2021-09-11, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Som i många diskussioner varsomhelst på medier där hemliga alias används och som gäller ett så känsligt ämne, och där alla inte är överens så har det bildats lite vi mot dom känslan i tråden ,

Mycket av det som skrivs i tråden avhandlas via PM mellan medlemmarna.

Och när det sen skrivs i tråden så måste givetvis Alla följa Flashbacks regler , för att inte riskera bli avstängd osv . Många balanserar på gränsen hela tiden även jag.

Jag personligen fick ett PM för några dagar sedan där nån tyckte att jag borde byta sida , att jag forfarande har chansen ? Hur tolkar man det? Det stod givetvis mer .

Men för vissa här inne är det som ett spel , men inte för mig .
Jag tror vad jag tror av egen fri vilja och alla andra har rätt till sin egen tro .

Har också fått PM där det skrivs … av olika anledningar skriver jag bara privat PM .
I ett par av dem skriver personen att när Helena skulle ha skrikit då får ni inte göra skrek hon … så får du inte göra ( lätt att höra fel ) och det var en gärningsman 🤔 så varför vissa bara skriver PM har jag ingen aning om varför 🤔
Citera
2021-09-11, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
En 30 år gammal kille som år -92 raggar på tjejer gjorde det normalt på krogen med vänner, men om han nu inte hade några vänner kanske han körde svarttaxi eller något, typ frågade om dom ville ha skjuts etc..

Normalt eller inte kan diskuteras huruvida det menas att han raggade från bilen.

Exakt hur gjorde han då? Du som vet.
IOM med att polisen fick in flera anmälningar den kvällen om hur han raggade/antastade tjejer så kan jag bara gissa att det inte var ok iaf . El vad tror du som vet ?? Kalla Fall har även reagerat starkt på detta . Kanske normalt beteende för dig IOM att du bråkar om det .
Senast redigerad av Fighter83 2021-09-11 kl. 18:17.
Citera
2021-09-11, 18:12
Medlem
Cockinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ok låt
Mitt scenario håller hela vägen in i mål förutsatt att PL var i Mariestad den aktuella helgen.
Tvärtom som jag tidigare har klartlagt.
Citera
2021-09-11, 18:19
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Har också fått PM där det skrivs … av olika anledningar skriver jag bara privat PM .
I ett par av dem skriver personen att när Helena skulle ha skrikit då får ni inte göra skrek hon … så får du inte göra ( lätt att höra fel ) och det var en gärningsman 🤔 så varför vissa bara skriver PM har jag ingen aning om varför 🤔

Jag gör en kort instickare: Alla ni som får PM med tydliga spekulationer om vem som skulle gömma sig bakom ett användarnamn (eller gömma sig bakom flera användarnamn) och som faktiskt stör er på det, visa lite ryggrad och anmäl dessa "spekulanter" till moderator, så att den eller de som medvetet bryter mot reglerna blir avstängd. Jag anser att regel 1.06 utgör själva grunden på Flashback och ska/måste upprätthållas till varje pris.

Jag kommer inte att svara på ett enda inlägg som rör detta mitt inlägg.
Citera
2021-09-11, 18:26
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Blir ju lite märkligt när massor av andra har namngivits , adress , arbete , släktförhållanden ! Dessa personer som har synats blötts och stötts här har inte fått samma reaktion som CL och PL . T.o.m. pilot” har ju det skrivits om och fast ingen här vet ( förmodar jag ) vet vem denna pilot är har han fått en namn och även blivit synad i varje söm ? Pilot är inte delgiven någon misstanke i dagsläget , han har inte suttit anhållen nu och han har garanterat inte haft en husrannsakan hemma hos sig de senaste 30 åren om det ens har skett ? Men denne pilot har ingen försvarat och tyckt det är förjäv… att han är misstänkt ännu efter 30 år i denna tråd . Något skaver lite känns det som 🤔

Ja när det blev en sån här märklig reaktion av att lägga till CL's bror PL i scenariot då är man kanske nåt på spåren? 🧐
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-11 kl. 18:32.
Citera
2021-09-11, 18:32
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
IOM med att polisen fick in flera anmälningar den kvällen om hur han raggade/antastade tjejer så kan jag bara gissa att det inte var ok iaf . El vad tror du som vet ?? Kalla Fall har även reagerat starkt på detta . Kanske normalt beteende för dig IOM att du bråkar om det .

Har själv aldrig haft några problem att ragga/få brudar så kanske därför jag inte fattar, men givetvis om han nu antastade tjejer den kvällen så är saken i ett annat läge men var står det någonstans?

Källa?
Citera
2021-09-11, 18:42
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag gör en kort instickare: Alla ni som får PM med tydliga spekulationer om vem som skulle gömma sig bakom ett användarnamn (eller gömma sig bakom flera användarnamn) och som faktiskt stör er på det, visa lite ryggrad och anmäl dessa "spekulanter" till moderator, så att den eller de som medvetet bryter mot reglerna blir avstängd. Jag anser att regel 1.06 utgör själva grunden på Flashback och ska/måste upprätthållas till varje pris.

Ledaren kommer in och ger order i vanlig ordning! 🧐

Det verkar inte alls vara den typen av PM som skickas, där det tydligt spekuleras om vem som gömmer sig bakom ett användarnamn.
PM:en som skickas antingen informerar om att man inte ska vara på "min sida" eller så gäller infon att det endast var EN gärningsman, inte två.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-11 kl. 18:53.
Citera
2021-09-11, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.

