2021-09-11, 14:11
  #5581
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Ett mycket klokt inlägg från Dream.

Anedin och några andra klamrar sig fast vid teorin att en karlakarl som DA inte kan, eller får begå självmord. Det är tragiskt att se det så. Att inte ens in i döden bli erkänd som den person man var, utan måste fortsätta ”leva” med omgivningens påklistrade Gloria.

Att det handlar om ett självmord måste vara uppenbart för de flesta som kan tänka logiskt.
Utan att vara expert på bakgrunder till självmord så utgår jag från att den som gör det valet inte mår bra. Det tar jag som bevis på att DA inte mådde bra. Om ni som stod honom nära inte inser det ens nu så blir ni mer och mer ansvariga. Ni är ju totalt känslokalla inför det som inträffat.

Sluta dravla om att han var en hjälte eller supermänniska.
Han var en bra soldat och yrkesman. Omtyckt av sina vänner
Men han valde ändå att begå självmord.
Ja, när folk inte kan respektera att man kan må dåligt ja då har man brist på empati
Citera
2021-09-11, 14:57
  #5582
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
och så klart lite ironiskt av dig på slutet
Sen går han och tar livet av i skogen
Du har bestämmt dig för att DA tog sitt liv
Men du vet lika lite som oss om sanningen
Och när någon på sidan tycker att DA var duktig i sitt yrke som millitär så är du snabbt framme och vill påpeka att han minsann inte var en stark duktig yrkesmilitär
Avundsjukan lyser över dig
Jag vet inte om du lider av någon störning eller om det bara är läsförståelse i allmänhet och svenska i synnerhet som är ditt problem. Men något är det som inte stämmer med dig.

Jag har inte bestämt vad Deniz har gjort. Det har han själv gjort. Jag har bestämt mig för vad jag tror hänt. Och det är exakt det som ältats i tråden sex miljoner gånger. Polisen misstänker inget brott, Föräldrar hintar om att han är sprängd, och att polisen säger att han gjort det själv enligt förälder. Känns ju ganska solklart för dom flesta.

Jag har flera gånger utlyst full respekt för Arda och det han gjort. Sluta ljug. Han har inte legat på latsidan och han hade ett pannben av stål.
Ja, jag rättar folk när dom skriver fel. Har man hållit på så länge som vi gjort så finns det inget som heter avundsjuka.
Men det är viktigt för mig att rätt och riktig information används när man beskriver vårat yrke och våra utbildningar. Och det gjorde inte personen som skrev. Han skrev att han gjort GU på K4, det har han inte gjort. Han gjorde den på F17, FBJS. Inte heller räknas man som fallskärmsjägare om man inte haft befattning på kompaniet. Ska jag låta folk sitta och ljuga/komma med faktafel bara för att du ska må bra? Du har inte tänkt på att Deniz kanske var stolt över sin tid PÅ F17? men den ska vi strunta i bara för att någon viktigpetter som gjort lumpen på T2 tror sig kunna termer och lyfter honom med saker han inte gjort? Du tror att Deniz ville det? Det ligger mycket hårt arbete bakom våra utbildningar, tecken och annat. Och det är fan inte mycket begärt att folk kommer med rätt termer kring den. Sen spelar det ingen roll om personen är död eller inte. Nåt jävla fel har du.
En kille som Arda skulle aldrig någonsin vilja ta på sig äran för saker han inte gjort.

Dessutom är du ett stort jävla hån mot alla män med "hårda" yrken och utbildningar i bagaget som faktiskt sitter där och lider av psykisk ohälsa. Många i det tysta... Jag har haft flera kollegor som blivit vrak. Att du inte skäms för hur jävla väck du är, är för mig ett jävla under.
Dessutom sitter du och kör nåt jävla medium-spår. Du är den som är mest respektlös mot Arda med familj i den tråden, av alla. Och det är jag uppenbarligen inte ensam om att tycka. Du borde ta och rannsaka dig själv en del innan du dömer andra.
__________________
Senast redigerad av AlkoholiseradArab 2021-09-11 kl. 15:06.
Citera
2021-09-11, 18:06
  #5583
Medlem
Inte ett ögonblick teor jag att Arda varit kriminell. Jag bara undrade över släktskap, och jag kanhända hade lust att spekulera i om de långa fingrarna försökt ta honom.
Citera
2021-09-11, 19:32
  #5584
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Jag vet inte om du lider av någon störning eller om det bara är läsförståelse i allmänhet och svenska i synnerhet som är ditt problem. Men något är det som inte stämmer med dig.

