2021-09-13, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Med din syn på brott och straff skulle de flesta brottslingar aldrig hamna där de hör hemma, dvs bakom lås och bom...
... ty särskilt när det gäller mord finns ofta inga vittnen eller bevis. Då får man skrapa ihop indicier till en robust kedja utan svaga länkar. Som i det fall vi diskuterar här.
Det finns mycket kvar för dig att läsa i FUP, den saken är klar.
Jag tycker inte att min syn är felaktig.
Det som är felaktig i målet är att rimliga antaganden får inte göras eftersom man är så misstänksam mot HD och SD!
Exempelvis det här att HD påstår att hon åkte förbi BP och det var polisbilar och det såg ut som avspärrad ( med reservation om jag skrev nån detalj fel).
Det låter mycket rimligt för mig att hon skulle dragit slutsatsen att det kanske handlar om LW och att polisen hittad henne i det området.
LW varit försvunnen och det är bara fantasin som kan sätta gränser för vad som har hänt henne.
Hon antar att det handlar om LW och berättar det vidare för SD. Det är inget konstigt med det tycker jag i alla fall.
Fattar inte att vissa kallar det för uteslutet!
Hur kan det vara uteslutet?!
Hon kanske inte berättar det för sin far i bilen vilket är normalt med tanke på omständigheterna.
Pappan är upp i ålder och hon är sjuksköterska (reservation för missuppfattning).
Hon kanske ser en risk med att berättar det i bilden så att pappan inte får problem med hjärtat.
Det här är oxå ett rimligt antagande.
Sammanfattningsvis kan man inte säga att HD utom rimligt tvivel har hittat på historien.
Citera
2021-09-13, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Återkommer för jag erinrade mig att SD även nämner x 2 att HD blir uppringd, nåt om en ev mellanled och pratar även om hennes mor som kan ha sagt det till honom.

MT: Jag är tämligen säker på att ingen av oss lämnade sommarstugan någonting första dagarna förrän vi liksom hade ärende in vi hade varit vakna i fyra dygn så vi .. vi sov .. typ drack kaffe .. eh .. ja nej men det där känns bekant.. Hanna blir uppringd och då fick hon det.hon hade fått reda på att det var Lena.
FL 1: Så det var Hanna som berätta det för dig?
MT: Det borde det absolut ha varit. Ah.
FLI: Det borde det ha varit.
MT: Mm ..
FL2: Vad berätta hon då?
MT: Jag minns inte jag tror att hon berätta att hon skulle in på förhör men .. nej jag minns
inte så mycket.
FL 1: När hon säger det är ni tillsammans då?
MT: Vet inte .. det kan ha varit nån familjemedlem emellan.. (ohörbart)
FL 1: Förlåt, nu förstod inte jag?
MT: Det kan ha varit (harklar sig) det är inte helt säkert att det är hon som har sagt det direkt men hon kan ha sagt det till sin mamma som har sagt det till mig eller så det.. jag
minns det inte, jag minns bara att jag fick reda på .. Hanna skulle in på förh ...
FL I: Och vad är det du fick veta då egentligen?
MT: Att Hanna skulle på förhör.
FLJ: Ah?
MT: Och att hon hade fått reda på på telefon att det var Lena man hade hittat.
FL 1 : Att det var Lena man hade hittat.det var så ..
MT: Mm.
FL 1: Det .. så var informationen?
MT: Mm."

Hanna blir uppringd…
HD berättade för sin mamma som berättade för mig…

Killen med koll.

Här sitter han ju bara och bullshitar. Vad ska man tro är sant? Han som stod LW så nära borde veta:

Vem som berättade.
Var den personen fick informationen.

Det ska liksom bara vara inpräntat i hjärnan på honom att aldrig glömma.
Ett så dramatiskt besked.

Han borde ju även veta att LW inte hittades innan HD:s förhör kan man tycka.
Citera
2021-09-13, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Jag tycker inte att min syn är felaktig.
Det som är felaktig i målet är att rimliga antaganden får inte göras eftersom man är så misstänksam mot HD och SD!
Exempelvis det här att HD påstår att hon åkte förbi BP och det var polisbilar och det såg ut som avspärrad ( med reservation om jag skrev nån detalj fel).
Det låter mycket rimligt för mig att hon skulle dragit slutsatsen att det kanske handlar om LW och att polisen hittad henne i det området.
LW varit försvunnen och det är bara fantasin som kan sätta gränser för vad som har hänt henne.
Hon antar att det handlar om LW och berättar det vidare för SD. Det är inget konstigt med det tycker jag i alla fall.
Fattar inte att vissa kallar det för uteslutet!
Hur kan det vara uteslutet?!
Hon kanske inte berättar det för sin far i bilen vilket är normalt med tanke på omständigheterna.
Pappan är upp i ålder och hon är sjuksköterska (reservation för missuppfattning).
Hon kanske ser en risk med att berättar det i bilden så att pappan inte får problem med hjärtat.
Det här är oxå ett rimligt antagande.
Sammanfattningsvis kan man inte säga att HD utom rimligt tvivel har hittat på historien.