Förstår inte vad du åsyftar på med ditt inlägg ? Jag har aldrig fått ett PM att någon har spekulerat i vem som döljer sig bakom ett Nick 🤔 däremot ett händelseförlopp vad som hände denna natt … spekulationer som för precis alla andra här i tråden . Eftersom alla här är anonyma så är det något jag fullkomligt struntar i .
Citera
2021-09-11, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Har själv aldrig haft några problem att ragga/få brudar så kanske därför jag inte fattar, men givetvis om han nu antastade tjejer den kvällen så är saken i ett annat läge men var står det någonstans?

Källa?
Allt är ju info från Kalla Fall under dom senaste veckorna , stod i Mariestadstidningen förra veckan när Kalla Fall ville komma i kontakt med de antastade tjejerna .
Citera
2021-09-11, 19:49
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Blir ju lite märkligt när massor av andra har namngivits , adress , arbete , släktförhållanden ! Dessa personer som har synats blötts och stötts här har inte fått samma reaktion som CL och PL . T.o.m. pilot” har ju det skrivits om och fast ingen här vet ( förmodar jag ) vet vem denna pilot är har han fått en namn och även blivit synad i varje söm ? Pilot är inte delgiven någon misstanke i dagsläget , han har inte suttit anhållen nu och han har garanterat inte haft en husrannsakan hemma hos sig de senaste 30 åren om det ens har skett ? Men denne pilot har ingen försvarat och tyckt det är förjäv… att han är misstänkt ännu efter 30 år i denna tråd . Något skaver lite känns det som 🤔

Ja, något skaver och det som skaver är att det främst är två postare i tråden: Fighter83 och Pudelfrillan som driver att ClLe mördade Helena på något sätt i sällskap med sin bror.

Om den teorin kan man ha åsikter och jag har utan problem diskuterat den med Fighter83 och vi kan konstatera att vi har olika åsikter. Inga otrevligheter alls.

Men den andra användaren ägnar sig åt massivt misstänkliggörande. Jag till exempel ringde den polis som var person nummer två att tala med Hanna. Det föll inte den andra användaren på läppen så då var jag plötsligt "lögnare". Användaren kräks ut negativa omdömen om andra och insinuationer av olika slag.

Det är Pudelfrillan som är källa till tjafset. Det blir helt uppenbart nu när några av trådens tunga postare låter bli att skriva. Att folk skickar PM kan bero på att folk tröttnat på att skriva i tråden pga de påhopp de utsätts för.

Den enkla lösningen är att diskutera ClLe + PeLe spåret endast med den vettige av de två som har denna teori och tiga ihjäl den andre, dvs bara tala med Fighter83 och helst inte nämna den som inte klarar av att delta i tråden på ett sansat och trevligt sätt.
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2021-09-11 kl. 19:53.
Citera
2021-09-11, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Ja, något skaver och det som skaver är att det främst är två postare i tråden: Fighter83 och Pudelfrillan som driver att ClLe mördade Helena på något sätt i sällskap med sin bror.

Om den teorin kan man ha åsikter och jag har utan problem diskuterat den med Fighter83 och vi kan konstatera att vi har olika åsikter. Inga otrevligheter alls.

Men den andra användaren ägnar sig åt massivt misstänkliggörande. Jag till exempel ringde den polis som var person nummer två att tala med Hanna. Det föll inte den andra användaren på läppen så då var jag plötsligt "lögnare". Användaren kräks ut negativa omdömen om andra och insinuationer av olika slag.

Det är Pudelfrillan som är källa till tjafset. Det blir helt uppenbart nu när några av trådens tunga postare låter bli att skriva. Att folk skickar PM kan bero på att folk tröttnat på att skriva i tråden pga de påhopp de utsätts för.

Den enkla lösningen är att diskutera ClLe + PeLe spåret endast med den vettige av de två som har denna teori och tiga ihjäl den andre, dvs bara tala med Fighter83 och helst inte nämna den som inte klarar av att delta i tråden på ett sansat och trevligt sätt.
Jag håller med, men tycker nog inte du ska se förbi att vissa av trådens "tunga" postare under flera år har varit källa till tjafs och mobbat ut de som inte haft samma åsikter eller accepterat nya postare med åsikter dessa "tunga" postare inte vill höra talas om.
Tror inte heller på CL + bror, utan om det skulle vara CL så var han nog ensam. Men utöver det har jag ingen direkt input och inget intresse att delta i en sån hypotetisk diskussion
Senast redigerad av DisappointedTuna 2021-09-11 kl. 20:06.
Citera
2021-09-11, 20:11
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre

Rent förtal. Jag är trevlig mot den som är trevlig mot mig, det är inte svårare än så.
När det gäller fula påhopp så här jag rätten att försvara mig, lika självklart även det.

Du får gärna ge exempel på när jag har kräkts ut negativa omdömen om andra och insinuationer av olika slag, det hittar du inte.
Jag är väldigt nogrann och saklig när jag svarar på frågor från användare som attackerar mig, men om någon är otrevlig svarar jag med samma mynt.

Du ägnar dig åt projicering Reimer, det du anklagar mig för är en spegelbild av dig själv.
Det är såna som du som är källa till tjafset!

Ang. ditt påstådda samtal till polisen som skrev PM:et gällande Hannas vittnesmål, så har jag min fulla rätt att tro precis vad jag vill om det samtalet. Bara för att jag tror något annat kan du inte hoppa på mig och vända det emot mig, du kallar det för att jag ägnar mig åt "massivt misstänkliggörande", tillåt mig le.. 🙂 Du kan inte bevisa att du ringde så varför ens dra upp det? Och vad var det som var så extremt viktigt med samtalet så du var tvungen att meddela tråden? Låt höra.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-11 kl. 20:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in