Jag har inte bestämt vad Deniz har gjort. Det har han själv gjort. Jag har bestämt mig för vad jag tror hänt. Och det är exakt det som ältats i tråden sex miljoner gånger. Polisen misstänker inget brott, Föräldrar hintar om att han är sprängd, och att polisen säger att han gjort det själv enligt förälder. Känns ju ganska solklart för dom flesta.

Jag har flera gånger utlyst full respekt för Arda och det han gjort. Sluta ljug. Han har inte legat på latsidan och han hade ett pannben av stål.
Ja, jag rättar folk när dom skriver fel. Har man hållit på så länge som vi gjort så finns det inget som heter avundsjuka.
Men det är viktigt för mig att rätt och riktig information används när man beskriver vårat yrke och våra utbildningar. Och det gjorde inte personen som skrev. Han skrev att han gjort GU på K4, det har han inte gjort. Han gjorde den på F17, FBJS. Inte heller räknas man som fallskärmsjägare om man inte haft befattning på kompaniet. Ska jag låta folk sitta och ljuga/komma med faktafel bara för att du ska må bra? Du har inte tänkt på att Deniz kanske var stolt över sin tid PÅ F17? men den ska vi strunta i bara för att någon viktigpetter som gjort lumpen på T2 tror sig kunna termer och lyfter honom med saker han inte gjort? Du tror att Deniz ville det? Det ligger mycket hårt arbete bakom våra utbildningar, tecken och annat. Och det är fan inte mycket begärt att folk kommer med rätt termer kring den. Sen spelar det ingen roll om personen är död eller inte. Nåt jävla fel har du.
En kille som Arda skulle aldrig någonsin vilja ta på sig äran för saker han inte gjort.

Dessutom är du ett stort jävla hån mot alla män med "hårda" yrken och utbildningar i bagaget som faktiskt sitter där och lider av psykisk ohälsa. Många i det tysta... Jag har haft flera kollegor som blivit vrak. Att du inte skäms för hur jävla väck du är, är för mig ett jävla under.
Dessutom sitter du och kör nåt jävla medium-spår. Du är den som är mest respektlös mot Arda med familj i den tråden, av alla. Och det är jag uppenbarligen inte ensam om att tycka. Du borde ta och rannsaka dig själv en del innan du dömer andra.

https://acegif.com/wp-content/uploads/applause-27.gif

En gång i tiden var flashback bra, nu känns det mest som en plats där smånassar och stolpskott huserar för att sprida verklighetsfrånvänd dynga. "Medium på facebook", jösses....

Den här tråden borde få vila i frid tills någon ny information framkommer, ex obduktionsprotokoll. För det är klart som fan grabben sprängde sig själv, är tyvärr inte helt ovanligt med psykisk ohälsa och självmord för män med högpresterande macho-yrken.
Citera
2021-09-11, 20:10
  #5585
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Jag vet inte om du lider av någon störning eller om det bara är läsförståelse i allmänhet och svenska i synnerhet som är ditt problem. Men något är det som inte stämmer med dig.

Jag har inte bestämt vad Deniz har gjort. Det har han själv gjort. Jag har bestämt mig för vad jag tror hänt. Och det är exakt det som ältats i tråden sex miljoner gånger. Polisen misstänker inget brott, Föräldrar hintar om att han är sprängd, och att polisen säger att han gjort det själv enligt förälder. Känns ju ganska solklart för dom flesta.

