2021-09-11, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Det är nog många som kan acceptera att du har en avvikande åsikt eftersom du inte ägnar dig åt direkta fördömanden. Bra att du erkänner att då balanserar på gränsen för reglerna. Men jag misstänker till exempel inte PU. Betyder det att jag med någon större sannolikhet är PU? Betyder det att alla andra som försvarat PU isjälva verket är en och samma person IRL som mig?

Du måste räkna in sannolikheter i dina resonemang. Tänk också på att det finns vissa personer i tråden som du talar med och som du antagligen diskuterar insinuationer med. Denna person har vid flera tillfällen fällts mot regel 1.06. I själva verket kan målet med alla insinuationer vara att få andra att haka på och begå klara regelbrott så att allla förstår vad som insinueras.

Så jag föreslår att du tar en bra säkerhetsmarginal mot gränsen för reglerna och håller dig till sakfrågan. Inse skillnaden mellan ditt eget sätt att argumentera och andras och stöd inte andra när de i praktiken bara skapar osämja.
Personligen tycker inte jag att jag har avvikande åsikter . Jag utgår endast efter vad Kalla Fall gått ut med och försöker se vad dom har . Inget annat .

Jag däremot tycker att dom som hela tiden försöker få bort fokus från Kalla fall samt försöker bortse ifrån att att de verkligen har nåt att komma med är de som har Avvikande åsikter precis som du .

Jag har själv kommit till min egen slutsats i vad jag tror , och finns det sen fler som delar min uppfattning som grundar sig i vad Kalla Fall presenterat under flera veckor nu så är jag tacksam att fler uppskattar det Svenska Rättsväsendet .

Och som exempel så får du givetvis försvara PU el vem du vill utan att nån ska misstänka dig för att vara PU .
Men en del blir nästa aggressiva i tonen när nån går emot den och slåss med näbbar o klor.
Då blir det mer skumt anser vissa som kanske tror att mördaren sitter med i tråden och ev försöker styra den o olika riktningar , men behöver för den delen inte betyda nåt .
Senast redigerad av Fighter83 2021-09-11 kl. 14:48.
Citera
2021-09-11, 14:45
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Personligen tycker inte jag att jag har avvikande åsikter . Jag utgår endast efter vad Kalla Fall gått ut med och försöker se vad dom har . Inget annat .

Jag däremot tycker att dom som hela tiden försöker få bort fokus från Kalla fall samt försöker bortse ifrån att att de verkligen har nåt att komma med är de som har Avvikande åsikter precis som du .

Jag har själv kommit till min egen slutsats i vad jag tror , och finns det sen fler som delar min uppfattning som grundar sig i vad Kalla Fall presenterat under flera veckor nu så är jag tacksam att fler uppskattar det Svenska Rättsväsendet .

Vad tror du?
Citera
2021-09-11, 14:56
Medlem
Citat:
Dom har ju som sagt gått igenom 29 år av utredningar , och hittat mer om CL än vad dom såklart går ut med . Och dom hittade nåt som alla andra gick bet på . Och det räcker inte med en ljus bil den kvällen .

Kalla Fall skulle inte dra detta ärende så långt , och fortsätta jobba med honom som han forfarande vore häktad , i oförminskad fart el styrka om dom inte har mer .

Kalla Fall är inga amatörer som vi på tråden . Vad har 15 års spekulationer på Flashback lett till ? Inget förutom att 99% procent av alla som nämnts som delaktiga i Helenas försvinnande hängts ut med namn adresser arbeten och deras liv har fläkts ut för offentligheten.
Och för dom som levt sina liv här i tråden under snart 15 år så svider det så klart när man inte längre kan fortsätta sprida sina spekulationer och lögner om dessa tidigare nämnda .

Vi får bara vänta och se vad Kalla Fall nästa steg blir , har dom haft helt fel om CL så är det bara att forska vidare , men jag har stark tilltro för denna myndighet och Önskar dom lycka till
Håller med dig till fullo och vill även lägga till att vi vet inte hur det är med hans hälsa förutom att den svikta. Det betyder inte att han är satt helt ur spel eller kommer att dö inom kort. Det betyder att han har sviktande hälsa. Han bor själv, får visserligen hjälp, men han bor själ i egen lägenhet. Han var anhållen och tydligen fanns inga hinder för det. Om hans hälsa spekuleras bar efter hur man omtalat det.

Någon skrev dessutom att det är normalt att ragga på tjejer som han gjorde. Dra inte in dina sjuka tenderser och svartmåla oss alla. Skulle aldrig falla mig in att ragga på det sättet, inte förr, inte nu, ALDRIG! Ett sjukt beteende.
Citera
2021-09-11, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Vad tror du?
Du får titta bakåt , orkar inte upprepa Trodde det var solklart .
Citera
2021-09-11, 15:23
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cockinson
Här presenteras offer-rollen för sympati samtidigt som det hintas att användare i tråden är PL och nu straffas Pudelfrillan.

Ok låt höra, hur menar du att jag tolka uppmaningen att jag ska "ignoreras och tigas ur tråden?"

Det kan endast tolkas på ett sätt:

Jag har lagt upp ett scenario med bröderna L*evin, scenariot passar uppenbarligen inte den skribenten som nu uppmanar till att jag ska "ignoreras och tigas ur tråden".

