2021-09-13, 20:49
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Var bilen din gratis också om vi bortser från pengarna du betalade?

???!!?
Citera
2021-09-13, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vaccinet är gratis för den enskilde. Vet inte vad du svamlar om. Jag betalade inte ett öre när jag fick mina två sprutor.

Du har betalat skatt, du kommer betala mer skatt.
Citera
2021-09-13, 20:50
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Hoppas de väcker tankar till förändring hos de som är skeptiska till vaccin. Bra artikel som visar hur unga som gamla blir sjuka och 300-400 dör om dagen och majoriteten är ovaccinerade och då ångrar sig när de insjuknar ..

Fakta är inget botemedel mot faktaresistens. Snarare tvärtom.
Citera
2021-09-13, 20:51
Medlem
Citat:
Barn svarar bättre på vaccin. Det fungerar sämst på åldringar. Vaccinerade sprider betydligt mindre smitta än ovaccinerade. Det är samtliga experter eniga om.
1. Återigen barns immunsystem är inte färdigutvecklade så vaccinering bör ske med stor försiktighet och varför vaccinera mot något som barn knappt blir sjuka av? För att skydda gammelmormor?
2. Vaccinerade sprider ändock smitta, vilket ni verkar okunniga om eftersom ni får det att låta som om vaccinerade inte smittar.
Citera
2021-09-13, 20:54
Medlem
Citat:
Vaccinet är gratis för den enskilde. Vet inte vad du svamlar om. Jag betalade inte ett öre när jag fick mina två sprutor.
Vi som betalar skatt gör det åt dig så oroa dig inte.
Citera
2021-09-13, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Om några år vet man nog om det verkligen är farligt eller ofarligt.

Men vaccinet har räddat många liv.

Det sägs det, men finns det verkligen belägg för det? Jag tror läkares och sjuksköterskors användande av bättre behandlingar, som inte dödar patienterna längre räddat fler liv, mindre panik för corona och flockimmunitet plus vårt immunsystem såklart.
Citera
2021-09-13, 21:03
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Du har betalat skatt, du kommer betala mer skatt.

För den ENSKILDA, dvs inte kollektivet!
Citera
2021-09-13, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det sägs det, men finns det verkligen belägg för det? Jag tror läkares och sjuksköterskors användande av bättre behandlingar, som inte dödar patienterna längre räddat fler liv, mindre panik för corona och flockimmunitet plus vårt immunsystem såklart.

De flesta covid-patienter som är inlagda på sjukhusen i Sverige är ovaccinerade, trots att majoriteten av befolkningen är vaccinerade.
Citera
2021-09-13, 21:06
Medlem
Citat:
För den ENSKILDA, dvs inte kollektivet!

Vad är det du inte förstår? Tror du att politikerna har tagit några miljarder ur egen ficka och köpt vaccindoserna för att sedan dela ut det som Robin Hood?
Citera
2021-09-13, 21:07
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
1. Återigen barns immunsystem är inte färdigutvecklade så vaccinering bör ske med stor försiktighet och varför vaccinera mot något som barn knappt blir sjuka av? För att skydda gammelmormor?
2. Vaccinerade sprider ändock smitta, vilket ni verkar okunniga om eftersom ni får det att låta som om vaccinerade inte smittar.

Du resonerar som en utvecklingsstörd.
Varför säkerhetsbälte? Man kan ju dö ändå.
Varför röker inte alla? Man kan ju få cancer ändå.
Varför pensionsspara? Man kan ju dö imorgon.

Klart jag är okunnig
Citera
2021-09-13, 21:08
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Vi som betalar skatt gör det åt dig så oroa dig inte.

Skönt att höra.
Citera
2021-09-13, 21:08
Medlem
Två personer på ett äldreboende i Hagfors kommun har dött i sviterna av covid-19 och ytterligare två vårdas på sjukhus. Det rapporterar NWT.

– Det är jättetragiskt, säger Maria Persson, socialchef i Hagfors kommun, till tidningen.

Samtliga av de smittade personerna uppges vara fullvaccinerade.

https://www.expressen.se/gt/stort-coronautbrott-pa-aldreboende-tva-doda/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in