2021-09-12, 18:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money2spend
”Bemött”? Svarar du på frågor på en presskonferens eller?

Det finns inga bortförklaringar som man kan sälja kring det här. Media fuckade upp sin uppgift. Scriptet fungerande inte när det blev tvunget att skrivas om under dagen p.g.a. teknikstrulet med demoleringen av WTC7.

Ok - ”förklarat” då om det passar bättre.
Finns inget underligt alls med det där om du tar reda på vad som faktiskt hände…
Citera
2021-09-12, 18:33
Medlem
Money2spends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ok - ”förklarat” då om det passar bättre.
Finns inget underligt alls med det där om du tar reda på vad som faktiskt hände…
Förklarat? Du har copy pastat den officiella bortförklaringen. Det är inte att förklara, det är att copy pasta den officiella bortförklaringen.

Jag vet vad man säger ”faktiskt hände” men nu är det så här va att jag inte behöver någons filtrering av verkligheten, jag har sinnen och en egen hjärna att tolka dessa sinnens intryck med

They royally fucked up. Punkt.
Citera
2021-09-12, 18:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Förklarat? Du har copy pastat den officiella bortförklaringen. Det är inte att förklara, det är att copy pasta den officiella bortförklaringen.

Jag vet vad man säger ”faktiskt hände” men nu är det så här va att jag inte behöver någons filtrering av verkligheten, jag har sinnen och en egen hjärna att tolka dessa sinnens intryck med

They royally fucked up. Punkt.

Jaså har jag det? Då får du gärna visa var jag copypastat den ifrån. Jag har hållit på med det här jävla ämnet i åratal och samlat in material - nuförtiden copypastar jag nästan uteslutande mina egna tidigare inlägg som byggts upp med mer information genom åren.

Men oavsett det så är det en fullt hållbar förklaring på vad som hände..

En naturlig fråga är ju - om ”de” hade planerat att kollapsa WTC7, varför i hela friden skulle ”de” i sådant fall ha berättat det för journalister (eller någon alls) i förväg?

En annan fråga: har du själv och helt oberoende av källor forskat fram alla påståenden du gjort i tråden? Eller lever du inte som du lär?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-09-12 kl. 18:43.
Citera
2021-09-12, 18:42
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Jaså har jag det? Då får du gärna visa var jag copypastat den ifrån. Jag har hållit på med det här jävla ämnet i åratal och samlat in material - nuförtiden copypastar jag nästan uteslutande mina egna tidigare inlägg som byggts upp med mer information genom åren.

En naturlig fråga är ju - om ”de” hade planerat att kollapsa WTC7, varför i hela friden skulle ”de” i sådant fall ha berättat det för journalister (eller någon alls) i förväg?

Va bra att du har en databas så slipper jag söka på hur snabbt man visste att det var Bin Laden som låg bakom. Hur fort gick det egentligen?
Citera
2021-09-12, 18:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Va bra att du har en databas så slipper jag söka på hur snabbt man visste att det var Bin Laden som låg bakom. Hur fort gick det egentligen?

Ingen aning - det har jag aldrig bekymrat mig med att fundera på, men jag skulle säga närmast minustid - de hade ju redan grava problem med Bin Laden och hans organisation så de verkar närmast ha förutsatt att han låg bakom det hela när de väl fick fram kaparnas identitet..
Citera
2021-09-12, 18:45
Medlem
Ursprungligen postat av Urbizzo
Den tredje byggnaden nämns aldrig.
Den sjunker ihop fullständigt som ett korthus - på eftermiddagen. Utan anledning. - för den var inte träffad.

Den byggnaden hade en särställning - där fanns federala myndigheter, som sysslade med utredningar. Att tysta dessa utredningar tror jag var syftet att sänka den byggnaden.
Dessutom en extra förstärkt byggnad Med egen elförsörjning som även innehöll borgmästarkontor. En säkerhetsbyggnad.

Men det var så mycket annat som var skumt - Det rapporterades om ett flygplan som flugit in i Pentagon, men där råkar befinna sig en journalist som gör ett reportage direkt på platsen - och han säger att det har inte störtat något flygplan där. Inga vingar flygplanskropp.
Nej den händelsen - som ledde till Irak-kriget, den är skapad. Precis som Italiens president säger den är!
Så det är därför Wtc 7 - inte nämns - för då skulle folk få reda på sanningen!

Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Du får inte glömma att USA befann sig i en ekonomisk bubbla, en situation som i princip fortfarande råder där man kan satsa på att börsen ska crasha. Precis som väntat när börsen crasha fanns det miljard belopp att hämta ut, win win win situation helt enkelt.

Det är bra att se alla möjliga samband.
Ekonomin har också betydelse. Särskilt i USA där ekonomin genomsyrar allting.

Det lär ha varit så att försvarsdepartementet hade ett EEENORMMT underskott - som höll på att redovisas för den 10 sept - och beloppet var astronomiskt - Och denna påstådda flygplans krasch skulle ha medfört att denna skuld blivit avskriven. jag har inte kollat upp det - men skulden var så stor som 2,3 biljoner dollar. 2 300 000 000 000 dollar (c:a 20 000 000 000 000 = 20 biljoner kr)
Citera
2021-09-12, 18:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Den tredje byggnaden nämns aldrig.
Den sjunker ihop fullständigt som ett korthus - på eftermiddagen. Utan anledning. - för den var inte träffad.

Den byggnaden hade en särställning - där fanns federala myndigheter, som sysslade med utredningar. Att tysta dessa utredningar tror jag var syftet att sänka den byggnaden.
Dessutom en extra förstärkt byggnad Med egen elförsörjning som även innehöll borgmästarkontor. En säkerhetsbyggnad.