Det är ju solklart vad det här handlar om.

Citat:
Du har inget "scenario", det faller rimligen från första början, och faller fullständing när HA blir bragd om livet. Det faller fullständigt för den delen av "scenariot" finns inte, det bara sker, sen lite "hämta bil" med mera, för att pussla ihop lite fler pusselbitar.

Mitt scenario håller hela vägen in i mål förutsatt att PL var i Mariestad den aktuella helgen.
Citera
2021-09-11, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Håller med dig till fullo och vill även lägga till att vi vet inte hur det är med hans hälsa förutom att den svikta. Det betyder inte att han är satt helt ur spel eller kommer att dö inom kort. Det betyder att han har sviktande hälsa. Han bor själv, får visserligen hjälp, men han bor själ i egen lägenhet. Han var anhållen och tydligen fanns inga hinder för det. Om hans hälsa spekuleras bar efter hur man omtalat det.

Någon skrev dessutom att det är normalt att ragga på tjejer som han gjorde. Dra inte in dina sjuka tenderser och svartmåla oss alla. Skulle aldrig falla mig in att ragga på det sättet, inte förr, inte nu, ALDRIG! Ett sjukt beteende.
Håller med det är inte normalt att ragga på det sättet !! Samma person sa att det kunde ses som ett friskhetstecken?? Låter helt galet 👎
Citera
2021-09-11, 15:47
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Här presenteras offer-rollen för sympati samtidigt som det hintas att användare i tråden är PL och nu straffas Pudelfrillan.

Det är upp till Kalla Fall att utreda om PL skriver i tråden eller inte. Dom har blivit tipsade om att kolla ip-adresser. Vi får se vad det leder till.
Citera
2021-09-11, 16:01
Medlem
Samma ålder, bodde i närheten eller hade iaf tillgång till boende i närheten, gick förmodligen i samma skola. Vet ej dödsorsaken men är han skyldig så kanske han begick självmord.

Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
På vilket sätt tänker du att just denna avlidna mannen skall ha en koppling till Helenafallet?
Citera
2021-09-11, 17:26
Moderator
OYs avatar
En påminnelse.

Det finns ett moderatormeddelande för tråden som särskilt lyfter regel 1.06.

Vidare är diskussioner om vart användare har tagit vägen ot och kan resultera i varning.

/Mod
Citera
2021-09-11, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Tar allt du skriver som en komplimang och ett bevis på att det faktiskt är något som har hänt i tråden. Jag vet inte vilken verklighet du lever i som inte ser längre än näsan räcker?

Du har med det här inlägget visat vem du är vilket är bra. Nu vet man vart man har dig.

Varför ska jag "tigas ur tråden" för att jag har presenterat ett scenario med CL och PL?
Och hur får du det till att jag "härskar i eget majestät"?

Undra vem som är paranoid här?

Vidare är det jag som ständigt attackeras och därmed tvingas slösa en massa onödig tid på försvara mig, trots att jag inte har gjort något fel. Det enda jag har gjort är att spekulera kring ett scenario som inkluderar bröderna L*evin. Det är tydligen ett "brott" (enligt vissa nick) som jag ska bestraffas för i evig tid.
Man kan undra varför?

Varenda människa med en gnutta sunt förnuft inser att alla dessa påhopp är helt obefogade och att dom inte kan komma från en vanlig, normalt funtad individ. Det finns väl ingen rimlig anledning att gå fullständigt bananas för att en skribent lägger fram en teori? Tvärtom!

Blir ju lite märkligt när massor av andra har namngivits , adress , arbete , släktförhållanden ! Dessa personer som har synats blötts och stötts här har inte fått samma reaktion som CL och PL . T.o.m. pilot” har ju det skrivits om och fast ingen här vet ( förmodar jag ) vet vem denna pilot är har han fått en namn och även blivit synad i varje söm ? Pilot är inte delgiven någon misstanke i dagsläget , han har inte suttit anhållen nu och han har garanterat inte haft en husrannsakan hemma hos sig de senaste 30 åren om det ens har skett ? Men denne pilot har ingen försvarat och tyckt det är förjäv… att han är misstänkt ännu efter 30 år i denna tråd . Något skaver lite känns det som 🤔
Citera
2021-09-11, 18:04
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Håller med det är inte normalt att ragga på det sättet !! Samma person sa att det kunde ses som ett friskhetstecken?? Låter helt galet 👎

En 30 år gammal kille som år -92 raggar på tjejer gjorde det normalt på krogen med vänner, men om han nu inte hade några vänner kanske han körde svarttaxi eller något, typ frågade om dom ville ha skjuts etc..

Normalt eller inte kan diskuteras huruvida det menas att han raggade från bilen.

Exakt hur gjorde han då? Du som vet.
Citera
2021-09-11, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
En 30 år gammal kille som år -92 raggar på tjejer gjorde det normalt på krogen med vänner, men om han nu inte hade några vänner kanske han körde svarttaxi eller något, typ frågade om dom ville ha skjuts etc..

Normalt eller inte kan diskuteras huruvida det menas att han raggade från bilen.

Exakt hur gjorde han då? Du som vet.
Nu frågade du ju inte mig men tjejer ska känt sig ofredande och ringt polisen. Det var väl så detta kom fram. De efterlyste de som blivit ofredande. Det är inte ragga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in