Och denne ålderman skickade de upp på taket för att rensa skorstenen?

Läs på lite mer och kom in i matchen!
Citera
2021-09-13, 08:11
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hanna blir uppringd…
HD berättade för sin mamma som berättade för mig…

Killen med koll.

Här sitter han ju bara och bullshitar. Vad ska man tro är sant? Han som stod LW så nära borde veta:

Vem som berättade.
Var den personen fick informationen.

Det ska liksom bara vara inpräntat i hjärnan på honom att aldrig glömma.
Ett så dramatiskt besked.

Han borde ju även veta att LW inte hittades innan HD:s förhör kan man tycka.

Jag har väldigt svårt att första vad SD menar. Kronologin stämmer så klart inte, men jag tänker att han kanske uttryckte sej luddigt, och att det var ”den dagen då HD skulle på förhör” som hon blivit uppringd. Det skulle kunna betyda ”dagen då HD var på förhör”. Jag tolkade det, välvilligt, som att det inte betydde att hon blivit uppringd innan förhöret.
Men fan vet vad han egentligen säger

Jag skulle nästan kunna tro att det eventuellt (ingen osäkerhet där inte 😁 ) gått via BA ändå, eftersom SD faktiskt hintar om det i ett annat förhör.
Citera
2021-09-13, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag har väldigt svårt att första vad SD menar. Kronologin stämmer så klart inte, men jag tänker att han kanske uttryckte sej luddigt, och att det var ”den dagen då HD skulle på förhör” som hon blivit uppringd. Det skulle kunna betyda ”dagen då HD var på förhör”. Jag tolkade det, välvilligt, som att det inte betydde att hon blivit uppringd innan förhöret.
Men fan vet vad han egentligen säger

Jag skulle nästan kunna tro att det eventuellt (ingen osäkerhet där inte 😁 ) gått via BA ändå, eftersom SD faktiskt hintar om det i ett annat förhör.

Ja jag instämmer i att han kan ha menat att det var dagen hon skulle in på förhör mer än att uttalandet kom innan hon skulle in på förhör.

BA är inte en omöjlig kandidat nej till första mottagare av byskvallret. Hur var det nu var hon i Lundby eller Folketorp när HD förhördes eller hur var det?
Citera
2021-09-13, 09:44
Avslutad
Citat:
Ja jag instämmer i att han kan ha menat att det var dagen hon skulle in på förhör mer än att uttalandet kom innan hon skulle in på förhör.

BA är inte en omöjlig kandidat nej till första mottagare av byskvallret. Hur var det nu var hon i Lundby eller Folketorp när HD förhördes eller hur var det?
Vem vet, det fanns/finns 4 boplatser att välja mellan..
Citera
2021-09-13, 10:50
Medlem
Citat:

Det är väl ingen som vet riktigt var dessa tre befinner sig när HD är på sitt förhör (annat än att det var SOA som stod för skjutsen).

Kanske de åkte till stan gemensamt, SD ev avsläppt vid Mediamark (började bli trött på att vara isolerad på landet), BA/SOA åkte hem till Lundby under tiden HD var på sitt förhör. SOA åkte för att hämta HD vid polishuset, BA kvar i Lundby under tiden, sen till Mediamark för att hämta upp SD... åter till Folketorp.

Någonstans där i tiden fick SOA/BA reda på att LW var funnen (av en polisvän).

Tankar/spekulationer så klart från min sida.
Citera
2021-09-13, 10:50
Medlem
Citat:
Jo, men det är sin mor hon ringer mer frekvent så han skickas nog ut från Headquarter. 😂
https://shop.jakt.se/product-images/L/victorinox-fickkniv-huntsman-0.jpg

Inte kronologiskt som det ser ut. Hon får en s.k förklaringsbörda i folkdomstolen.
Ergo. Hon lägger till en ny förklaring.