Men det var så mycket annat som var skumt - Det rapporterades om ett flygplan som flugit in i Pentagon, men där råkar befinna sig en journalist som gör ett reportage direkt på platsen - och han säger att det har inte störtat något flygplan där. Inga vingar flygplanskropp.
Nej den händelsen - som ledde till Irak-kriget, den är skapad. Precis som Italiens president säger den är!
Så det är därför Wtc 7 - inte nämns - för då skulle folk få reda på sanningen!

Det är bra att se alla möjliga samband.
Ekonomin har också betydelse. Särskilt i USA där ekonomin genomsyrar allting.

Det lär ha varit så att försvarsdepartementet hade ett EEENORMMT underskott - som höll på att redovisas för den 10 sept - och beloppet var astronomiskt - Och denna påstådda flygplans krasch skulle ha medfört att denna skuld blivit avskriven. jag har inte kollat upp det - men skulden var så stor som 2,3 biljoner dollar. 2 300 000 000 000 dollar (c:a 20 000 000 000 000 = 20 biljoner kr)

Läser du aldrig i trådar innan du postar? Det där diskuterades för mindre än 2 timmar sedan..
Citera
2021-09-12, 18:51
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ingen aning - det har jag aldrig bekymrat mig med att fundera på, men jag skulle säga närmast minustid - de hade ju redan grava problem med Bin Laden och hans organisation så de verkar närmast ha förutsatt att han låg bakom det hela när de väl fick fram kaparnas identitet..

Vilken tur att passen från förövarna i praktiken ramlade rätt i knäna på dem nått kvarter bort mitt bland rasmassorna...
Whatever jag ska inte ifrågasätta annat än det jag varit inne på tidigare...orka
Citera
2021-09-12, 18:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Vilken tur att passen från förövarna i praktiken ramlade rätt i knäna på dem nått kvarter bort mitt bland rasmassorna...
Whatever jag ska inte ifrågasätta annat än det jag varit inne på tidigare...orka

Nu gick man knappast på de upphittade passen för att identifiera kaparna - det var nog enklare att titta på passagerarlistor och biljettbokningar.. (man samlade för övrigt in mängder av id- handlingar och pass i rasmassorna - papper krossas ju inte på samma sätt som hårda materiel)
Citera
2021-09-12, 19:29
Medlem
Money2spends avatar
Citat:

Det är en hyfsat rimlig förklaring, officiella lögner brukar hålla sig inom rimligt avstånd från vad som är verkligt, men den känns fel för mig och då är det fel. Min känsla är aldrig fel.
Citat:
För att kunna livesända när det sker såklart. Det här var ju årtusendets show dom planerat för i årtionden.

Synd bara att Reuters fuckade upp sina memos.
Citat:
En annan fråga: har du själv och helt oberoende av källor forskat fram alla påståenden du gjort i tråden? Eller lever du inte som du lär?
Jag har såklart precis som du copy pastat fritt ur minnet men använt en trovärdigare källa än du, medmänniskor som söker sanning där vi vet att media och myndigheter ljuger för oss.

Det är det som gör att ditt grindvaktande aldrig biter på någon, eftersom det är officiella lögner mot riktiga människors delade intuition.
Citera
2021-09-12, 19:55
Medlem
Money2spends avatar
Citat:

Det hela berodde ju på att allt var bokförts i en massa separata datasystem som inte balanserades mot varandra - så hade man någonsin haft det samlat på en plats (som påståendet om backup i WTC eller en dator i Pentagon gör gällande) så hade ju beloppet aldrig uppstått från första början.

Edit: Rumsfeld’s citat i lite mer sammanhang:
We are, as they say, tangled in our anchor chain. Our financial systems are decades old. According to some estimates, we cannot track $2.3 trillion in transactions. We cannot share information from floor to floor in this building because it's stored on dozens of technological systems that are inaccessible or incompatible.
Exakt, transaktionerna fanns, med backup, men inte ihopkopplade och när, fråga om när, när någon skulle börjat gräva i det så skulle det bli uppenbart att man förskingrar skattebetalarnas pengar.

Det är uppenbart att man visste att det skulle komma fram att man transaktionerat bort 2.3 biljoner av skattebetalarnas pengar och planen för att att de aldrig skulle få reda på vart var att begrava allt material - Pentagon, och kopiorna - WTC7.

Det djärva är att man kör den vanliga satanistiska ”in your face, we need to tell you and we did” -karmamanövern genom att avsiktligen avslöja det dagen innan man planerat att förstöra bevisen.
Citera
2021-09-12, 20:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
För att kunna livesända när det sker såklart. Det här var ju årtusendets show dom planerat för i årtionden.
Borde inte fler av alla tv-kameror som befann sig på plats ha tokbevakat wtc7 om de var förvarnade om att/när det skulle kollapsa? Det är ju dessvärre väldigt dåligt med filmer av själva kollapsen.

Citat:
Synd bara att Reuters fuckade upp sina memos.

Borde inte fler ha sagt samma som BBC om det var en nyhetsbyrå som Reuter som gick ut med en felaktighet?

Citat:
Jag har såklart precis som du copy pastat fritt ur minnet men använt en trovärdigare källa än du, medmänniskor som söker sanning där vi vet att media och myndigheter ljuger för oss.
Aha, vet vi det..

Citat:
Det är det som gör att ditt grindvaktande aldrig biter på någon, eftersom det är officiella lögner mot riktiga människors delade intuition.
Jag är inte helt säker på att fullt så många som du verkar tro väljer konspirationssiter och intuition före fakta, men det får stå för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in