Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Jag förstår precis vad du menar, och det är en bra ambition du har. Men samtidigt är det ju bra om man redogör för vad man själv har för teori om hur det här har gått till, just för att andra här skall kunna göra sig en bedömning av åt vilket håll du möjligen kan vara lite "biased". Och att alla som nu har engagerat sig och satt sig in i fallet också har en teori om hur det här har gått till, det är jag helt övertygad om.
Jag har lyssnat en hel del på bl.a. podcasten "Palmemordet", och de grabbarna lyckas verkligen hålla hårt på att inte avslöja någon sådan här egen uppfattning. Men att de har en egen uppfattning om hur det här ha gått till, och som de sedan kanske inte vill berätta om, det tvivlar jag inte en sekund på. För det är så vi fungerar.
Ja det är nog så vi fungerar:
För min personliga del handlar det mer om ett mycket brett sannolikhetsintervall där det t.ex. är nånstans mellan x till y procent att SE gjorde det ...
Det är så mycket osäkerhet runt de flesta uppgifterna och vittnesmålen att jag undrar hur mycket spekulationerna är värda ...
Jag tror att OM SE gjort det så är det inte bara så att han råkade ha en revolver på sig av en slump eller för att försvara sig mot kriminella etc.
Mer åt det håll jag nyss länkade till ... mer förberett ...
https://www.flashback.org/sp76994930
Då är hans politiska motvilja mot Palme + psykologiska profil (lättstött) + alkoholism eller möjligen ev SB-koppling kanske det som löst ut dådet ...
Jag är fortfarande förbryllad över de där två poliserna ( en som i så fall rör ihop saker bara 5 dagar efter mordet vilket naturligtvis inte är omöjligt med tanke på kaoset som rådde) som jag babblat om tidigare.