Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Så du försvarar sexualförbrytaren Binninge, har du själv ett liknande register? Kaka söker maka.
Svin som Binninge bör inte få gå oantastade på våra gator.
Jag försvar honom eftersom han betalat sin skuld till samhället efter avtjänat straff, för ett brott han dömdes för lång tid tillbaka i tiden. Det är den rättsordningen vi har att underkasta oss i en rättsstat. Han är ingen återfallsförbrytare. Ebba Busch däremot återfaller till sin brottslighet direkt efter att hon undertecknat ett strafföreläggande med villkorligt.
I övrigt tillhör han en krets av allt för många personer som anser att en domstol dömt fel. När det sker är det omöjligt att överklaga eller få resning. Det som finns är äcklet Lambertz som satt i HD, och vältrar sig i andras elände med en makalös sadism.
Det fria bevisprövningen i Sverige är ofta frihet för domstolar att döma utan bevis. Därför är fallet med Ebba Busch fastighetsaffär en pekoral om att förhindra att rättsväsendets ögontjänare värderar bevisning som de brukar när lögnare av dignitet framför osanningar. Inför granskningen från media kommer de som dömer skärpa sig. När en person som Ebba Busch med epitetet trovärdig missbrukar denna trovärdighet, kan hon bli rik på att framföra osanningar i domstol, likt kvinnor som falskeligen anklagar män för sexualbrott för att få skadestånd och fördelar i vårdnad och bodelning.
Nu vet jag inte mer än det Binninge har framfört. Det är inte min grej att delta i pöbelvälde och straffa honom livet ut. Men att domstolar dömer fel, är något som inträffar allt för ofta, särskilt när en person inte har försvar eller fått ett undermåligt försvar.