En sak är säker - det här fallet kommer fortsätta diskuteras i denna tråd i evigheter - så länge HDs eventuella roll i denna sorgliga soppa inte utreds ordentligt. Hon kom alldeles för lätt undan obekväma frågor med sina ständigt underliggande hot om nervösa sammanbrott, som ingen vågade ta ansvar för att vara orsaken till.

Man kan lätt få en känsla av att något mycket viktigt fattas i fallet.

Däremot tycker jag inte att det nödvändigtvis måste vara något skumt med att HD/SOA visste att Lena hade hittats. Vare sig det gäller att en polis kvittrade om detta. Eller att de drog slutsatsen själva att allt hallabalo under förhöret och avspärrningsbanden gällde att Lena hade hittats.
Senast redigerad av zilvereko 2021-09-13 kl. 11:15.
Citera
2021-09-13, 10:52
Medlem
Citat:

■ Har hunnit lyssna på Sv*n (HDs pappa) oxå. Det första intrycket var att den här gubben försöker vara så sannfärdig och uppriktig så möjligt.
Han är så ärlig som man kan vara som vittne.
I slutet av förhöret kommer ett par underliga frågor som gör honom tveksam om han ska fortsätta att säga som det var.
Fråga 1- från målsägarbiträdet om att varför han var uppe på taket och sota? Varför SD inte var på taket? och om han har intyg att sota ?!!
Man kan ha full förståelse för den misstänkte att inte visa sig på taket och sota eftersom grannarna kan bli ännu mer misstänksamma och fråga sig: vad han håller på med nu då.
Om man har gått kursen för sotning som vissa kommuner begär och skaffat sig tillstånd att sota egen fastighet då kan man delegera en viss arbetsmoment till en person som hjälper till.
Den hjälpsamma personen behöver inte alls gått samma procedur för utbildning utan det är upp till tillståndshavaren att bestämma vem han vill delegera arbetsuppgiften till. Tillståndshavaren måste se till att personen har tillräcklig kunskap för att genomföra arbetsmomentet.
Så att säga frågan om har du tillstånd att sota är vilseledande fråga.
Fråga 2 igen från målsägaren: tycker du att det är rättfärdig att säga att ”alla begår ett misstag” medan SD har bedragit din dotter i sex år.
En sån fråga hat knappast med mordfallet att göra då förstår jag inte varför den ställs överhuvudtaget.
Den personliga uppfattningen att alla kan begå ett misstag är subjektiv och den kan gälla både för utdragna misstag så väl för kortvariga misstag.
Någon kategorisk imperativ definition för
hur kortvarig ett misstag ska vara för att vara berättigad för förlåtelse finns inte.
Fråga nr 2 är oxå provocerande vilket kan påverka vittnesmålet negativt.

■ St*fan Davidss*n inledde en otrohetsaffär med L*na Wesstr*m och sålunda gick sin maka HD bakom ryggen.

■ Detta handlade inte om någon enstaka tillfällighet ifrån St*fan Davidss*n sida.

■ St*fan Davidss*n hade sin otrohetsaffär bakom ryggen på sin maka HD under drygt 6 års tid.

■ Under tiden som otrohetsaffären pågick, så ljög St*fan Davidss*n för sin maka HD kontinuerligt likt en häst galopperar.

■ Detta visste Páter SOA mycket väl om, trots det, tog han parti för St*fan Davidss*n, och till råga allt sålunda gick emot sin egen dotter då Páter SOA uttryckte sig.

■ Citat Pátrer SOA: "Ja, alla kan väl begå ett
misstag ❗... slut citat/

■ Jo då Páter SOA, "Rätt skall vara Rätt"

■ Pátrer SOA utnämnde sig själv till sotarmästare under Fredagen den 25 Maj 2018 och steg upp på St*fan Davidss*n:s hustak och satte igång en toksotning med sin fulla kraft, detts skedde under tiden som Storstädnings-initiativ-tagarinnan HD tokskurade St*fan Davidss*n:s golvbrunn.

■ Mycket märkligt var, att den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD glömde bort att tokskura St*fan Davidss*n:s tvättmaskin mitt i den då pågående storstädningen

■ Pátrer SOA och den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD, var en mycket egendomlig storstädar-duo.

■ @Lars48, du får nog ta och titta lite närmare på just den här biten, sålunda kanske du kommer att kunna förstå saker och ting lite bättre än vad du just nu gör.