Jag har flera gånger utlyst full respekt för Arda och det han gjort. Sluta ljug. Han har inte legat på latsidan och han hade ett pannben av stål.
Ja, jag rättar folk när dom skriver fel. Har man hållit på så länge som vi gjort så finns det inget som heter avundsjuka.
Men det är viktigt för mig att rätt och riktig information används när man beskriver vårat yrke och våra utbildningar. Och det gjorde inte personen som skrev. Han skrev att han gjort GU på K4, det har han inte gjort. Han gjorde den på F17, FBJS. Inte heller räknas man som fallskärmsjägare om man inte haft befattning på kompaniet. Ska jag låta folk sitta och ljuga/komma med faktafel bara för att du ska må bra? Du har inte tänkt på att Deniz kanske var stolt över sin tid PÅ F17? men den ska vi strunta i bara för att någon viktigpetter som gjort lumpen på T2 tror sig kunna termer och lyfter honom med saker han inte gjort? Du tror att Deniz ville det? Det ligger mycket hårt arbete bakom våra utbildningar, tecken och annat. Och det är fan inte mycket begärt att folk kommer med rätt termer kring den. Sen spelar det ingen roll om personen är död eller inte. Nåt jävla fel har du.
En kille som Arda skulle aldrig någonsin vilja ta på sig äran för saker han inte gjort.

Dessutom är du ett stort jävla hån mot alla män med "hårda" yrken och utbildningar i bagaget som faktiskt sitter där och lider av psykisk ohälsa. Många i det tysta... Jag har haft flera kollegor som blivit vrak. Att du inte skäms för hur jävla väck du är, är för mig ett jävla under.
Dessutom sitter du och kör nåt jävla medium-spår. Du är den som är mest respektlös mot Arda med familj i den tråden, av alla. Och det är jag uppenbarligen inte ensam om att tycka. Du borde ta och rannsaka dig själv en del innan du dömer andra.

Amen! 🙏🏼👏🏼
Citera
2021-09-11, 21:12
  #5586
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
och så klart lite ironiskt av dig på slutet
Sen går han och tar livet av i skogen
Du har bestämmt dig för att DA tog sitt liv
Men du vet lika lite som oss om sanningen
Och när någon på sidan tycker att DA var duktig i sitt yrke som millitär så är du snabbt framme och vill påpeka att han minsann inte var en stark duktig yrkesmilitär
Avundsjukan lyser över dig

Du måste vara en fullkomlig idiot? Allt han skrev var att DA var en elitmilitär, något vi har blott några hundra av i vårt lilla rike.

Till skillnad mot att han var en Hamilton, en på millionen, vilket många försöker få det till. Och således kött på benen för konspiratoriska teorier. En helt normal jägare som blir yrkesmilitär, till och med en ambitiös en. Men som aldrig verkar ha velat gå högre upp och läsa sig till en bättre tjänst utan hellre ville vara i skogen och arbeta som utbildare. Så uppfattar jag DA:s karriär. Och så uppfattar alla som ser det objektivt. Men det gör inte du. Fråga dig själv varför?

Du vägrar också konstant att läsa tråden där allt som oftast nu långt efterut ställer frågor som redan är besvarade.
Citera
2021-09-12, 10:14
  #5587
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Du måste vara en fullkomlig idiot? Allt han skrev var att DA var en elitmilitär, något vi har blott några hundra av i vårt lilla rike.

Till skillnad mot att han var en Hamilton, en på millionen, vilket många försöker få det till. Och således kött på benen för konspiratoriska teorier. En helt normal jägare som blir yrkesmilitär, till och med en ambitiös en. Men som aldrig verkar ha velat gå högre upp och läsa sig till en bättre tjänst utan hellre ville vara i skogen och arbeta som utbildare. Så uppfattar jag DA:s karriär. Och så uppfattar alla som ser det objektivt. Men det gör inte du. Fråga dig själv varför?

Du vägrar också konstant att läsa tråden där allt som oftast nu långt efterut ställer frågor som redan är besvarade.
Jag tror att personen har svenska som andra språk. Sannolikt är det en turk. Eller från närområdet.
Vilket förklarar beteendet att polisen döljer saker och mer tror på medium än den förklaring vi fått pga kulturella skäl.
Så länge jag varit aktiv här har han/hon funnits här och av mig samt andra fått svar på dom flesta frågor. Men det går inte in. Vet inte hur många gånger jag förklarat det icke anmärkningsvärda i att familjen inte får ut anteckningar/protokoll i ärendet. I synnerhet ett ärende som detta... Men det fastnar liksom inte. Har till och med skickat länkar till juridiksidor med svar på det. Men nej... Det går inte in i den träskallen.

Sen förstår jag inte grejen med att köra personangrepp och bli helt CP bara för att vissa av oss faktiskt vill att rätt och riktig information skall komma ut om DA och hans bakgrund.
Det är ingen av oss som vet vad han jobba med, på riktigt. Som faktiskt sagt något illa om honom eller på något vis nedvärderat hans bedrifter. Men vi vet, precis som han gjorde att med all prestige och slit som ligger bakom det. Så vill man själv att folk ska komma med rätt information. Jag vill inte att folk ska få om bakfoten vad jag gjort. Och det har hänt att jag blivit höjd till skyarna av släkt. Nästan exakt på samma vis som Arda. Och det tycker man själv bara är pinsamt. Det sätter en press på en som är orimlig. Man kan inte ens gå på krogen under kusinträffen utan att folk börjar klanta till det och förväntar sig att man skall göra några slags matrix moves och slå ut 20 förortsgangsters i tre rörelser liksom. Eller;
-visa vad man gör om det kommer 3 killar med kniv.
-Springer? Vad skulle man annars göra?

Att föräldrar och ryggdunkare som Anedin kommer med uttalanden som att han kan slå ner en massa folk själv för han var minsann så jävla duktig. Det säger ganska mycket om förväntningar och press den här killen hade på sig. Pinsamt är vad det är... Det är liksom i klass med idioten Malmens1.
__________________
Senast redigerad av AlkoholiseradArab 2021-09-12 kl. 10:16.
Citera
2021-09-13, 04:12
  #5588
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Jag tror att personen har svenska som andra språk. Sannolikt är det en turk. Eller från närområdet.
Vilket förklarar beteendet att polisen döljer saker och mer tror på medium än den förklaring vi fått pga kulturella skäl.
Så länge jag varit aktiv här har han/hon funnits här och av mig samt andra fått svar på dom flesta frågor. Men det går inte in. Vet inte hur många gånger jag förklarat det icke anmärkningsvärda i att familjen inte får ut anteckningar/protokoll i ärendet. I synnerhet ett ärende som detta... Men det fastnar liksom inte. Har till och med skickat länkar till juridiksidor med svar på det. Men nej... Det går inte in i den träskallen.

Sen förstår jag inte grejen med att köra personangrepp och bli helt CP bara för att vissa av oss faktiskt vill att rätt och riktig information skall komma ut om DA och hans bakgrund.
Det är ingen av oss som vet vad han jobba med, på riktigt. Som faktiskt sagt något illa om honom eller på något vis nedvärderat hans bedrifter. Men vi vet, precis som han gjorde att med all prestige och slit som ligger bakom det. Så vill man själv att folk ska komma med rätt information. Jag vill inte att folk ska få om bakfoten vad jag gjort. Och det har hänt att jag blivit höjd till skyarna av släkt. Nästan exakt på samma vis som Arda. Och det tycker man själv bara är pinsamt. Det sätter en press på en som är orimlig. Man kan inte ens gå på krogen under kusinträffen utan att folk börjar klanta till det och förväntar sig att man skall göra några slags matrix moves och slå ut 20 förortsgangsters i tre rörelser liksom. Eller;
-visa vad man gör om det kommer 3 killar med kniv.
-Springer? Vad skulle man annars göra?

Att föräldrar och ryggdunkare som Anedin kommer med uttalanden som att han kan slå ner en massa folk själv för han var minsann så jävla duktig. Det säger ganska mycket om förväntningar och press den här killen hade på sig. Pinsamt är vad det är... Det är liksom i klass med idioten Malmens1.


Jag tror du har blandat ihop begreppen lite av vad som skrivs. Ryggdunkare??? Var har du fått det ifrån? Att säga att någon är duktig i sitt yrke bedyder väl inte ryggdunkare och att personen skulle klara av att slå ner folk. Ang medium snacket så var det inte något som egentligen var just en trovärdighet för att det var ett medium som uttalat sig om en annan teori än självmord som du bestämmt dig för. Det skulle kunna finnas en helt annan sanning än din sanning. Att diskutera/spekulera i vad som ev kan ha hänt förutom självmordsteorin är inget för din låsta hjärna. Det finns många fall som är jätteintressanta där det har visat sig vara något helt annat än vad polis först har trott. Du är inte speciellt pricksäker med dina spekulationer om människor. Jag är varken turk eller har något annat modersmål än svenska och jag tycker vi har många enormt bra poliser i vårt land..De flesta är Riktigt beundransvörda men sen finns det även de som är mindre bra och kommer aldrig bli något så smart som GW. Gå tillbaks och läs en del av dina kommentarer så kan du se hur dumt du uttrycker dig om både DA och hans familj och hur du har fastnat i DA. s yrkesroll /utbildningar.. Det verkar som det är det viktigaste för dig i det här fallet före det tragiska i själva hönddelsen och vad hände egentligen som ingen av oss vet och hur fruntansvärt tragiskt det här är för hans närmaste. Det är fler än jag som har frågor på saker som tydligen långt tidigare tagits upp.. här. Är det ett problem för dig så låt bli att läsa och låt andra få utrymme att svara om de vill.
__________________
Senast redigerad av Anedin 2021-09-13 kl. 04:41.
Citera
2021-09-13, 11:54
  #5589
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tror du har blandat ihop begreppen lite av vad som skrivs. Ryggdunkare??? Var har du fått det ifrån? Att säga att någon är duktig i sitt yrke bedyder väl inte ryggdunkare och att personen skulle klara av att slå ner folk. Ang medium snacket så var det inte något som egentligen var just en trovärdighet för att det var ett medium som uttalat sig om en annan teori än självmord som du bestämmt dig för. Det skulle kunna finnas en helt annan sanning än din sanning. Att diskutera/spekulera i vad som ev kan ha hänt förutom självmordsteorin är inget för din låsta hjärna. Det finns många fall som är jätteintressanta där det har visat sig vara något helt annat än vad polis först har trott. Du är inte speciellt pricksäker med dina spekulationer om människor. Jag är varken turk eller har något annat modersmål än svenska och jag tycker vi har många enormt bra poliser i vårt land..De flesta är Riktigt beundransvörda men sen finns det även de som är mindre bra och kommer aldrig bli något så smart som GW. Gå tillbaks och läs en del av dina kommentarer så kan du se hur dumt du uttrycker dig om både DA och hans familj och hur du har fastnat i DA. s yrkesroll /utbildningar.. Det verkar som det är det viktigaste för dig i det här fallet före det tragiska i själva hönddelsen och vad hände egentligen som ingen av oss vet och hur fruntansvärt tragiskt det här är för hans närmaste. Det är fler än jag som har frågor på saker som tydligen långt tidigare tagits upp.. här. Är det ett problem för dig så låt bli att läsa och låt andra få utrymme att svara om de vill.



Tråkigt att vissa i tråden anser sig ha mer rätt att spekulera med hänvisning till att deras argument är mer logisk och korrekt än dina.
Även om dessa personer inte håller med så har du rätt om att tråden är öppen för medlemmar att uttrycka sina funderingar och tankar fritt.
Citera
2021-09-13, 12:15
  #5590
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Jag tror att personen har svenska som andra språk. Sannolikt är det en turk. Eller från närområdet.
Vilket förklarar beteendet att polisen döljer saker och mer tror på medium än den förklaring vi fått pga kulturella skäl.
Så länge jag varit aktiv här har han/hon funnits här och av mig samt andra fått svar på dom flesta frågor. Men det går inte in. Vet inte hur många gånger jag förklarat det icke anmärkningsvärda i att familjen inte får ut anteckningar/protokoll i ärendet. I synnerhet ett ärende som detta... Men det fastnar liksom inte. Har till och med skickat länkar till juridiksidor med svar på det. Men nej... Det går inte in i den träskallen.

