2021-08-05, 09:36
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ion-Cannon
Finns också en äldre psyksjuk kvinna. Hon sitter ofta helt ensam på en bänk mitt i stan sent på kvällen - även när det är skitkallt och regnar. Ibland helt tyst, ibland pratar hon för sig själv. Och ibland vandrar hon runt inne på Coop med en stor vagn utan några varor i - oftast är hon då på häftigt humör och gormar och är märkbart arg.
Hon har långt, stripigt och fettigt hår, och hon har alltid på sig en lång mörkgrå dunjacka som nästan når ner till marken. Den har hon på sig även när det är varmt ute.
Hon bor på något äldreboende i närheten, så jag antar att hon tas om hand ändå. Jag tänkte att de låste dörrarna till boendet på kvällen så att de boende inte kan ta sig ut då, men tydligen inte.
Jag undrar vad som försiggår i hennes huvud.
För cirka tjugo år sedan brukade jag se en kvinna i Göteborg som matchar beskrivningen till punkt och pricka, men hon var kanske 35-40 år gammal då. Undrar lite om det är samma stackars kvinna som bara gått och blivit gammal, men inte bättre.
Citera
2021-09-07, 02:02
Medlem
Balansgången är betydligt tunnare än ”hårfin” mellan vad som anses vara intellektuellt högpresterande alternativt någon som slunkit ur sozzarnas bojor, (som kirurgiskt kliniskt lobotomerat 4500 och x antal tvångsmedicinerade samt de tusentals tvångssteriliserade vid främst landets ”De 4 Stora” och några fler mindre ”dårhus” dvs inrättningar dit alla välbeställda bönder och företagare kunde kräva att ex.vis den omedgörliga pigan som vägrade suga bonnakuk skulle tvångsintas på obestämd tid och fick endast släppas ut ifall hon/han fick nåd av den som begärt inlåsning.
Detta var vanligt långt in på 50-60-talet.

I Sozialdemokratins Sverige.

Många som tagit ”ett steg åt sidan” är högpresterande intellektuellt.
Det är vanligare bland snillen att de gör det, än andra.

Så försök visa dem lite respekt och ge dem ett par tjugor ibland.
Citera
2021-09-14, 01:51
Medlem
jdepps avatar
Såg Geisha på ett café i centrala Göteborg. När en i sällskapet säger till mig titta hon går och tar matrester som folk lämnat kvar.. hon gick runt några bord och la ner sallader som folk lämnat och drickor och sen sätter hon sig och äter tro jag... hon hade ryggen mot och personalen uppmärksamma detta och pratade med vakterna som ber henne lämna. Hon gick tillomed och rota där folk lämnat sina brickor de hon sen sätter sig bredvid tittar också på henne! Någon som har mer info om denna märkliga människa?
Senast redigerad av jdepp 2021-09-14 kl. 01:54.
Citera
2021-09-18, 11:18
Avslutad
Någon som vet hur det ligger till med gatupredikanten Gunnar Nilsson i Malmö? Har inte sett honom predika och samla in till de hemlösa på ett par år nu. Iofs så bör han han vara 76 år idag så kanske inte längre orkar..

En länk och bild på honom finns här där det även står om en tv-dokumentär som han medverkade i över över 10 år sedan.
https://aom99.wordpress.com/2009/08/11/gatupredikanten/
Citera
2021-09-22, 04:27
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdepp
Såg Geisha på ett café i centrala Göteborg. När en i sällskapet säger till mig titta hon går och tar matrester som folk lämnat kvar.. hon gick runt några bord och la ner sallader som folk lämnat och drickor och sen sätter hon sig och äter tro jag... hon hade ryggen mot och personalen uppmärksamma detta och pratade med vakterna som ber henne lämna. Hon gick tillomed och rota där folk lämnat sina brickor de hon sen sätter sig bredvid tittar också på henne! Någon som har mer info om denna märkliga människa?

Jobbat en del i Göteborg o sett detta Ufo.
Hon brukar vara vitpudrad och i bland även ha cd skivor som örhängen.

Finns massa spektakel folk , finns en kanintjej också , kvinna nu antagligen.
Kaninlook med morrhår och kaninryggsäck för barn.
Citera
2021-09-22, 17:45
Medlem
jdepps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Jobbat en del i Göteborg o sett detta Ufo.
Hon brukar vara vitpudrad och i bland även ha cd skivor som örhängen.

