2021-09-11, 20:24
Medlem
Om vi backar bandet.

Man( GW) sade att man ”var säker” på att Helena hoppade in i en bil på torget, eller i anslutning av torget.

Ska vi då utgå ifrån att det är CLs bil?

Vittnesmålet från någon som hade suttit med en kille på en slänt och sett en bil stanna typ i en korsning, och sett två personer bråka. Vittnet var helt säker på att det var Helena.
Kan det då ha varit Helena och CL?

Vad tror ni?
Citera
2021-09-11, 20:29
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Har själv aldrig haft några problem att ragga/få brudar så kanske därför jag inte fattar, men givetvis om han nu antastade tjejer den kvällen så är saken i ett annat läge men var står det någonstans?

Källa?
Du tror väl inte att någon ringer polisen för att de blivit frågade om de vill ha skjuts hem?
Citera
2021-09-11, 21:34
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Om vi backar bandet.

Man( GW) sade att man ”var säker” på att Helena hoppade in i en bil på torget, eller i anslutning av torget.

Ska vi då utgå ifrån att det är CLs bil?

Vittnesmålet från någon som hade suttit med en kille på en slänt och sett en bil stanna typ i en korsning, och sett två personer bråka. Vittnet var helt säker på att det var Helena.
Kan det då ha varit Helena och CL?

Vad tror ni?

Läste nyligen det inlägget från KvastaSara och det hela utspelade sig tydligen på Ekuddenvägen uppe vid Marieforsleden. Ett ungt par sitter på en grässlänt, en bil stannar, det är tjafs, en tjej som kliver ur, minns inte om föraren också gick ut ur bilen och fick in tjejen igen eller om hon försvann från platsen, kanske ner mot stigen?

Uppgiften har bedömts som ytterst osäker men med tanke på vilka krafter som styr här så bör man nog inte lita på någon.

Det kan kanske ha varit HA och CL eller HA, CL och PL men det är inget man kan utgå ifrån.
Citera
2021-09-11, 21:49
Medlem
Ma*tin Ka*l-E*ik Långst*öm

Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Menar du egentligen juli 1992 när du skriver avliden 1972? Och jag antar att efternamnet som börjar på L är detsamma som på den nu aktuelle C L?
Senast redigerad av Adenise 2021-09-11 kl. 21:53.
Citera
2021-09-11, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Läste nyligen det inlägget från KvastaSara och det hela utspelade sig tydligen på Ekuddenvägen uppe vid Marieforsleden. Ett ungt par sitter på en grässlänt, en bil stannar, det är tjafs, en tjej som kliver ur, minns inte om föraren också gick ut ur bilen och fick in tjejen igen eller om hon försvann från platsen, kanske ner mot stigen?

Uppgiften har bedömts som ytterst osäker men med tanke på vilka krafter som styr här så bör man nog inte lita på någon.

Det kan kanske ha varit HA och CL eller HA, CL och PL men det är inget man kan utgå ifrån.
Tror han fick inne henne i bilen igen.
Jag tycker det är ett intressant vittmesmål.Har läst det ett par gånger under trådens lopp.
Det hävdades att tjejen var väldigt säker på att det var Helena.
Undrar om det är lämnat till polis.
Citera
2021-09-11, 21:57
Medlem
På en helt annan not.

Så tänker jag på den ljusa bilen med kantigt utseende och av eventuell halvkombimodell som grabbarna såg, sittandes i en bil på Hällristningsvägen under den ödesdigra ljusa natten mellan den 13:e och den 14:e juni 1992. Den har ju dryftats ånyo det allra senaste.

Något som kanske har glömts bort är att den väl var bakhjulsdriven av däckspåren att döma? Eller är det bara något som har sagts i tråden och ingen annanstans?

Är ganska lite eller måttligt kunnig på bilar men har fått för mig att det är fler personbilar som är framhjulsdrivna än bakhjulsdrivna. Fel?

Googlat lite men hittar inte direkt så tröttnade, Opel Corsa hatchback, var den fram- eller bakhjuldsdriven? CL ska även haft tillgång till en silverfärgad Peugeot, fanns några sådana bakhjulsdrivna i årsmodell som skulle kunna passa in?

