2021-09-11, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Du är medveten om vem som kallat Majkgård som vittne? Bra tycker jag!
Ebba tyckte det var viktigare att kalla mamma.

Du vet, troll spricker i solen och då är sagan inte bara slut — utan borta.
Det är spindeln i nätet, Majkgård, som har kallat Majkgård att vittna. Sektledare har den egenheten att de inte ser sina egna brister och svagheter så hon tror att hon ska fixa rättegången på samma sätt som hon försökte fixa Barry Karlssons psykologutredning. Självklart måste hon vittna och tala om hur lite Esbjörn förstår och hur beroende han är av henne. Om han sedan råkar testamentera fastigheten till henne så är det helt oplanerat och av ren tacksamhet. På samma sätt som vid tidigare tillfällen.
2021-09-11, 19:47
Avslutad
Vet ni , E*sbjörn kan lida av dåligt blodsockervärde på eftermiddagarna om han inte får mat. Då fungerar heller inte tankar riktigt. E*sbjörn kommer förmodligen att stämma E*ba. Under det år som nu gått har Tingsrätten hittat bevismaterial som är till E*sbjörns fördel, bla TV4 dokumentär där han klart och tydligt förklarar att han inte förstår vad E*ba gjorde .. det räcker med detta. Det första bevismaterialet så att säga.

Det rör mig icke i ryggen om folk tycker jag är en idiot. Det är E*sbjörn Tingsrätten hellre friar än fäller.
2021-09-11, 19:54
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Nu hoppar du till ett nytt ämne när du blev slagen på fingrarna med ditt försök att beskriva Esbjörns tillstånd som normalt.

Ville bara göra dig uppmärksam på det.

Du får gärna uppmärksamma mig på vad du menar med att jag ljuger. Ge exempel på dessa lögner eller acceptera att det faktiskt är du som ljuger om mig.

Du försöker att bygga en halmgubbe med dina påstående. Det episodiska minnet är ålderskänsligt och det är en majoritet av de äldre som drabbas av en nersättning av detta. Det gör inte att de saknar rättshandlingsförmåga vilket du försöker att antyda.
Esbjörn har också tillräckligt bra syn och hörsel för att köra bil.

Han är helt enkelt en gubbe i bra skick för sin ålder, det som han saknar är en moralisk kompass.
2021-09-11, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Vet ni , E*sbjörn kan lida av dåligt blodsockervärde på eftermiddagarna om han inte får mat. Då fungerar heller inte tankar riktigt. E*sbjörn kommer förmodligen att stämma E*ba. Under det år som nu gått har Tingsrätten hittat bevismaterial som är till E*sbjörns fördel, bla TV4 dokumentär där han klart och tydligt förklarar att han inte förstår vad E*ba gjorde .. det räcker med detta. Det första bevismaterialet så att säga.

Det rör mig icke i ryggen om folk tycker jag är en idiot. Det är E*sbjörn Tingsrätten hellre friar än fäller.
Hoppas att han tar med sig en liten matsäck varje dag till de kommande rättegångsdagarna. Majkgård fixar säkert en liten picknickkorg åt dem.

En TV4 dokumentär där Esbjörn klart och tydligt förklarar att han inte är klar och tydlig kommer förmodligen inte att övertyga rätten, men jag är ju ingen expert av din kaliber så jag kan ha fel.
2021-09-11, 20:03
Medlem
Citat:
Snark, du är så okunnig så att man baxnar.
DSMs 331.83 är exakt samma sak som ICD-10s F06.7, objektiv. DSM 331.83 har ingen subjektiv variant. För att få DSMs 331.83 krävs nämligen kliniska fynd från neuropsykologisk testning, utöver patientens uppgifter. Har man bara subjektiva fynd får man söka sig till en annan diagnos än DSMs 331.83.

Jag tror att du ska chilla lite nu. Det finns ingen som vill att du ska fortsätta att göra bort dig genom att ytterligare avslöja din inkompetens på området. Inte ens jag.

Det blir lite pinsamt för dig när du tror att jag är inkompetent för att du inte vet vad du pratar och inte förstår hur saker och ting fungerar.

Saken är den, att den diagnoskod som Barry givit Esbjörn, slutade användas runt 2015, det är en gammal outdated code, pinsamt för Barry att inte hänga med. Han har nog lagt ner sina doktorandstudier, kan man misstänka. Det blir nog aldrig någon doktor av Barry, han bara klamrar sig fast vid sitt halmstrå. Det visas ju inte minst av hans omsättning, som inte ens på långa vägar täcker upp för så mycket som en enda heltidstjänst. Men i all fall. Diagnoskoden. Den är lika utdaterad som Barry själv, och dessutom innefattar den precis som jag skrev redan från början, så väl en objektiv som en subjektiv klassificering. Du bara tramsar, ljuger och kastar skit omkring dig, alltid mot bättre vetande.

Och som tillägg till den fakta jag tidigare presenterat om Esbjörns självupplevda tillstånd, så passar jag på att citera
docent och överläkare Katarina Nägga, Medicinska o Geriatriska kliniken vid Universitetssjukhuset i Linköping.

Citat:
Begreppet ”lindrig” innebär att kriterierna för demens inte är uppfyllda, d v s att den kognitiva svikten inte påverkar arbetet eller aktiviteter i det dagliga livet.

Så fick ni då svart på vitt att den diagnos som Esbjörn fått, av ren vänlighet från sjukvården, inte är något som ens påverkar honom i vare sig arbete (som vaktmästare på odalgården där kärringen utnyttjar gamla gubbar) eller i det dagliga livet, så som kärringen på odalgården så lögnaktigt försökte göra gällande i sina lögnaktiga kommentarer till Barry efter att Barrys utredning om Esbjörn blivit allmänt känd och sågad vid fotknölarna, utskrattad, rent ut sagt.
2021-09-11, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är spindeln i nätet, Majkgård, som har kallat Majkgård att vittna. Sektledare har den egenheten att de inte ser sina egna brister och svagheter så hon tror att hon ska fixa rättegången på samma sätt som hon försökte fixa Barry Karlssons psykologutredning. Självklart måste hon vittna och tala om hur lite Esbjörn förstår och hur beroende han är av henne. Om han sedan råkar testamentera fastigheten till henne så är det helt oplanerat och av ren tacksamhet. På samma sätt som vid tidigare tillfällen.
Ah, så du menar att ditt narrativ aldrig kan få en möjlighet att dementeras?

Så praktiskt! Oavsett vad som kommer fram så kommer du ha rätt. Du har hittat en på en saga som du aldrig kommer att släppa eftersom sagan är sann, trots avsaknad på bevis.

Det är ungefär så som religiösa förhåller sig till sin tro och konspirationsteoretiker till sin konspiration.
Senast redigerad av Krmkr 2021-09-11 kl. 20:52.
2021-09-11, 20:21
Medlem
Citat:

detta är inte ett brottsmål - det finns inget fria eller fälla...
du har helt missat att ebba stämt esbjörn - hon har inte anmält honom för något brott.
2021-09-11, 20:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
detta är inte ett brottsmål - det finns inget fria eller fälla...
du har helt missat att ebba stämt esbjörn - hon har inte anmält honom för något brott.
Har E*sbjörn gjort det då ? Anmält dvs. E*ba , Om inte så är det förhoppningsvis det som väntar.
Därför att de här så kallade "köpekontrakten" kom aldrig fram från första början utan det dröjde ett tag innan dessa förkunnades. Därför anser jag och hävdar att åklagare ser närmare på vad som egentligen har skett.
För det är väll ingen som tror på allvar att han E*sbjörn skrev på ett köpeavtal av fri vilja.
2021-09-11, 20:37
Medlem
Lejon-xs avatar
Citat:

Esbjörn hade ätit en sen lunch på Odalgården, innan han träffade Ebba, så ditt påstående är inte sant om blodsockret!
2021-09-11, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Det blir lite pinsamt för dig när du tror att jag är inkompetent för att du inte vet vad du pratar och inte förstår hur saker och ting fungerar.