Finns massa spektakel folk , finns en kanintjej också , kvinna nu antagligen.
Kaninlook med morrhår och kaninryggsäck för barn.
Såg henne igen i Frölunda igår jag har tidigare inte lagt märke till henne.. konstigt. jag försökte se om hon om hon är asiat men det va svårt hon bär alltid glasögon.. näsan från sidan såg dock inte asiatisk ut.. hon såg den där vandraren med där han brukar hålla till han kollade på mig när jag gick förbi men kanske för att jag tittade på honom... Geisha hade vätskor av tyg som såg rätt smutsiga ut och en av dem hade vit puder på sig med. Tycker egentligen synd om dem...
Citera
2021-09-22, 17:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vafandara1
Balansgången är betydligt tunnare än ”hårfin” mellan vad som anses vara intellektuellt högpresterande alternativt någon som slunkit ur sozzarnas bojor, (som kirurgiskt kliniskt lobotomerat 4500 och x antal tvångsmedicinerade samt de tusentals tvångssteriliserade vid främst landets ”De 4 Stora” och några fler mindre ”dårhus” dvs inrättningar dit alla välbeställda bönder och företagare kunde kräva att ex.vis den omedgörliga pigan som vägrade suga bonnakuk skulle tvångsintas på obestämd tid och fick endast släppas ut ifall hon/han fick nåd av den som begärt inlåsning.
Detta var vanligt långt in på 50-60-talet.

I Sozialdemokratins Sverige.

Många som tagit ”ett steg åt sidan” är högpresterande intellektuellt.
Det är vanligare bland snillen att de gör det, än andra.

Så försök visa dem lite respekt och ge dem ett par tjugor ibland.

Får nog faktiskt hålla med där även om många springer till Bolaget med raketfart om de får en slant.
Citera
2021-10-20, 12:20
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
Dags för en liten uppdatering från Stockholm!

- Kines-predikaren: har jag inte sett på ett tag, det är en ung asiatisk (gissningsvis kines) kille som läser högt ur bibeln. Har dykt upp lite varstans t ex Slussen.

- Latino-predikaren: en man som tycks ha sydamerikanskt påbrå predikar bibeln på plattan/utanför Åhléns city.

- Hare Krsna: kör varje lördag verkar det som vid plattan, stor glädje!

- Rullbands-kvinnan: en kvinna (tror jag) står på en låda i gången där rullbandet finns när man ska åka den blålinjen i tunnelbanan (Akalla, Hjulsta) på T-centralen. Utklädd till något medeltida? Står och för anteckningar samtidigt som mängder med människor rör sig omkring henne.

Bonus: har sett en kvinna försöka rekrytera till SCIENTOLOGERNA! Det var inte igår!
Citera
2021-12-21, 00:05
Medlem
448s avatar
Detta ufo som studerar folk o följer efter folk i Göteborg på gator o torg.

https://i.postimg.cc/L4ygPCXG/Spaningsautistry.jpg

Han går omkring som en rainman snubbe och rabblar allt han ser i sina peltor lurar.

Man ser att han kläs på av folk o har lurarna på så ofta så dom vadderas med papper.

Har en bodycamfilm när han börjar gå efter mig och rabbla om ett par.

"Två personer man o kvinna , ja man o kvinna som håller hand, mannen bär påse och den är gul o ja bekräftar påsen är gul"

Sen vänder jag mig om han glor in camen.

Sen börja rabbla nån harrang vad han såg

Han brukar ha nån av sina personliga assistenter i närheten

Börjar han hänga efter så säg till 👍
Citera
2021-12-26, 14:52
Medlem
Såg en dokumentär på svt play om han som cyklar runt i göteborg och sjunger
hittar ej länk
Citera
2021-12-26, 16:56
Medlem
KnullaFlashbackMors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det finns en man i Linköping som egentligen ser helt normal ut, men som ändå har en aura av "original". Det har nog göra dels med att han uppehåller sig i köpcentrum typ jämt, men också att han ser proper och glad ut. Han har ofta rock eller mer proper jacka, glasögon och ett självbelåtet leende. Har aldrig sett honom prata med någon. Han kan sitta på en bänk eller hänga utanför en affär i timmar. Han är kanske i pensionsåldern någonstans. Någonstans mellan sextio och sjuttio.

Vet vem du menar. Ganska kort och grå rock. Han försöker bara få nya kontakter träffade honom på resecentrum när jag skulle till Västervik och behövde gå av där.
Citera
2021-12-29, 06:46
Medlem
cosmic_dancers avatar
Vad är det för dam i Norrköping som i princip varje dag brukar stå med sina väskor/packning utanför spirangallerian tror jag det är. Hon står alltid och håller upp en skylt med texten "hemlös pga meetoo". När jag går till jobbet brukar jag möta henne vid folkparken/öb, hon är då troligen på väg mot stan packningen sin drar hon på sådan där liten trappkärra med två hjul.

Hur har hon blivit hemlös pga meetoo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in