2021-09-11, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lejon-x
Esbjörn hade ätit en sen lunch på Odalgården, innan han träffade Ebba, så ditt påstående är inte sant om blodsockret!
Paltkoma då?
2021-09-11, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Säg som det är, du är inte intresserad av att veta någonting. Du är bara intresserad av att trolla, ljuga och smutskasta.

Du undrar över vittnens trovärdighet. Esbjörn ska vittna. Undrar du inte över hans trovärdighet då? Påverkas inte hans trovärdighet av hans uppfattnings- och minnesförmåga? Är du då inte intresserad av hur han har presterat rent uppfattnings- och minnesmässigt i en mycket liknande situation under samma period som denna affären pågått?

Nej visst ja, du vill ju inte veta någonting som har med fakta att göra, eller som är till Esbjörns nackdel. Du vill bara trolla, ljuga och smutskasta.

Det går inte att blunda för fakta. Esbjörn gör gällande, i polisförhör, bara dagar innan han skrev avtalet med Ebba, att han har en extremt god syn och uppfattningsförmåga, samt att han har ett extremt gott minne. Samma sak bara några dagar före MUFen när han i domstol gör gällande samma sak. Han minns allt i detalj, han kunde avgöra, i farten, på bråkdelen av en sekund, när trafiken slog om. Han kunde, i stridens hetta, på cykeln han aldrig såg, se att det inte satt en framlampa. Han kommer därtill ihåg allt detta, in i minsta detalj, mer än ett år efter händelsen.
Men att han har skrivit på ett avtal om huset, det förstår han inte, det minns han inte, det har han ingen aning om, han minder bara att ångra att han gjorde det, trots att han varken visste eller mindes, att han gjort det.

Vilken minst normalbegåvad människa (alltså inte Krmkr, MarryBlunt eller DoraF) som helst ser genast den totala avsaknaden av trovärdighet hos detta vittne.

Det du uppfattar är kognitiva sårigheter är överensstämmande med att en person överdriver, sin förmåga om enkla saker som just ett trafikbrott där en cyklist råkar vara i vägen. Denna fokusering sker när personer med kognitiva svårigheter är utvilade, fokuserade och förberedda.

När det kommer till köpeavtal, med flera punkter med olika avtalsvillkor, svårare språk än vardagsspråk, är det omöjligt för en person med kognitiva svårigheter att förstå det de skriver under. Det borde en person som Ebba Busch också förstå, när hon besöker Esbjörn med ett avtal som ska undertecknas direkt.

Inte ens en person utan kognitiva svårigheter, skulle skriva under ett avtal när två jäntor knackar på dörren. Inte ens en jurist skriver under direkt ett avtal hen får av en person som upprättat avtalet. Alla som är motparter i ett avtalsförhållande vill ha avtalet för betänketid, och läsa igenom villkoren i lugn och ro.

Nu är vi den lustiga situationen att avtalet inte är helt till Ebba Busch fördel, en sak Theo på Sjönära Mäklarbyrå har missat. Det visar att inte ens ubersmarta Ebba Busch förstår innebörden av ett avtal hon tjatade på Esbjörn att underteckna. Därför är det absurt att Esbjörn ska tvingas genom en dom att följa ett avtal han inte hade förutsättningar att förstå vidden av. Fast Ebba själv, vill att hennes avtalsbrott ska vara en rätt att hålla inne köpeskilling, analogt med lagstiftning som inte beaktades när sopan Theo upprättade köpeavtal till polaren Ebba.
2021-09-11, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Paltkoma då?
Var du inte inne på förgiftad ärtsoppa och hiskeliga mängder punch förra veckan?
2021-09-11, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Var du inte inne på förgiftad ärtsoppa och hiskeliga mängder punch förra veckan?
Nej. Även där minns tant fel.
2021-09-11, 20:47
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejon-x
Esbjörn hade ätit en sen lunch på Odalgården, innan han träffade Ebba, så ditt påstående är inte sant om blodsockret!

I första hand så yrkar vi på lågt blodsocker och i andra hand så yrkar vi på paltkoma.
2021-09-11, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Vet ni , E*sbjörn kan lida av dåligt blodsockervärde på eftermiddagarna om han inte får mat. Då fungerar heller inte tankar riktigt. E*sbjörn kommer förmodligen att stämma E*ba. Under det år som nu gått har Tingsrätten hittat bevismaterial som är till E*sbjörns fördel, bla TV4 dokumentär där han klart och tydligt förklarar att han inte förstår vad E*ba gjorde .. det räcker med detta. Det första bevismaterialet så att säga.

Det rör mig icke i ryggen om folk tycker jag är en idiot. Det är E*sbjörn Tingsrätten hellre friar än fäller.

ROFLMAO

Esbjörns polisanmälan mot Ebba.

Citat:
Kursgårdskärringen som lurade de gamla snickarna att testamentera sin släktgård till henne ger inte mig mat även fast hon säger att hon är min närstående. Därför var jag hungrig när jag skrev på avtalet. Det är Ebbas fel och hon borde ha förstått att jag var hungrig och att mina tankar då inte fungerar riktigt. Därför har Ebba begått brott och huset är mitt.

