2021-09-12, 16:06
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Så bra då! verkar inte vara fysiskt sjuk då. Kanske schizofren de brukar skriva långa ej sammanhängande historier.
Tvivlar på att han är schizofren, men jag kan förstås ha fel?
Finns ju så pass bra läkemedel att hålla denna sjukdom i schack, såvida han inte har en
svårbehandlad variant.
Citera
2021-09-12, 16:10
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Egentligen inte så märkligt. Min mamma var i ett liknande tillstånd som CL verkar vara och bara ett par år äldre. Hon hade god man, hemtjänst och hemsjukvård.
Jag hade många samtal med psykvården + socialtjänst och dom förklarade för mig att det aldrig går att tvinga någon till ett boende, personen måste vilja det själv. Min mamma vägrade boende trots att hon i slutet varken kunde äta el duscha själv.
Du har så rätt.
Sen vet man ju hur svårt det är att tvångsvårda någon nu för tiden.

Men om det stämmer som skrivits i tråden att han är utåtagerande, hotfull mot personalen, är det ändå lite konstigt att han bor själv?
Citera
2021-09-12, 16:24
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
För egen del känns det mer sannolikt att det var 2 personer inblandade i försvinnandet. Men det går givetvis inte att utesluta att CL kan ha varit ensam.
Med tanke på att CL var en så pass udda enstöring ligger det nära till hands att misstänka att om han nu var med någon den aktuella kvällen kan det ha varit en närstående och då finns det endast ett alternativ, dvs den 2 år äldre brodern. Tänker då även på det tighta bandet mellan gärningsmännen som GW pratar om i sin teori som gör att "hemligheten" har kunnat bevaras i alla dessa år, det skulle kunna handla om blodsband.

Finns det några uppgifter på att CL hade ett tight band till sin bror?
Citera
2021-09-12, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adenise
Ma*tin Ka*l-E*ik Långst*öm

Han har inget med detta att göra. Som jag minns honom så var politiskt engagerad och ambitiös i skolan. Var han inte med i elevrådet på Vadsbo eller möjligen även ordförande? Läste E. Han dog i en bilolycka, de var två stycken, på väg hem från typ en politisk träff eller liknande.
Citera
2021-09-12, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Du har så rätt.
Sen vet man ju hur svårt det är att tvångsvårda någon nu för tiden.

Men om det stämmer som skrivits i tråden att han är utåtagerande, hotfull mot personalen, är det ändå lite konstigt att han bor själv?

Ja, tyvärr är det så 😔.
Fast det var min mamma också. Hon var bipolär och pendlade mellan att vara aggressiv till att vara deprimerad och ville dö men ingen kunde göra något eftersom hon tyckte att hon klarade sig själv och blev bara arg när jag tjatade om boende.
Citera
2021-09-12, 16:34
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Finns det några uppgifter på att CL hade ett tight band till sin bror?

Om CL och brodern hade ett tight band vid tidpunkten för försvinnandet dvs för 30 år sedan vet jag inte. Men det kan givetvis inte uteslutas. Blodsband inom en familj är oftast väldigt starka även om man inte är "bästa vänner".
Citera
2021-09-12, 16:35
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Ja, tyvärr är det så 😔.
Fast det var min mamma också. Hon var bipolär och pendlade mellan att vara aggressiv till att vara deprimerad och ville dö men ingen kunde göra något eftersom hon tyckte att hon klarade sig själv och blev bara arg när jag tjatade om boende.

Ja, du kan inte ha haft det lätt som anhörig.😓

Om denna C.L har någon slags autism, kan det vara ärftligt?
Verkar som han i tidig ålder varit udda?
Citera
2021-09-12, 16:37
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Om CL och brodern hade ett tight band vid tidpunkten för försvinnandet dvs för 30 år sedan vet jag inte. Men det kan givetvis inte uteslutas. Blodsband inom en familj är oftast väldigt starka även om man inte är "bästa vänner".
Dessutom, kan han ha känt ett behov att skydda sin psykiskt svagare bror?
Senast redigerad av rubin22 2021-09-12 kl. 16:50.
Citera
2021-09-12, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonzaiMannen
Lite fakta och lite rykten:

Jag har pratat med ett par personer som känner till Claes nuvarande situation.
Claes är psykiskt sett helt borta. Ena minuten tror han på allvar att han är från en annan planet och den andra svamlar han om annat. Han kan mycket väl ha erkänt mord på HA oavsett om han är skyldig eller ej. Skulle man fråga honom om Kennedymordetr så är det inte omöjligt att han erkänner det också, så det kan ju förklara advokat Berners uttalande på frågan hur klienten ställde sig till anklagelserna ”ni lär förstå varför lite längre fram”, samt förklarar varför häktningsförhandlingen drog ut så på tiden.

Claes skriver en massa rappakalja också. Långa brev på flera sidor med osammanhängande text.
Ett brev som suttit uppsatt på en vägg ska ha handlat om HA vilket fått KF:s intresse.

Jag har också hört från en bekant att Claes var snurrig för 15 år sedan då han på ett tryckeri i Mariestad begärt in offerter på allt från skyltar med konstiga budskap till reklamfoldrar i miljonupplagor gällande allt från OS till konspirationsteorier.

På ryktessidan så sägs det att han erkänt i förhör med polisen. Det har dock inte framkommit om han även lämnat intressanta detaljer.
Det sägs också att personal som jobbat med C, kunnat berätta för polisen om saker C har pratat/skrivit. Det skall även finnas foton på vissa skrifter.

Personligen så tror jag att KF är rätt ute, men det får framtiden utvisa.

Och vad jag hört så är C hemma i bostaden igen med fortsatt hemhjälp.

Om det nu är C så kommer han in på något hem, hoppas han är så frisk i knoppen så han kan tala om vad som hänt och ev vad han gjort av kroppen så alla får ett slut på detta
Citera
2021-09-12, 16:53
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Om det nu är C så kommer han in på något hem, hoppas han är så frisk i knoppen så han kan tala om vad som hänt och ev vad han gjort av kroppen så alla får ett slut på detta
Ja precis, det är vad man just nu önskar.
Straff är av mindre betydelse, tror jag även familjen tycker?
Citera
2021-09-12, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ja, du kan inte ha haft det lätt som anhörig.😓

Om denna C.L har någon slags autism, kan det vara ärftligt?
Verkar som han i tidig ålder varit udda?

Nej usch, det var jättejobbigt 😔.

Ja, autism är oftast ärftligt. Precis, han verkar ha varit udda redan som ung. Jag undrar hur föräldrarna var?
Citera
2021-09-12, 16:58
Medlem
Skaraborg2s avatar
Försvinnandet löst efter 39 år.

Vi får hoppas att samma sak händer med Helena-fallet:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem