17:19
Medlem
Citat:
Jag skrev "du identifierar" eftersom du skrev att du hör "en dov explosion vid 1 sekund innan Penthouse åker igenom taket" medan jag själv har svårt uppfatta något som låter som en "dov explosion" i det klippet.
Oavsett vad ljudet du hänvisar till beror på är du väl med på att det tidsmässigt ligger ca 2 sekunder innan Penthouse faller med tanke på avståndet (förutsatt att det kommer från WTC7 såklart), inte 1 sekund?
Ett dovt mullrande ljud bevisar ingen explosion utan kan lika gärna bero på att insidan börjar kollapsa ett par sekunder innan Penthouse faller.

Angående brandmännen vid telefonkisken ser jag att du fått svar av SnakePlisssken.
Citera
2021-09-16, 17:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Kan väl tillägga att byggnaden kallades Salomon Building - inte ”Seven’, så det verkar osannolikt att brandmannen säger ”Seven’s exploding”.

Dessutom tycker jag det låter som om han säger ”the” först, så min gissning är snarare att han säger ” the city’s exploding” än ”the seven is exploding” (vilket låter lite märkligt) - men det är ytterst svårt att avgöra..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-09-16 kl. 17:32.
Citera
2021-09-16, 18:15
Medlem
Citat:
Citat:
Ljudet är extremt svårt att uppfatta - jag vet inte vad de säger och jag litar garanterat inte på textningen. Men filmklippet ska komma från en dokumentär som heter "9/11 Stories From The City", och i dokumentären ska klippet tidsmässigt vara inpassat nånstans mellan 10:15-10:28 (Norra Tornet kollapsade 10:28) - men jag har inte sett dokumentären och vet inte hur säkra uppgifter det är.
Citat:
Dessutom tycker jag det låter som om han säger ”the” först, så min gissning är snarare att han säger ” the city’s exploding” än ”the seven is exploding” (vilket låter lite märkligt) - men det är ytterst svårt att avgöra..
Svårt höra och som alltid när det är diffust tenderar man att höra samma som textningen anger och ens bias påverkar nog också...
Blundande, med hörlurar på och i olika hastigheter blir mitt förslag "City is exploding"
Framförallt låter andra stavelsen mer som ett "i" som i "City" än ett "e" som i "Seven".
Citera
2021-09-17, 09:47
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ni är flera härinne som INTE lär Er inte av historien som visar på många false flag attacker som förevändning för Militär aktion.
Det är snarare vad man kan förvänta sig av korrupta makthavare som vill nyttja sitt lands resurser. För samma personer ljög ju inte när de påstod att Irak hade WMDs...
Det är många som inte vet att JFK satte stopp för en false flag attack som gick ut på att genomföra terror på hemmaplan för att kunna skylla på Kuba och därmed dra igång kriget som är en kapitalmaskin som saknar motstycke.

Så du menar att alla större attentat i USA är false flag attacker?
Citera
2021-09-17, 11:22
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Så du menar att alla större attentat i USA är false flag attacker?

Skrev han alla? Kom igen nu.

Water gate
Gulf of Tonkin Incidenten
Bohemian grove
Bayer medicin skandalen som orsaka aids.
Icensättnningen av den där tjejen som jag inte namnet på som motivera Gulf kriget.
CIA agenterna som sålde kokain
USA militärs inblandning i heroinet från Vietnamkriget.
Vietnam kriget i sig som fortsatte i flera år i vetskap om att kriget var förlorat.
Senaste ekonomicrashen

Några exempel på konspirationsteorier som visat sig vara sanna. Förneka korruption är rätt svårt när det är så uppenbart.
Det är liksom inte längre en fråga om "om" utan hur.
Senast redigerad av KTM_ 2021-09-17 kl. 11:32.
Citera
2021-09-17, 11:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Skrev han alla? Kom igen nu.

Water gate
Gulf of Tonkin Incidenten
Bohemian grove
Bayer medicin skandalen som orsaka aids.
Icensättnningen av den där tjejen som jag inte namnet på som motivera Gulf kriget.
CIA agenterna som sålde kokain
USA militärs inblandning i heroinet från Vietnamkriget.
Vietnam kriget i sig som fortsatte i flera år i vetskap om att kriget var förlorat.

Några exempel på konspirationsteorier som visat sig vara sanna.

Vad ska den där listan föreställa? Du verkar blanda false flags med konspirationer..
Att påstå att det där skulle vara konspirationsteorier som avslöjats är ju rent nonsens - kan du visa att ens någon av dem varit en konspirationsteori som sedan avslöjats? (Skulle väl vara BohemianGrove då men det är ju ingen konspiration...)

Citat:
Förneka korruption är rätt svårt när det är så uppenbart.
Det är liksom inte längre en fråga om "om" utan hur.
Är det någon överhuvudtaget som förnekat att korruption och konspirationer förekommer? Kan du länka?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-09-17 kl. 12:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in