Jag tror jag garvar ihjäl mig.

Massonite. Det är ingen här som tycker att du är en idiot.

Att du är en idiot är ingen åsikt.

Det är fakta.

Tingsrätten ska för övrigt inte fria eller fälla någon, detta är inget brottsmål och inte heller någon rättegång, utan ett tvistemål, med en huvudförhandling. Domstolen kommer att fastställa att Ebba är den rätta ägaren till sitt hus. Esbjörn kommer att få betala hela kalaset, men fälld, det blir han inte, inte i denna tvisten. Fälld, det blev han däremot i den rättegång där han stod åtalad, tidigare i år. Precis som pedofilen, så är Esbjörn fälld för brott. På den punkten skiljer sig brottslingarna Esbjörn och Pedofilen mot Ebba. De är fällda, dömda, för brott, det är inte Ebba.
2021-09-11, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
I första hand så yrkar vi på lågt blodsocker och i andra hand så yrkar vi på paltkoma.
Haha, eller hur!
2021-09-11, 20:56
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det du uppfattar är kognitiva sårigheter är överensstämmande med att en person överdriver, sin förmåga om enkla saker som just ett trafikbrott där en cyklist råkar vara i vägen. Denna fokusering sker när personer med kognitiva svårigheter är utvilade, fokuserade och förberedda.

När det kommer till köpeavtal, med flera punkter med olika avtalsvillkor, svårare språk än vardagsspråk, är det omöjligt för en person med kognitiva svårigheter att förstå det de skriver under. Det borde en person som Ebba Busch också förstå, när hon besöker Esbjörn med ett avtal som ska undertecknas direkt.

Inte ens en person utan kognitiva svårigheter, skulle skriva under ett avtal när två jäntor knackar på dörren. Inte ens en jurist skriver under direkt ett avtal hen får av en person som upprättat avtalet. Alla som är motparter i ett avtalsförhållande vill ha avtalet för betänketid, och läsa igenom villkoren i lugn och ro.

Nu är vi den lustiga situationen att avtalet inte är helt till Ebba Busch fördel, en sak Theo på Sjönära Mäklarbyrå har missat. Det visar att inte ens ubersmarta Ebba Busch förstår innebörden av ett avtal hon tjatade på Esbjörn att underteckna. Därför är det absurt att Esbjörn ska tvingas genom en dom att följa ett avtal han inte hade förutsättningar att förstå vidden av. Fast Ebba själv, vill att hennes avtalsbrott ska vara en rätt att hålla inne köpeskilling, analogt med lagstiftning som inte beaktades när sopan Theo upprättade köpeavtal till polaren Ebba.

Nu är det inte avtalets paragrafer som man tvistar om utan något så enkelt som att man säljer sin fastighet till en överenskommen summa och att köparen skall tillträda en fastställd dag.
Allt annat i kontraktet är bara formalia.
2021-09-11, 20:58
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Haha, eller hur!

Precis lika ologiskt och motsägelsefullt som Esbjörns försvar i övrigt.
2021-09-11, 21:00
Medlem
Citat:
Ok, du hävdar att diagnoskoden DSM 331.83 kommer i en lindrig och en subjektiv variant. När jag säger att du pratar morötter och palsternackor, framhärdar du att det är så. Du passar dessutom på att i ditt inlägg stipulera att du inte är inkompetent utan det handlar om att jag inte förstår eller vet vad jag pratar om.

Då har du världens chans nu att bevisa mig fel. Ge belägg mer än dina ord för ditt påstående att 331.83 har en subjektiv och en objektiv variant.

Då kommer jag att jag att böja min nacke och ge dig rätt. Fram tills dess är du bara precis samma ljugande charlatan som du varit genom hela tråden. Dessutom en dålig variant av en sådan eftersom du hela tiden blir ertappad. Objektivt.

Intressant att du tycker att jag ska lämna referenser, när jag redan har lämnat flera referenser, och du inte har lämnat en enda.

Att jag redan har lämnat referenser och att du inte har presterat en enda, säger allt.

Du tramsar och fabulerar, jag framför fakta.
Avslutad
Jag har iallafall sett tv 4 där E*björn allvarligt säger att E*ba bara tjatade och tjatade och fick honom ur balans.
Detta kommer att vara tillräckligt för att förstå att han icke skrivit någonting med sin egen vilja i behåll.

E*ba var väll inte och "hälsade på" E*sbjörn alls när hon hade manipulerat E*sbjörn. Det var helt enkelt ett planerat bedrägeri.
Senast redigerad av Massonite 2021-09-11 kl. 21:14.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Precis lika ologiskt och motsägelsefullt som Esbjörns försvar i övrigt.
Jo, jag har förstått att du tycker det.
Så var det många som tyckte om åklagaren också, innan Ebba åkte dit på grovt förtal.
Senast redigerad av Krmkr 2021-09-11 kl. 21:08.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in