2021-09-12, 13:31
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Det här landet liknar mer och mer USA.
En politiker kan i princip göra vadfansomhelst utan allvarligare följder, men vid minsta lilla sexuell krydda så går drevet så det sjunger om det.
Citera
2021-09-12, 13:32
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Säger sig inte känna till den... Om man umgås sociala medier så intensivt som HB, ville det förvåna mig om han inte tittar in här också ibland, så han kan ömojligen vara ovetande, om än oförstående.

Ja det är väll inte så jävla konstigt, Flashback har trots allt många hundra tusen följare och det finns många anledningar till att hänga ut grabben, antingen att man är vänsterbliven kommunist eller att man bara vill hänga ut nån. Men fakta just nu så har vi inte mycket på bordet, så lämna honom ifred.
Citera
2021-09-12, 13:32
Medlem
ErikTheReds avatar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kristersson-vi-tar-den-sortens-uppgifter-pa-allvar

Enligt SVT skedde beteendet förra året? Stämmer det med tidslinjen över Bali? Jag trodde "offret" var bra över 25 idag?
Citera
2021-09-12, 13:39
Medlem
fittslems avatar
Jag börjar mer och mer tro på att detta bara är ett drev startad från nån på vänsterkanten. Antagligen har gärningsmannen varit lite kladdig, men det känns rätt konstigt att det får sånna stora konsekvenser.

Det är uppenbarligen så att vissa vill totalt förstöra personens karriär. Och det är inte helt konstigt just nu att det dyker upp. Sossarna vet vi redan är i ett pissigt läge och dom fula fiskarna gör vad som helst för att behålla makten.
Citera
2021-09-12, 13:40
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Jag börjar mer och mer tro på att detta bara är ett drev startad från nån på vänsterkanten. Antagligen har gärningsmannen varit lite kladdig, men det känns rätt konstigt att det får sånna stora konsekvenser.

Det är uppenbarligen så att vissa vill totalt förstöra personens karriär. Och det är inte helt konstigt just nu att det dyker upp. Sossarna vet vi redan är i ett pissigt läge och dom fula fiskarna gör vad som helst för att behålla makten.

På vilket sätt har de med detta att göra? Det handlar ju om moderaterna?
Citera
2021-09-12, 13:43
Medlem
Vem är förvånad?
Det finns åtskilliga vetenskapliga belägg för sambandet högersympatier och pedofili.
Bristen på empati och medmänsklighet är en nödvändighet för att utnyttja minderåriga och försvarslösa för att tillfredställa sig. Låt mig förtydliga, ju mer högerut du identifierar dig, ju mer troligt att du tar till våld och hot för att nå ditt mål.
Senast redigerad av Belphemor 2021-09-12 kl. 13:48.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
lustigt att se i tråden vad konservativa värderingar verkligen innebär när det gäller en uppmärksamhetskät twittrare på den egna kanten. så länge man inte bryter mot nägra löagar ser man det som fullt normalt för vuxna män att kontakta 17 åringar och efterfråga underlivsbilder. äckel.

Om du tror att moderaterna står för något annat än sänkta skatter och minskat inflytande åt arbetarklassen så vet jag inte vad jag ska säga.
Citera
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
På vilket sätt har de med detta att göra? Det handlar ju om moderaterna?

Sprida dåliga nyheter. Seden har vi val nästa år. Nu är läget alla partier göra stora förändringar (sossarna byter partiledare) och samtidigt nu är ett bra tillfälle att pissa på andra partier.

Om det är Hanif så är det tydligt sedan han är hatad av pk-vänster media.
Om det är nån annan så är det fortfarande en moderat så det är motiverat av sossar och media.
Citera
2021-09-12, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikTheRed
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kristersson-vi-tar-den-sortens-uppgifter-pa-allvar

Enligt SVT skedde beteendet förra året? Stämmer det med tidslinjen över Bali? Jag trodde "offret" var bra över 25 idag?

Verkar ha hänt under 2020 när hon var 16 allt annat verkar stämma.

Citat:
Ursprungligen postat av Qumin
Tjejen som detta gäller är A*******a S***a. Hon har nämnts tidigare i tråden.

Hon låg på samma våglängd som Bali politiskt 2015, när hol var under 18 och altt detta inträffade. Sedan dess så har Bali gått höger, och hon har stannat kvar i samma gamla Reinfeldt-spår.

Idag umgås hon med SSU:are och vänsterfolk som hon antagligen nämnt detta för, som sedan groomat henne till att kontakta Baas och dela chattloggar med denne.
De som är involverade har varit dumma nog att visa att de vetat om när detta skulle brisera, och har basunerat ut sin kännedom om detta på twitter, långt i förväg.
Senast redigerad av lindgren31 2021-09-12 kl. 13:55.
Citera
2021-09-12, 13:45
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Sprida dåliga nyheter. Seden har vi val nästa år. Nu är läget alla partier göra stora förändringar (sossarna byter partiledare) och samtidigt nu är ett bra tillfälle att pissa på andra partier.

Sprida dåliga nyheter? Det är ju Moderaterna som gör det? Det är ju intern utredning. Menar du att offret är sosse?
Citera
2021-09-12, 13:48
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Sprida dåliga nyheter? Det är ju Moderaterna som gör det? Det är ju intern utredning. Menar du att offret är sosse?

Det är väldigt konstigt att nått så här får såna stort ytrymme i media. Grabben vem det nu är har kladdat lite fel. Men kom igen, en gängskjutning får mindre uppmärksamhet i Sverige.

Det är tydligt att folk inte gillar gärningsmannen och vill avsätta honom.
Citera
2021-09-12, 13:48
Medlem
mschiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindgren31
Det stämmer, se detta:
Men det där är ju 2015. Förra året var 2020.

Dessutom står det i artikeln att ledamoten konfronterades under onsdagen. Hanif twittrade ganska mycket under den dagen, fram till 11 på natten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in