■ @Lars48, "Rätt skall vara Rätt"

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-09-13 kl. 10:54.
Citera
2021-09-13, 10:53
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Har hunnit lyssna på Sv*n (HDs pappa) oxå. Det första intrycket var att den här gubben försöker vara så sannfärdig och uppriktig så möjligt.
Han är så ärlig som man kan vara som vittne.
I slutet av förhöret kommer ett par underliga frågor som gör honom tveksam om han ska fortsätta att säga som det var.
Fråga 1- från målsägarbiträdet om att varför han var uppe på taket och sota? Varför SD inte var på taket? och om han har intyg att sota ?!!
Man kan ha full förståelse för den misstänkte att inte visa sig på taket och sota eftersom grannarna kan bli ännu mer misstänksamma och fråga sig: vad han håller på med nu då.
Om man har gått kursen för sotning som vissa kommuner begär och skaffat sig tillstånd att sota egen fastighet då kan man delegera en viss arbetsmoment till en person som hjälper till.
Den hjälpsamma personen behöver inte alls gått samma procedur för utbildning utan det är upp till tillståndshavaren att bestämma vem han vill delegera arbetsuppgiften till. Tillståndshavaren måste se till att personen har tillräcklig kunskap för att genomföra arbetsmomentet.
Så att säga frågan om har du tillstånd att sota är vilseledande fråga.
Fråga 2 igen från målsägaren: tycker du att det är rättfärdig att säga att ”alla begår ett misstag” medan SD har bedragit din dotter i sex år.
En sån fråga hat knappast med mordfallet att göra då förstår jag inte varför den ställs överhuvudtaget.
Den personliga uppfattningen att alla kan begå ett misstag är subjektiv och den kan gälla både för utdragna misstag så väl för kortvariga misstag.
Någon kategorisk imperativ definition för
hur kortvarig ett misstag ska vara för att vara berättigad för förlåtelse finns inte.
Fråga nr 2 är oxå provocerande vilket kan påverka vittnesmålet negativt.
Du är så gullig när du försöker tänka och använda ord du inte förstår
Citera
2021-09-13, 11:14
Medlem
Citat:
Jo, men det är sin mor hon ringer mer frekvent så han skickas nog ut från Headquarter. 😂
https://shop.jakt.se/product-images/L/victorinox-fickkniv-huntsman-0.jpg

Inte kronologiskt som det ser ut. Hon får en s.k förklaringsbörda i folkdomstolen.
Ergo. Hon lägger till en ny förklaring.

Bilden:
Ja, SOA verkar vara den mänskliga varianten aav den schweiziska arme'kniven, såsom han råddar hit och dit.
Citera
2021-09-13, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ St*fan Davidss*n inledde en otrohetsaffär med L*na Wesstr*m och sålunda gick sin maka HD bakom ryggen.

■ Detta handlade inte om någon enstaka tillfällighet ifrån St*fan Davidss*n sida.

■ St*fan Davidss*n hade sin otrohetsaffär bakom ryggen på sin maka HD under drygt 6 års tid.

■ Under tiden som otrohetsaffären pågick, så ljög St*fan Davidss*n för sin maka HD kontinuerligt likt en häst galopperar.

■ Detta visste Páter SOA mycket väl om, trots det, tog han parti för St*fan Davidss*n, och till råga allt sålunda gick emot sin egen dotter då Páter SOA uttryckte sig.

■ Citat Pátrer SOA: "Ja, alla kan väl begå ett
misstag ❗... slut citat/

■ Jo då Páter SOA, "Rätt skall vara Rätt"

■ Pátrer SOA utnämnde sig själv till sotarmästare under Fredagen den 25 Maj 2018 och steg upp på St*fan Davidss*n:s hustak och satte igång en toksotning med sin fulla kraft, detts skedde under tiden som Storstädnings-initiativ-tagarinnan HD tokskurade St*fan Davidss*n:s golvbrunn.

■ Mycket märkligt var, att den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD glömde bort att tokskura St*fan Davidss*n:s tvättmaskin mitt i den då pågående storstädningen

■ Pátrer SOA och den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD, var en mycket egendomlig storstädar-duo.

■ @Lars48, du får nog ta och titta lite närmare på just den här biten, sålunda kanske du kommer att kunna förstå saker och ting lite bättre än vad du just nu gör.

■ @Lars48, "Rätt skall vara Rätt"

Mvh/JM.

Punkt nr 9:

Avsiktligt glömde att torka bort blodfläcken? Elller vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in