Jo, jag vet att det inte är säkert att bilen killarna såg har med Helenas försvinnande att göra så några tantfarbror klappapåaxeln till mig som någons lilla vän undanbedes å det bestämdaste.
Senast redigerad av cleolin 2021-09-11 kl. 22:01.
Citera
2021-09-11, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adenise
Ma*tin Ka*l-E*ik Långst*öm
Ok, tack för svar. Tyvärr säger det mig inte någonting. Är detta någon som du har haft misstankar om?
Citera
2021-09-11, 22:23
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Förstår inte vad du åsyftar på med ditt inlägg ? Jag har aldrig fått ett PM att någon har spekulerat i vem som döljer sig bakom ett Nick 🤔 däremot ett händelseförlopp vad som hände denna natt … spekulationer som för precis alla andra här i tråden . Eftersom alla här är anonyma så är det något jag fullkomligt struntar i .
Samma här. Inga PM. Det behövs inte för att förstå.
Till Egot kan jag säga att jag kommit fram till min slutsats helt utan samråd med någon annan, vare sig här eller IRL.
Citera
2021-09-11, 22:23
Medlem
Han är från Mariestad tror jag, två år yngre än Helena och hans mamma bor iaf inte långt därfrån. Vet inte om det finns någon koppling till CL och PL men han är avliden sedan 1992-08-04. Kanske han var inblandad på något sätt och kände att skulden blev för stor. Någon får gärna göra efterforskningar i vart han var skriven vid tiden för brottet och om han på något sätt kan kopplas till fallet. Jag hittar ingen information om honom just nu men via Länsarkivet eller skatteverket kanske man kan få info när det öppnar på måndag. Kan skicka personnummer i PM om det är intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Ett namn till ? Nån koppling till CL el bror ? Från U*eå ?
Citera
2021-09-11, 22:35
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adenise
Han är från Mariestad tror jag, två år yngre än Helena och hans mamma bor iaf inte långt därfrån. Vet inte om det finns någon koppling till CL och PL men han är avliden sedan 1992-08-04. Kanske han var inblandad på något sätt och kände att skulden blev för stor. Någon får gärna göra efterforskningar i vart han var skriven vid tiden för brottet och om han på något sätt kan kopplas till fallet. Jag hittar ingen information om honom just nu men via Länsarkivet eller skatteverket kanske man kan få info när det öppnar på måndag. Kan skicka personnummer i PM om det är intressant.
Är du på riktigt?
Du droppar ett namn på en avliden person här i tråden helt utan någon koppling till fallet? Bara för att han avled strax efter helena försvann?
Och hoppas att vi skall hitta det på något vis?
Vart är världen på väg?
Citera
2021-09-11, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Ok, tack för svar. Tyvärr säger det mig inte någonting. Är detta någon som du har haft misstankar om?
Kolla svaret ovanför, hittade en person som kort efter Helenas försvinnande gått bort hastigt trots sin ringa ålder. Han hade koppling till Mariestad och hand mamma tycks bo kvar där. Jag vill inte heller fastna i att det måste vara en person i Helenas närhet som utfört detta och vad vet vi egentligen om Helenas alla bekanta? Man berättar väl inte om allt för alla? Det kanske var en nyfunnen vänskap och att något hände som ledde till att det blev som det blev. Eller så kanske han var chaufför och inte aktivt delaktig men ändå så pass passiv att han kände skuld i detta.
Citera
2021-09-11, 22:51
Medlem
Jag tror bara att det tillvägagångssätt som de flesta teorier bygger på inte stämmer med verkligheten. Jag är säker på att Helena hoppade in i en bil på torget och att något slags bråk uppstod när hon steg ur bilen. Men att hon som nämnts här drogs in i bilen igen och levde när bilen lämnade platsen. Hon blev dock ganska omgående bragd om livet genom strypning.. 2 gärningsmän varav en väldigt drivande.

Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Ok finns det nåt speciellt som får dig att nämna hans namn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in