2021-08-29, 01:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Händer ofta att folk spelar när de är sjuka eller halvskadade. Behöver ju inte vara värsta influensan. Hursomhelst, det är bara spekulationer, och självklart är det bättre att lämna WO om man är allvarligt sjuk.

Ivashka är för övrigt ännu en spelare som verkar bryta igenom väldigt sent. Är 27. Var väl mest på Challengertouren upp till nu.

Ja då behöver inte Mikael sälja racken på tradera än utan kan fortsätta "slita". Om han inte fortsätter spela när han är sjuk då, då blir han inte långvarig.
Citera
2021-08-29, 04:58
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Skönt med lite vintage Homer där, men jag kan ju inte direkt säga att jag ser likheten med Ilya "If you want me to shit on court I can do it" Ivashka. Dricker han också crab juice?

Nä, det var väl mest namnet. Fler än jag tycks ha problem med det. Fast inte lika stora problem som Ymer hade med spelet, jisses, 0-6 2-6
Citera
2021-08-29, 09:33
Medlem
Har sett i några matcher där det verkar som att MY tror att det räcker att ställa in skorna på banan, i nattens match, mot Ruud för någon vecka sedan Mikael hade väl matchboll i andra set men totalt uträknad i tredje och har sett liknande inträffa tidigare

Om orken tryter eller han anser sig chanslös eller har ont men bästa sparringen för sin utveckling måste väl vara att fajtas med duktiga spelare på touren
Citera
2021-08-29, 20:54
Medlem
Vad är svårast: byta från tvåhandsbackhand eller tvärtom?

Hej.

Vad är svårast och varför? Att byta från tvåhand till enhand eller tvärtom? Självfallet pratar vi tennis.

/ Ernst
Citera
2021-09-02, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirchsteiger57
Hej.

Vad är svårast och varför? Att byta från tvåhand till enhand eller tvärtom? Självfallet pratar vi tennis.

/ Ernst

Antar att vi pratar om backhand?
Enhand till tvåhands skulle jag tippa är svårare.
Tvåhands är en så himla onaturlig rörelse och man kommer så nära bollen när man skall slå.
Sen har väl nästan alla någorlunda vana av enhandsbackhand då man kört det i samband med sin slice.

Mycket möjligt kan det vara tvärtom då axeln nog belastas mer i en enhands.

Så teknikmässigt är nog 1-2 medans styrkemässigt tvärtom.
Citera
2021-09-09, 11:51
Medlem
Förtjänar väl nästan en egen tråd, men kom att tänka på Federer/Nadal/Djokovic, nu när Djokovic är i semi i US Open och har chans att ta sin 21:a Grand Slam-titel. Jag har väl inte följt tennis så värst aktivt senaste 10 åren kanske, men minns hur det förr pratades om Federer som den bästa genom alla tider. Sedan kom Nadal ikapp, och ett tag senare även Djokovic. Man kan ju undra lite hur många titlar de kommit upp i om de inte hade varit samtida.

Det jag ville diskutera främst var väl egentligen om det ändå går att argumentera för att Federer är den bäste? Eller Nadal? Att det kanske är skador eller något som hindrat dem. Har väl själv inga starka åsikter i frågan, mer än att det är kul att göra jämförelser.
Citera
2021-09-09, 13:09
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Förtjänar väl nästan en egen tråd, men kom att tänka på Federer/Nadal/Djokovic, nu när Djokovic är i semi i US Open och har chans att ta sin 21:a Grand Slam-titel. Jag har väl inte följt tennis så värst aktivt senaste 10 åren kanske, men minns hur det förr pratades om Federer som den bästa genom alla tider. Sedan kom Nadal ikapp, och ett tag senare även Djokovic. Man kan ju undra lite hur många titlar de kommit upp i om de inte hade varit samtida.

Det jag ville diskutera främst var väl egentligen om det ändå går att argumentera för att Federer är den bäste? Eller Nadal? Att det kanske är skador eller något som hindrat dem. Har väl själv inga starka åsikter i frågan, mer än att det är kul att göra jämförelser.

Du behöver inte bläddra tillbaka jättelångt i tråden för att hitta en hel i detta ämne. Ofta välskrivet och informativt, dessutom
Citera
2021-09-09, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Du behöver inte bläddra tillbaka jättelångt i tråden för att hitta en hel i detta ämne. Ofta välskrivet och informativt, dessutom
Japp, hittade litegrann nu efter att ha bläddrat tillbaka ett 20-tal sidor. Synd bara att sökfunktionen strejkar för tillfället.
Citera
2021-09-09, 14:14
Bannlyst
Stockholm Open har en jättechans i år att dra till sig några stora fiskar då turneringen spelas 7-13 november och bara krockar med "Next Gen"-finalen i Milano. Zverev är redan klar, men SO ska tydligen gå ut med några stora namn i morgon. Borde ju bli fullt hus också nu när restriktionerna släpps.
Citera
2021-09-10, 15:16
Bannlyst
Dagens stora "player announcement" blev alltså Denis Shapovalov, ingen man går igång på direkt. Men de kanske har fler på ingång.
Citera
2021-09-12, 23:46
Avstängd
abandoftrusts avatar
Ser mörkt ut för Djocovid fick turen att bli jämn i slams iaf. Dags att pensionera sig nu och låta ungdomarna ta över han har gjort sitt den gamle serben. Härligt att ryssen stod i över 3 gånger med. Bättre än bankränta och vart taget
Citera
2021-09-13, 00:18
Avstängd
abandoftrusts avatar
Han undvek en bagel iaf, inga dommar hot eller kastade rackets eller shortryckningar är det samme serb diva (Geten har 3-0 inbördes mellan ryssen) Låter ej sänka sig till den nivån att ungdomarna ska få hans skalp. Slakt match iaf. Gött ☀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in