2021-09-13, 10:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Mycket märkliga saker har skett i samband med 9/11 tex wtc7 som gick helt emot fysikens lagar genom att falla i fritt fall, mao helt och hållet utan motstånd genom skador från crashen i dom andra två tornen. Men visst, vissa människor tycker kanske att minneslundar är märkliga företeelser..

Inte genom skador från tornen - genom branden som först gjorde att hela byggnaden kollapsade inuti – det vi såg var i stort sett endast fasaden som föll efteråt.
Byggnaden började kollapsa nerifrån och innan fasaden ens börjar röra på sig kan man se hur penthouse uppe på taket försvinner ner i byggnaden samt följa på fasadens buktning hur penthouset rasar ned – även vissa fönster krossas när detta sker. Först därefter börjar fasaden och det omtalade "fria fallet" - men då fanns just inget motstånd kvar utom själva ytterväggen och rester inuti.

https://youtu.be/6x7UnTnHy7Q
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-09-13 kl. 10:09.
Citera
2021-09-13, 10:07
Medlem
Citat:
Fritt fall innebär 0% motstånd. Oavsett värme, tid samt gravitation så åt det fysiskt omöjligt.

Fast nu kollapsade inget av tornen eller sjuan i fritt fall (mer än några få meter, inte genom hela kollapsen) och det finns klara bevis på det. Bara konspirationsteorier foliehattar tjatar om fritt fall.

Att det för ögat kan upplevas som fritt fall är inget bevis. För mäter man tiden för kollapserna så ser man att de faktiskt går långsammare än fritt fall, och orsaken till det är att kvarvarande underliggande struktur bidrar till att bromsa kollapserna.
Citera
2021-09-13, 10:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Fast nu kollapsade inget av tornen eller sjuan i fritt fall (mer än några få meter, inte genom hela kollapsen) och det finns klara bevis på det. Bara konspirationsteorier foliehattar tjatar om fritt fall.

Att det för ögat kan upplevas som fritt fall är inget bevis. För mäter man tiden för kollapserna så ser man att de faktiskt går långsammare än fritt fall, och orsaken till det är att kvarvarande underliggande struktur bidrar till att bromsa kollapserna.
Jag har mätt tiden och det är fritt fall enligt mig.
Citera
2021-09-13, 10:09
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Författaren är James Corbett och han ser inte konspirationsteoretiker som en organisation, tro mig 🙂

Och han har enligt mig en stor poäng, man bör kunna diskutera tekniska detaljer med t ex flat earthers UTAN att anta att dom är shills.

Om han resonerar på det viset du framställer så ser han det som en organisation, tro mig.

Tekniska detaljer är ju precis det vi "konspiratörer" diskuterar 😅
Senast redigerad av KTM_ 2021-09-13 kl. 10:13.
Citera
2021-09-13, 10:11
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus

Haha okej, jag håller med. Det var inte fritt fall. Skillnaden var 1% från fritt fall..
Citera
2021-09-13, 10:13
Bannlyst
Citat:
Om han resonerar på det viset du framställer så ser han det som en organisation, tro mig.
Jag tog för givet att du kände till James Corbett.
Googla The Corbett Report ifall du är intresserad.
Citera
2021-09-13, 10:14
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Värme, tid och gravitation är det som gör att det börjar rasa från första början.
Ditt upplevda fria fall beror väl isf bara på att underliggande struktur inte orkade stå emot massan som kommer rasande ner.
När något brinner upp så blir det lättare. Branden+all bråte gjorde byggnaden enormt mycket lättare. Att det då helt plötsligt bara skulle ge vika och irl falla ihop som det gjorde är trams självfallet. Men jag skulle säga att vi inte kommer längre. Attentatet är gjort, förövarna kom undan och fel folk (irakier och afghaner och libyer fick sina liv förstörda).
Citera
2021-09-13, 10:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
När något brinner upp så blir det lättare. Branden+all bråte gjorde byggnaden enormt mycket lättare. Att det då helt plötsligt bara skulle ge vika och irl falla ihop som det gjorde är trams självfallet. Men jag skulle säga att vi inte kommer längre. Attentatet är gjort, förövarna kom undan och fel folk (irakier och afghaner och libyer fick sina liv förstörda).

Andra stora byggnader som kollapsat av brand - är de också fake? De borde väl också bara blivit lättare och stått kvar enligt din logik?

Wilton Paes de Almeida i Sao Paolo? https://www.youtube.com/watch?v=boCLAmst1Ig
Plasco Building i Teheran? https://www.youtube.com/watch?v=SCNarzfdp58
Citera
2021-09-13, 10:28
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Jag tog för givet att du kände till James Corbett.
Googla The Corbett Report ifall du är intresserad.

Varför tar du för givet något så befängt?

Tror jag skippar det ändå, för uppenbarligen så förstår du inte själv honom så har svårt att tro att det skulle vara relevant till diskussionen.
Men du får gärna återkomma när/om du själv förstår vad han faktiskt förmedlar..

Mvh //
Citera
2021-09-13, 10:32
Bannlyst
Citat:
Varför tar du för givet något så befängt?

Tror jag skippar det ändå, för uppenbarligen så förstår du inte själv honom så har svårt att tro att det skulle vara relevant till diskussionen.
Men du får gärna återkomma när/om du själv förstår vad han faktiskt förmedlar..

Mvh //
Oj då. Ja ursäkta då.
Han har gjort dom i mitt tycke absolut bästa dokumentärerna om bl a 9/11.
Därför antog jag att du visste vem han var.
Sorry.
Citera
2021-09-13, 10:32
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Andra stora byggnader som kollapsat av brand - är de också fake? De borde väl också bara blivit lättare och stått kvar enligt din logik?

Wilton Paes de Almeida i Sao Paolo? https://www.youtube.com/watch?v=boCLAmst1Ig
Plasco Building i Teheran? https://www.youtube.com/watch?v=SCNarzfdp58
Du visar mig två skyskrapor som brinner helt och hållet och jämför? Fan är du lika efterbliven som de alla andra flashbackare eller vad? Iran har dessutom väldigt låg byggkvalité på sina byggnader, trots att staden är väldigt vacker och västligt orienterad. Brazilien vet jag inte mycket om, har inga fakta kring det förutom det du visade mig att hela byggnaden var övertänd. I USA designades dessa två byggnader med åtanke att klara att bli influgna i med plan utan att rasa, enorma stålkonstruktioner.
Citera
2021-09-13, 10:37
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Oj då. Ja ursäkta då.
Han har gjort dom i mitt tycke absolut bästa dokumentärerna om bl a 9/11.
Därför antog jag att du visste vem han var.
Sorry.

Om du inte vet vad han snackar om så kan du omöjligt veta om det är relevant till diskussionen. Ta reda först på vad han snackar om, återkom sen. Tack o hej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in