Citat:
Ursprungligen postat av
Krmkr
Snark, du är så okunnig så att man baxnar.
DSMs 331.83 är exakt samma sak som ICD-10s F06.7, objektiv. DSM 331.83 har ingen subjektiv variant. För att få DSMs 331.83 krävs nämligen kliniska fynd från neuropsykologisk testning, utöver patientens uppgifter. Har man bara subjektiva fynd får man söka sig till en annan diagnos än DSMs 331.83.
Jag tror att du ska chilla lite nu. Det finns ingen som vill att du ska fortsätta att göra bort dig genom att ytterligare avslöja din inkompetens på området. Inte ens jag.
Det blir lite pinsamt för dig när du tror att jag är inkompetent för att du inte vet vad du pratar och inte förstår hur saker och ting fungerar.
Saken är den, att den diagnoskod som Barry givit Esbjörn, slutade användas runt 2015, det är en gammal outdated code, pinsamt för Barry att inte hänga med. Han har nog lagt ner sina doktorandstudier, kan man misstänka. Det blir nog aldrig någon doktor av Barry, han bara klamrar sig fast vid sitt halmstrå. Det visas ju inte minst av hans omsättning, som inte ens på långa vägar täcker upp för så mycket som en enda heltidstjänst. Men i all fall. Diagnoskoden. Den är lika utdaterad som Barry själv, och dessutom innefattar den precis som jag skrev redan från början, så väl en objektiv som en subjektiv klassificering. Du bara tramsar, ljuger och kastar skit omkring dig, alltid mot bättre vetande.
Och som tillägg till den fakta jag tidigare presenterat om Esbjörns självupplevda tillstånd, så passar jag på att citera
docent och överläkare Katarina Nägga, Medicinska o Geriatriska kliniken vid Universitetssjukhuset i Linköping.
Citat:
Begreppet ”lindrig” innebär att kriterierna för demens inte är uppfyllda, d v s att den kognitiva svikten inte påverkar arbetet eller aktiviteter i det dagliga livet.
Så fick ni då svart på vitt att den diagnos som Esbjörn fått, av ren vänlighet från sjukvården, inte är något som ens påverkar honom i vare sig arbete (som vaktmästare på odalgården där kärringen utnyttjar gamla gubbar) eller i det dagliga livet, så som kärringen på odalgården så lögnaktigt försökte göra gällande i sina lögnaktiga kommentarer till Barry efter att Barrys utredning om Esbjörn blivit allmänt känd och sågad vid fotknölarna, utskrattad, rent ut sagt.