Saken är den, att den diagnoskod som Barry givit Esbjörn, slutade användas runt 2015, det är en gammal outdated code, pinsamt för Barry att inte hänga med. Han har nog lagt ner sina doktorandstudier, kan man misstänka. Det blir nog aldrig någon doktor av Barry, han bara klamrar sig fast vid sitt halmstrå. Det visas ju inte minst av hans omsättning, som inte ens på långa vägar täcker upp för så mycket som en enda heltidstjänst. Men i all fall. Diagnoskoden. Den är lika utdaterad som Barry själv, och dessutom innefattar den precis som jag skrev redan från början, så väl en objektiv som en subjektiv klassificering. Du bara tramsar, ljuger och kastar skit omkring dig, alltid mot bättre vetande.

Och som tillägg till den fakta jag tidigare presenterat om Esbjörns självupplevda tillstånd, så passar jag på att citera
docent och överläkare Katarina Nägga, Medicinska o Geriatriska kliniken vid Universitetssjukhuset i Linköping.

Så fick ni då svart på vitt att den diagnos som Esbjörn fått, av ren vänlighet från sjukvården, inte är något som ens påverkar honom i vare sig arbete (som vaktmästare på odalgården där kärringen utnyttjar gamla gubbar) eller i det dagliga livet, så som kärringen på odalgården så lögnaktigt försökte göra gällande i sina lögnaktiga kommentarer till Barry efter att Barrys utredning om Esbjörn blivit allmänt känd och sågad vid fotknölarna, utskrattad, rent ut sagt.

Ok, du hävdar att diagnoskoden DSM 331.83 kommer i en lindrig och en subjektiv variant. När jag säger att du pratar morötter och palsternackor, framhärdar du att det är så. Du passar dessutom på att i ditt inlägg stipulera att du inte är inkompetent utan det handlar om att jag inte förstår eller vet vad jag pratar om.

Då har du världens chans nu att bevisa mig fel. Ge belägg mer än dina ord för ditt påstående att 331.83 har en subjektiv och en objektiv variant.

Då kommer jag att jag att böja min nacke och ge dig rätt. Fram tills dess är du bara precis samma ljugande charlatan som du varit genom hela tråden. Dessutom en dålig variant av en sådan eftersom du hela tiden blir ertappad. Objektivt.
2021-09-11, 20:41
Medlem
Citat:
För det är väll ingen som tror på allvar att han E*sbjörn skrev på ett köpeavtal av fri vilja.

Esbjörn tror på allvar att han gjorde det.
Pedofilen tror på allvar att han gjorde det.
Knattarna tror på allvar att han gjorde det.
Domstolen tror på allvar att han gjorde det.
Bara för att nämna några som på allvar tror på att han gjorde det.

Esbjörn berättade nämligen själv, i egen hög person, just precis den lilla detaljen, att han skrev på köpeavtalet av egen fri vilja, inför domstolen, på den muntliga förberedelsen.

Det är bara du och några andra jubelidioter som tror att Esbjörn ljuger om den saken, trots att det skulle vara till hans fördel om han inte ljög om den saken, om det nu hade varit som ni jubelidioter tror.
2021-09-11, 20:41
Medlem
Citat:
Har E*sbjörn gjort det då ? Anmält dvs. E*ba , Om inte så är det förhoppningsvis det som väntar.
Därför att de här så kallade "köpekontrakten" kom aldrig fram från första början utan det dröjde ett tag innan dessa förkunnades. Därför anser jag och hävdar att åklagare ser närmare på vad som egentligen har skett.
Förstår uppriktigt inte vad du dillar om.
Det finns inget fria eller fälla för det är inget brottmål.
Finns inget mer att förklara. Förstår du inte så är det ditt problem - inte mitt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in