Citat:
Ursprungligen postat av
riotsstoir
Den du kallar Rödahavsvandraren har vi kallat Psykfallet. Till utseendet liknar han en avmagrad Stanley Kubrick.
Han går i en och samma ellips, fram och tillbaka, från tidig morgon till tidig kväll.
Blev mycket synlig under pandemin då det blev mer folktomt i perioder. Jag vill INTE att han ska se mig, men han tokstirrar på mig jämt. Varenda besök jag gjort på Torget, utan undantag, har jag noterat honom. Jag gillade inte när jag skulle posta paket vid förbutiken, stod där med kölapp och såg i ögonvrån hur han gick av och an på sin runda, så jag försökte diskret komma undan. Men han fick syn på mig. Då gjorde han något konstigt. Istället för att gå tillbaka mot Lindex i sin vanliga ellips, började han gå i en liten cirkel precis framför mig (alltså, bara en meter framför) samtidigt som han stirrade ut mig.
Sen dess har det hänt flera gånger. Han ser mig och går i nya cirklar precis intill. Jag upplever honom som spritt språngande.
Det kan jag tänka mig. Jag har varit där någon afton, och då har han varit där, och även så geishan.
Man undrar så mycket över dessa. Han går fram och tillbaka hela dagen, och geishan är där när det stänger.... Säljer hon sig, eller är det bara tokigheter?
Rent allmänt verkar det vara en dålig plats för knullkontakt.
Man hade så gärna velat prata med dem, men man vill inte bjuda in tokstollar i hemmet.