Sen förstår jag inte grejen med att köra personangrepp och bli helt CP bara för att vissa av oss faktiskt vill att rätt och riktig information skall komma ut om DA och hans bakgrund.
Det är ingen av oss som vet vad han jobba med, på riktigt. Som faktiskt sagt något illa om honom eller på något vis nedvärderat hans bedrifter. Men vi vet, precis som han gjorde att med all prestige och slit som ligger bakom det. Så vill man själv att folk ska komma med rätt information. Jag vill inte att folk ska få om bakfoten vad jag gjort. Och det har hänt att jag blivit höjd till skyarna av släkt. Nästan exakt på samma vis som Arda. Och det tycker man själv bara är pinsamt. Det sätter en press på en som är orimlig. Man kan inte ens gå på krogen under kusinträffen utan att folk börjar klanta till det och förväntar sig att man skall göra några slags matrix moves och slå ut 20 förortsgangsters i tre rörelser liksom. Eller;
-visa vad man gör om det kommer 3 killar med kniv.
-Springer? Vad skulle man annars göra?

Att föräldrar och ryggdunkare som Anedin kommer med uttalanden som att han kan slå ner en massa folk själv för han var minsann så jävla duktig. Det säger ganska mycket om förväntningar och press den här killen hade på sig. Pinsamt är vad det är... Det är liksom i klass med idioten Malmens1.


Om inte jag misstar mig är du varken jurist eller polis.

Hur vet du att föräldrarna inte kommer att få ut delar eller hela förundersökningen? Har polisen informerat anhöriga om att de inte kommer att få insyn i förundersökningen? Varför skulle polisen neka att dela med sig en nedlagd förundersökning med anhöriga?
Jag förstår att undantag för offentlighetsprincipen kan göras om det finns t.ex. handlingar i förundersökningen som rör Sveriges säkerhet och/eller att man vill skydda en levande individs integritet etc..
Men varför sekretess i DAs fall?
Citera
2021-09-13, 15:24
  #5591
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pi-ella
Tråkigt att vissa i tråden anser sig ha mer rätt att spekulera med hänvisning till att deras argument är mer logisk och korrekt än dina.
Även om dessa personer inte håller med så har du rätt om att tråden är öppen för medlemmar att uttrycka sina funderingar och tankar fritt.

Det är självklart tröttsamt när användaren upprepar samma frågeställningar och felaktigheter, trots att det redan är avhandlat 100 gånger.

Som en gammal trasig skiva på repeat, typ. Ingenting går in.

Citat:
Ursprungligen postat av pi-ella
Om inte jag misstar mig är du varken jurist eller polis.

Hur vet du att föräldrarna inte kommer att få ut delar eller hela förundersökningen? Har polisen informerat anhöriga om att de inte kommer att få insyn i förundersökningen? Varför skulle polisen neka att dela med sig en nedlagd förundersökning med anhöriga?
Jag förstår att undantag för offentlighetsprincipen kan göras om det finns t.ex. handlingar i förundersökningen som rör Sveriges säkerhet och/eller att man vill skydda en levande individs integritet etc..
Men varför sekretess i DAs fall?

Eftersom det är självmord, naturligtvis. Det är också utrett tidigare i tråden.

Exempelvis här: https://lawline.se/answers/kan-polisen-avsla-begaran-om-utlamnande-av-allman-handling-nar-forundersokningen-lades-ner-for-55-ar -sedan
__________________
Senast redigerad av Vaxad 2021-09-13 kl. 15:28.
Citera
2021-09-13, 21:09
  #5592
Bannlyst
Självmord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in