Citat:
Ursprungligen postat av
Uncorruptable
Du visar mig två skyskrapor som brinner helt och hållet och jämför? Fan är du lika efterbliven som de alla andra flashbackare eller vad? Iran har dessutom väldigt låg byggkvalité på sina byggnader, trots att staden är väldigt vacker och västligt orienterad. Brazilien vet jag inte mycket om, har inga fakta kring det förutom det du visade mig att hela byggnaden var övertänd.
Aha, så din regel gällde inte när det brann mycket - man skulle ju annars kunna tänk att byggnaderna borde bli avsevärt mycket lättare då än i WTC7 som främst brann i de nedersta delarna och där den tunga belastande majoriteten av våningsplan alltså inte blev lättare utan istället fortsatte att belasta de försvagade nedre regionerna oavbrutet med samma massa.
Citat:
I USA designades dessa två byggnader med åtanke att klara att bli influgna i med plan utan att rasa, enorma stålkonstruktioner.
Ja och det gjorde de ju också, hade inte bränderna försvagat tornen så hade de antagligen inte kollapsat - de stod ju kvar efter impact..
Men i ärlighetens namn så var tornen dimensionerade att klara impact av ett mindre flygplan i avsevärt lägre hastighet på väg in för landning på Newark Airport – istället fick man stora flygplan med enorma mängder flygfotogen på maxhastighet..